הוספת הודעה חדשה
  • · תיקון חור במרזב HDPE

    (דרור)

    שלום

    מחפש חומר לתיקון חור במרזב HDPE, יצוק ליד עמוד.

    החור הוא באחד החיבורים בהלחמה, שכנראה לא בוצעו טוב.

    האם יש חומר, שניתן למלא במרזב ולאחר הריקון מצפה את כל הדופן ומונע נזילה ?

    תודה

    דרור

    • · איך מתקנים חור במרזב HDPE (גיברית)

      (גבי)

      שלום דרור,

      לא קיים חומר איטום שנועד לשפיכה בתוך המרזב. כאשר הליקוי הוא בהלחמה בין הצינורות הטוב ביותר יהיה להביא למקום איש מקצוע עם ציוד שמיועד לצנרות גיבריט (HDPE).

      כאשר לא ניתן לבצע תיקון שכזה עקב בעיתיות בגישה אפשר להשתמש בשתי אפשרויות נוספות:

      א. שבירת הקטע הרלוונטי בקיר (בבטון) וגילוי החור. את החור בצינור אוטמים אח"כ עםמסטיק אטימה כגון "KB-FLEX 200" (של חברת קוסטר, יבואן- אוראנטק גטאור).

      לאחר שמצמידים את המסטיק בחוזקה למקומו מבטנים מעליו את הקטע הנדרש. תיקון שכזה נחשב לאילתור והצלחתו אינהמובטחת לטווח הרחוק. (גם החומר עצמו נמכר בשפופרת שעלותה כמה מאות שקלים כך שעלותוממילא אינה זולה).

      ב. החדרת טלאי אפוקסי לתוך המרזב. שיטה חדשנית זו פותרת את הבעיה לצמיתות. בשיטה זו מחדירים לתוך המרזב שרוול שספוג באפוקסי נוזלי. בתוך השרוול מוכנס "בלון" שמנופח באויר ומצמיד את השרוול לדפנות הפנימיות של הצינור. לאחר מספר שעות יבוש מרוקנים את הבלון מהאויר ושולפים אותו החוצה. הטלאי מהאפוקסי נותר צמוד בחוזקה לדופן הצינור. שיטה זו היא המומלצת ביותר, במיוחד כאשר הנזילה יכולה לנבוע מכל מקום בהיקף החיבור המדובר.

      בברכה,

      גבי

      • · תיקון נוסף לצינור גיביריט

        (זרח)

        בדרך כלל לצינור הגיבריט אין גמישות בחיבורים כי הוא מחובר בריתוך בניגוד לצינור פי וי סי רגיל דבר זה לפעמים יוצר בעיה שמתגלה רק אחרי שמוזרמים מים במרזב אם אתה רואה את החור אפשר להתיך עם ברנר חתיכת צינור ולאחות אותה עם החור ולאחר מכן לרתך עליה יריעה ביטומנית וזה מנסיוני להרבה שנים . אם אתה לא רואה את החור והרטיבות מאיזור המרזב אפשר לעקוף אותו על ידי החדרת צינור שרשורי

        • · אפשר לתקן חור בצנרת גיברית

          (השרברב)

          יש לי מכשיר יעודי שמורשה ע״י ייצרני הצנרת השונים, שמייצרים צנרת HDPE, לתיקון חורים בצנרת. המקסימום שעושים הוא להרחיב את החור שנקדח בקיר ע״מ לאפשר גישה לצינור ( חור בגודל כ- 10 ס״מ ) ואז ניתן לתקן את החור בצינור. ניתנת אחריות לשנה על התיקון.

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן