הוספת הודעה חדשה
  • · ריצוף על יריעות ביטומניות

    (דלית)

    יש לי דירת גג מרוצף ושנים סבלנו מנזילות חוזרות ונשנות. לא היה מנוס מהרמת הריצוף ופינוי המצע שמתחתו. מכיוון ששכבת היריעות הישנה הייתה תפוסה חזק על גבי התשתית הוחלט להשאירה ולבצע על גביה 2 שכבות יריעות ביטומניות של 4 מ"מ כ"א - אחת שחורה והשניה עם אגרגט. כיום, על גבי הגג מונחות 2 שכבות של יריעות ביטומניות, כאמור, ונראה כי בעיית הנזילות נפתרה.

    לגבי עבודת הריצוף:

    1. האם בטרם הנחת השומשום צריך להניח בד גיאוטכני כהגנה על היריעות?

    2. לפי מפרט הרצף - * הפאנלים יודבקו על גבי היריעות (היריעות עולות למעלה) עם דבק קרמיקה 109 ובין הפאנלים לרצפה ייעשה איטום ע"י מסטיק אקרילי. הרצף אמר שלא יאטום מעל הפאנלים, כי הדבק הזה מספיק חזק ואין צורך לבצע אטימה נוספת מעל הפאנלים. * האיטום בין הפוגות שבריצוף ייעשה עם רובה אקרילית שיעורבב עם תוסף לרובה אקרילית לגגות.

    האם כל מה שאמר הרצףתקני או שיש להשתמש בחומרים אחרים? האם יש לאטום גם בין הפאנלים לבין הרצפה, גם בין הפאנלים לבין עצמם וגם בינם לבין החומה?

    תודה

    • · איטום וריצוף גג

      (גבי)

      https://www.itumen.co.il/site/viewArticle.asp?ID=305שלום דליה,

      מספר תשובות והערות..

      1. תחילה חובה לבצע בדיקת הצפהלכל השטח למשך 72 שעות.

      2. מומלץ לפרוס בד גאוטכני מתחת לשכבת השומשום.

      3. מומלץ גם להתקין נקז דו-מפלסי שינקז רטיבות שחודרת אל מתחת לריצוף.

      4. את הקרמיקה לא מומלץ להדביק בדבק קרמיקה שמשמש להדבקות דקות, ישירות מעל היריעות. עדיף לבצע זאת מעל גבי שכבת הרבצהצימנטית שמועשרת בדבק לטקס SBR ואשר טבועה בתוכה רשת למניעת סדיקה ותזוזה.

      5. מתחת לפנלים אפשר לאטום עם מסטיק פוליאוריטני (לא אקרילי). בין הפנלים- רובה. מעליהם- אין צורך באיטום נוסף.

      לא קיים "תוסף לרובה לגגות". יש תמיד להשתמש ברובה אקרילית על פי הוראות היישום ואין והוסיף לה חומרי הדבקה שאינם מיועדים לכך מהיצרן.

      ראי גם מאמר עלאיטום מרפסות ביריעות ביטומניות.

      בברכה,

      גבי

      • · המשך

        (דלית)

        1. הגג 75 מ"ר בנוי בצורה היקפית. נעשתה הצפה למס` ימים והונחו הגבהות ע"מ להוות גבולות עבור המים, אך בגלל השיפועים המים בהצפה זרמו לכיוון המרזבים ולא נותרו על גבי הגג כולו כמו בריכה (היו מקומות שהיו ללא מים בכלל) אז כך שאני לא יודעת עד כמה ניתן להסתמך על תוצאות הצפה זו. מלבד זאת, הגג עבר את מבחן הגשם. בתחילת החורף היו מס` ימי גשם סוערים (אם אתה זוכר) והתקרות נותרו יבשות. אני בדילמה אם לרצף כעת, כי מלבד אותם ימי גשם לא היה כאן חורף אמיתי שייספק אינדיקציה. האם לדעתך די באותם ימים ספורים של גשם חזק או שעליי להמתין לחורף הבא כדי לרצף

        2. פתחי המרזבים בגג הם בקיר ולא ברצפה ועל כן אין לי אפשרות להשתמש בנקז דו מפלסי. אם כן, מה עליי לעשות?

        3. קראתי את המאמר שצירפת והבנתי שסביב פתחי המרזבים יש להניח את השומשום עטוף בבד גיאוטכני. אם הפתחים אצלי הם בקיר איך ניתן לבצע זאת? האם צריך ליצור כמו מרובע של שומשום עטוף בבד שמגיע עד לרולקות עצמן? באיזה היקף המרובע העטוף צריך להיות? קטן? בינוני?הנקודה לא ברורה

        אובדת עיצות

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן