הוספת הודעה חדשה
  • · רטיבות בקירות שמגיעה מהאדמה

    (אמיר)

    שלום רב,

    אני גר בדירת גן. האדמה מתחת לדירתי ספוגה במים. כתוצאה מכך יש לי רטיבות בקירות בדירה בחלקם הפנימי וכן בקירות פנימיים בתוך הדירה. כיצד ניתן למנוע או לעצור רטיבות זו?

    בתודה מראש.

    אמיר

    • · רטיבות בקירות בקומת קרקע

      (גבי)

      שלום אמיר,

      הבעיה שתארת מרכבת ודורשת בדיקה מקיפה בשטח על מנת לאתר את מקור חדירת הרטיבות. זאת- משום במצב שתארת תיתכן חדירת רטיבות משני אזורים :

      הראשון - הקירות החיצונים של הבית.

      השני - חדירת רטיבות מתחת לרצפת המבנה.

      לא ניתן לדעת בברור מהיכן חודרת הרטיבות אך מהתאור שלך ניתן להסיק כי שכבת המילוי אשר מתחת לריצוף- רטובה, ומעבירה את הרטיבות גם אל הקירות הפנימיים של הבית.

      (קיימת גם אפשרות נוספת והיא דליפה מצנרת המים באזור המקלחת. אם הקירות הפנימיים הרטובים שאותם הזכרתנמצאים בסמוך למקלחת הרי שיש לחשוד בכך).

      בעית הרטיבות בקירות החיצונים היא בעיקרה פשוטהיותר לפתרון. אנא ראה את המאמר על איטום רטיבות בקירות בקומות קרקע.

      הבעיה המרכזית במצבים מסוג זה היא, כאמור, שקשה לאמר בבטחון מלא שאיטום הקירות ימנע את המשך חדירת הרטיבות, משום שהחדירה יכולה גם להגיע ממתחת למבנה. אם המצב אכן כזה אז תידרש עבודה הרבה יותר יסודית ויקרה.

      במצב החמור ביותר יהיה צורך בהרמת הריצוף ובצוע אטימה פנימית שלכל רצפת הבטון. אך אין טעם להכנס לבהלה מיותרת כעת ויש לבדוק את הכל בשטח.

      כדאי לגשת לבעיה בשלבים: ראשית לבצע בדיקה בשטח ולעמת את הנאמר לעיל. לאחר מכן לבצע את עבודות האיטום בקירות החיצונים. יתכן גם שאפשר יהיה להבחין במקור חדירת המים תוך כדי עבודות האיטום והחפירה, אך לא ניתן להבטיח זאת במאת האחוזים. כמו כן ישלבדוק בשטח את אפשרויות הניקוז והרחקת המים מן המבנה, אתכמות הרטיבות מתחת לריצוף - ועוד...

      הנ"ל מהווה תאור כללי מאוד של האפשרויות הקימות, לנוכח המצב שתארת. רק בדיקה בשטח תוכל לעמת או לסתור זאת.

      נשמח לעזור,

      גבי

      • · רטיבות בקירות שמגיעה מהאדמה-חלק ב’

        (אמיר)

        לגבי בהמשך לתשובתך, דבר ראשון תודה רבה על ההתיחסות. אני גר בדירה שבעצם מצד אחד שלה (צד אחד של הקירות החיצוניים) נמצא מרתף ששיך בעצם לאיזה טירה עתיקה כך שמגיע משם כל הזמן קור ולחות שכן חלקו של המרתף חפור בקיר ההר. (אני גר בחו"ל). מצד שני של הדירה זהו רחוב אולם רוב עונות השנה יש או קור או גשמים, שלג וכד`. אני מאוד מאמין שכיוון שהמבנה מאוד ישן כ- 100 שנים אז מתחת לריצוף או לפרקט שבדירה, אין איטום נכון. האם יש דרך שאני למנוע את הרטיבות רק מצידו הפנימי של הקיר קרי מתוך הדירה?

        הערה - לא כל הקירות עם רטיבות, ישנם רק חלקים ממנו, שאר החלקים במצב טוב. כאשר התחלתי בשיפוץ הדירה, רק במס` מקומות נפל גם הטיח (מאחוריו היה מהין חול שהפריד בינו לבין הלבנים) והגעתי עד ללבנים האדומות שמהן בנוי המבנה.

        • · מרתף תת קרקעי

          (גבי)

          שלום אמיר,

          בהחלט ניתן לאטום את המרתף מבפנים אך מדובר בעבודה מקצועית לגמרי.

          אנא ראה את המאמר על איטום מרתפים ומקלטים מבפנים.

          מכיוון שקירות המרתף בנויים מלבנים אדומות יש לבצע עבודת הכנה טובה של השטח, לאחר קילוף הטיח והשכבה החולית שהזכרת. מדובר בעבודה מקצועית אך בהחלט ניתנת לבצוע וכבר ביצענו עבודות דומות (עם לבנים אדומות) במקומות "עתיקים" דומים , בארץ.

          לגבי הרצפה- יש לבדוק אם קיימת יציקת בטון מתחת לריצוף ומה טיבה (כדאי לחצוב בה קצת ולראות אם היא באמת "יציקה" או רק מצע מהודק). אם לא קיימת יציקה הרי שצריך לצקת אחת.

          לסיכום- בהחלט ניתן לפתור את הבעיה אך העלות יקרה והבצוע צריך להיות מדוקדק, במיוחד עבודות ההכנה של התשתית.

          נשמח לעזור הלאה בכל שאלה.

          אגב- באיזו מדינה מדובר ?

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן