הוספת הודעה חדשה
  • · איטום תפרים בקיר חיצוני

    (נתנאל)

    שלום למומחי איטומן.

    יש לי 2 שאלות בנוגע לאיטום. אני גר בדירתפנטהאוז ישנה בבנין בן כ - 25 שנים בפתח תקווה. המרפסת מקיפה את הדירה כולה בצורת האות ח כך שאין בעיית גישה לקירות החיצוניים.

    1. פתחתי דלת חיצונית בקיר מערבי שחשוף להרבה גשם. לצורך כך הוספתי עמוד יציקה (עם רשת ברזל קושרת) בצד בו מתחבר המשקוף שנושא את הדלת. לאחר שנתיים נוצר לי סדר בין העמוד החדש לבלוקים הישנים שדרכו נכנסים מים. השאלה היא איך לאטום את הסדק, בהתחשב בעובדה שלאחר האטימה אני מעוניין לבצע טיח צבעוני על כל הקיר.

    2. יש בקירות החיצוניים של כל המעטפת סדקים לאורך קווי הבלוקים. איך אני יכול לאטום אותם, שוב בהתחשב בעובדה שלאחר מכן אני עושה טיח צבעוני על כל הקירות החיצוניים .

    מזכיר שאין בעיית גישה לקירות החיצוניים. אשמח לקבל גם את שמות החומרים שמומלצים לשימוש.

    תודה

    נתנאל

    • · כיצד אוטמים סדקים בקירות סביב מרפסת

      (גבי)

      שלום נתנאל,

      בעקרון היה עליך מלכתחילה לצקת חגורות בטון בכל היקף הפתח ולא רק בצד שעליו תלויה הדלת. אם ישנם עוד סדקים באותו הקיר כנראה שזו הסיבה להיווצרותם.

      את התפר בין עמוד הבטון לבלוקים יש לאטום כנגד מעבר רטיבות באמצעות מסטיק פוליאוריטני כגון "סיקפלקס 11FC". האיטום מתבצע לאחר הסרת הטיח מצידי התפר. יש למרוח על התשתית חומר יסוד מסוג סיקה פריימר WASP לפני השימוש במסטיק.

      שים לב שמדובר על פעולת אטימה בלבד שמטרתה למנוע מעבר רטיבות דרך התפר. לשיקום המפגע עצמו יש צורך לבצע בדיקה בשטח וכמובן שתידרשנה עבודות נוספות נרחבות יותר.

      בענין שאר הסדקים שבקיר- קיים ספק אם כדאי לבצע מעליהם שליכט צבעוני. על קירות מרובי סדקים עדיף להתגבר באמצעות מערכת צבע גמישה ולבצע קודם הכנות מתאימות בסדקים. סדקים רחבים ("עוברים") מרחיבים ואוטמים עם אותו המסטיק שהזכרתי קודם.סדקים נימיים אחרים אוטמים במרק גמיש. לאחר מכן מורחים על כל הקירות שכבת יסוד ומעליה 2-3 שכבות של צבע גמיש.

      תוכל גם לצרף תמונה של הקיר המדובר אם כי מומלץ לקבל עזרה בשטח.

      בברכה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן