הוספת הודעה חדשה
  • · לחות בחדר רחצה

    (עמית)

    שלום רב!

    רכשתי בית ולאחר פירוק הדלת בחדר רחצה התגלו סימני ריקבון ב5 ס"מ התחתונים של קורות הפנים של הדלת, כמו כן במטר הראשון של ריצוף לפני דלת הכניסה של חדר הרחצה ישנו כנראה סחף של חול (רעש יותר עמוק כשדופקים על המרצפות).

    במסגרת שיפוץ במקום פורק החיפוי על דופן האמבטיה ועם מד לחות מקצועי נמצא שבציפוי של דופן האמבטיה לאחר פירוק של החיפוי (מה שנמצא בין החיפוי אמבטיה לפנים האמבטיה - כמו לוחות קלקר או משהו דומה) לח מאוד על פי המד לחות.

    האם פתיחה של דופן האמבטיה והחלפת הצינור ניקוז של האמבטיה כולל איטום יכול להיות פתרון? ואם לא - אז מה כן?

    תודה רבה!

    עמית

    • · רטיבות ולחות בחדר אמבטיה

      (גבי)

      שלום עמית,

      אם ישנו חשש שמים עברו מתחת לריצוף אל מעבר לדלת של המקלחת יש לפרק אריח ולבדוק אם ישנה שם רטיבות. נוכחות רטיבות באזור שמחוץ לחדר האמבטיה מצביעה על ליקוי באיטום שמתחת לדלת הכניסה (באמצעות חגורת בטון מפרידה ואטומה שממוקמת מתחת לריצוף) והשארת המצב כפי שהוא תגרום להתפשטות הרטיבות לאזורים מרוחקים עוד יותר.

      אם לאחר פרוק האריח יתברר שאין רטיבות באזור תוכל להשאיר את המצב כפי שהוא ולתקן רק את המשקוף או לחתוך אותו כך שיסתיים ממש מעל האריח ולא יהיה קבור מתחת לריצוף. לאחר מכן יש לאטום בין המשקוף לבין האריח עם מסטיק פוליאוריטני (ואפשר גם לעטוף את תחתית המשקוף עם כיסוי פח / או אלומיניום מתאים).

      בענין הלחות שבסביבת דופן האמבטיה- זו אינה אמורה להדאיג במיוחד מכיוון שבד"כ תימצא לחות גבוהה יחסית בסביבה זו. הדאגה העיקרית היא מזליגת רטיבות אל מעבר לתחומי חדר האמבטיה, מתחת לריצוף, כפי שפרטתי לעיל.

      על מנת למנוע מרטיבות לחדור אל מתחת לריצוף יש לאטום היטב את המישקים שבין האריחים, את היקף האמבטיה, את היקף הברזים בקירות, סביב פתחי ניקוז ונקודות ביקורת ברצפה- ועוד..

      בהצלחה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן