הוספת הודעה חדשה
  • · איטום מרפסת

    (גיא)

    ייעוץ...במרפסת פתוחה היתה לי בעיית רטיבות. הסרתי את הריצוף והרמתי את כל החול (לאחר שהתייבש). חשפתי את היריעות ומרחתי חומר של סיקה בתפרים. האם כדאי למרוח את כל היריעות בחומר איטום? (אולי נפגעו במהלך העבודה) ואם כן איזה חומר מומלץ? כיום אין שיפועים במפלס היריעות, האם נחוץ לבצע שיפוע על היריעות? קדחתי חור ברצפה להעברת כבל חשמל, איזה חומר מומלץ לאיטום החור? איזה נקז מומלץ והיכן ניתן לרכוש? אני מבצע את הריצוף על החול שהיה, אמרו שיש צורך לערבב אותו עם צמנט, האם נכון? המליצו לבצע רובה אפוקסי, האם יש צורך? בתודה מראש.

    • · שאלות בנושא איטום מרפסת

      (גבי)

      שלום גיא,

      ישנם דברים רבים שאינם בהירים בתאורך ומומלץ להביא לשטח איש מקצוע שיבדוק במה בדיוק מדובר משום שאחרת צפויות להיות בעיות בהמשך.

      להלן מספר הערות:

      1. לא היית למרוח "חומר של סיקה" בתפרים שבין היריעות. את התפרים אוטמים בהלחמה בלבד. כמו כן לא ברור באיזה חומר השתמשת בדיוק..

      2. רצוי למרוח חומר אטימה חדש על כל שטח היריעות (בד"כ חומר אטימה ביטומני כגון "מסטיגום" או "אלסטופז" וכדומה) אלא שלא ברור מהו החומר שכבר שמת על החפיפות.סביר מאוד להניח שידרשו עוד עבודות הכנה שיש לבדוק אותן בשטח.

      3. את כדאיות בצועו של השיפוע יש לבדוק בשטח גם כן. אלא שהשיפוע אמור להיות מתחת ליריעות ולא מעליהן.

      4. כלל לא היית אמור לקדוח חור בגג... יש לבדוק בשטח אם ניתן לצקת הגבהת בטון סביב אזור החיבור ואח"כ לאטום את ההגבה בחומר ביטומני. אך יישום שכזה הוא לגמרי בלתי מקובל. היה עליך להעביר את החשמל ממקום אחר.

      5. עדיף לרצף מרפסות בלתי מקורות מעל מצע של חול מיוצב במלט. אין להשתמש בחול נקי. אפשר להשתמש גם בשומשום.

      6. רובה אפוקסית טובה יותר מאקרילית אך אינה חובה.

      לצערי השלבים שביצעת אינם נכונים ומתאורך עולה חשש כבד לביותר לכך שכל האיטום יכשל ושיהיה עליך להסיר שוב את כל הריצוף בעתיד. עדיף לעצור כעת ולבקש עזרה מבעל מקצוע.

      ראה גם מאמר בסיסי עם מפרט לאיטום מרפסת / גג מרוצףביריעות.

      בברכה,

      גבי

      • · איטום מרפסת

        (גיא)

        תודה רבה על התשובה המקצועית.

        את מריחת החומרעל התפריםבין היריעות, ובין הקיר ליריעה שמטפסת לקיר ביצע קבלן איטום.לצערי לא היו שיפועים טובים מתחת ליריעות, בעת שטיפת הגגגיליתי נקודות בהן מים עומדים (גם מסביב לנקז), האם נחוץ לבצע שיפועים על היריעות?

        החור בתקרה לכבל חשמל היה הכרחי, אבצע תיקון כמו שתיארת.

        אמרח את היריעות בחומר שהמלצת, על איזה נקז אתה ממליץ? היכן רוכשים נקזים שכאלה?

        לאחר התיקונים אני מעונין לבצע בדיקת הצפה לכ-72 שעות, האם יש לך דגשים לבדיקת הצפה? אם בבדיקת הצפה הכל יצא תקין, אתה עדיין חושש שבעוד מס` שנים יהיו לי בעיות איטום?

        • · אטימת מרפסת מעל יריעות

          (גבי)

          שלום גיא,

          לא אוכל לאמר אם האיטום בוצע היטב או לא מבלי לבדוק זאת בשטח. מסיבה זו גםלא אוכל לנבא את הצלחתו או את כשלונו. כפי שציינתי קודם, אין לבצע קידוחים ולהעביר כבלים בתוך הגג מתחת למשטח המרוצף. בנוסף גם עדיין לא ברור באיזה חומר השתמש הקבלן לתיקון היריעות כך שלא אוכל להמליץ על חומר שמתאים למריחה מעליו.

          כאשר משתמשים בנקז דו-מפלסי, שמנקז את הרטיבות שמתחת לריצוף, חובה שהשיפוע יהיה תקין ויוביל את המים לכיוון הנקז, אחרת כל הנקז יהיה מיותר. אם השיפוע אינו קיים, או אם יש בו יותר מדי בעיות- עדיף להרים את היריעות ולבצע שיפוע מחדש (או לוותר על הנקז הזו-מפלסי). אם ברצונך בכ"ז לבצע תיקוני שיפועים מעל היריעות, בצע זאת עם תערובת בטון שמועשרת בהרבה דבק לטקס SBR ומעל גבי שכבת יסוד צימנטית. (ראה מאמר על עבודה נכונה עם חומרי מליטה).

          אין המלצות מיוחדות לבדיקת ההצפה. בצע אותה כשמפלס המים עובר בכ 5 ס"מ את גובה הריצוף המתוכנן.

          אנא זכור שכל הנאמר לעיל אינו בגדר המלצות בצוע אלא בגדר תשובות לשאלותיך. ההמלצה היא לקבל יעוץ בשטח מאיש מקצוע ולא להתעקש ולהמשיך בכ"ז..

          בכל מקרה בהצלחה,

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן