הוספת הודעה חדשה
  • · יציקת שכבת גמר מעל איטום צמנטי

    (שמעון)

    שלום גבי,אני מתכוון לצקת מדה (כשכבת גמר) בעובי ממוצע של 2.5 ס"מ (מלט+חול+סומסומית מועשרים בלטקס), על קוביית בטון המחוברת לבית. אני רוצה על פי עצתך הקודמת, לבצע שכבת איטום צמנטית (סיקה 107) לפני יציקת המדה. שאלתי:כתבת לי כי צריך לבצע שכבת קישור צמנטית, בין המדה לאיטום. מלט וחול 1:1 בתוספת לטקס ולחספס. מה עובי של שכבה כזו צריך להיות וכיצד אני מחספס בלי לפגוע באיטום? (אין לי אפשרות להתיז) המטרה היא שהמדה הדקה יחסית, תיקשר מה שיותר טוב לשכבה מתחת.בתודה מראש

    • · היציקה עצמה

      (שמעון)

      נותר לי גם מלט לבן באתר, האם כדאי לי ליישם את המדה איתו? (מבחינת חוזק והתקשרות ליציקה) האם קל להחליק אותו כמו מלט אפור?בנוסף, אני רוצה ליישם את הסיקה 107 גם על המדה (בעיקר בגלל הגוון שלו, האפור שמתאים לנו), האם במקרה כזה, ה-107 בשתי שכבות יכסה את הגוון הלבן של המדה לגמרי (במקרה של מלט לבן)?בברכה ותודה

      • · בטון מעל איטום צימנטי

        (גבי)

        שלום שמעון,

        עובי שכבת הקישור הנו מספר מילימטרים בלבד (כ 4 מ"מ). מחספסים אותה בעודה טריה עם מלג` משונן או כל חפץ דומה (ראש מסמר למשל). האיטום הצימנטי חזק מספיק ואין חשששהוא ינזק מהחיספוס.

        את האיטום הצימנטי לא כדאי להותיר חשוף למעבר הולכי רגל מכיוון שהוא אינו מיועד להיות תחת תנאי שחיקה ובמהלך השנים ישחק לאטו (תצאממנו אבקה).

        מעל הבטון עדיף למשל למרוח סילר במספר שכבות. הסילר גם יגן על היציקהמפני ספיגת לכלוך.

        לשאלתך: תוכל להשתמש במלט לבן או שחור כבחירתך. אם תבצע את היציקה ממלט לבן תוכל לכסות אותה אח"כ כפי שציינת, בשתי שכבות של חומר האיטום הצימנטי. לשיקולך..

        בברכה,

        גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן