הוספת הודעה חדשה
  • · החלפת יריעות ביטומיניות בחומר אטימה אחר

    (שמעון)

    שלום,

    בהודעה קודמת בקשנו את עצתך ,כיצד מורחים טיח על יריעות ביטומיניות שמכסות קיר של חצר אנגלית בצד הפנימי ולא החיצוני ,כפי שצריך היה להיות

    (וזאת בגלל אילוצים של שכן שהגינה שלו גובלת בחצר האנגלית שלנו,וגם אין גישה

    לק`ר החיצוני של החצר)

    היותומעל יריעה ביטומנית לא מבצעים טיח ,

    החלטנו להסיר את היריעות הביטומיניות שנעשו בטעות.

    האם אחרי שנסיר את היריעות,ניתן יהיה לכסות את הקיר של החצר האנגלית בחומר אטימה אחר (האם החומר החדש לא ידחה ע"י שרידי הזפת שנדבקו אל הקיר)? כך שמעליו נוכל למרוח טיח

    בתודה

    שמעון

    • · איטום קיר ביריעות ובצוע טיח

      (גבי)

      שלום שמעון,

      בתקשורת הראשונה לא הזכרת את העובדה שהיריעות הולחמו מצידו הפנימי של הקיר. ישום שכזה אינו תקין כלל. יריעות ביטומניות (או כל חומר ביטומני אחר) אמורות להיות מיושמות רק מצידו החיצוני של הקיר ולעולם לא מצידו הפנימי.

      כאשר מבצעים את האיטום מהצד הפנימי של המבנה מבצעים זאת עם חומרים צימנטים משחתיים (המכונים גם חומרים צימנטים "הידראוליים") ולא עם חומרים ביטומניים.בשיטה זו דואגים לבצע שכבת איטום רציפה על כל שטח הרצפה והקירות. ראה מפרט איטום מרתפים, מקלטים מבפנים.

      לאחר שתסיר את היריעות ממקומן תגלה מאחוריהן שכבת יסוד ביטומנית שלא תוכל להסירה אלא אם תסתת את הבטון עצמו עם פטישון חשמלי אודיסק גס (למוזאיקה). עבודה זו קשה במיוחד ואם אין נזילות מהקיר אפשראולי לשקוללוותר עליה. אם מחליטים על כך ניתן לבצע טיח מעל החומר הביטומני. ראשית מתיזים מעליו "שפריץ" צימנטי שמועשר בדבק לטקס SBR (מלט וחול 2:1 ודבק בשעור 50 אחוז מהמים) ולמחרת מבצעים את הטיח מעל השפריץ. בתוך הטיח יש להוסיף מעט דבק לטקס SBR גם כן, בשעור 5-10אחוזים.

      מומלץ לבקש בדיקה יסודית בשטח מכיוון שאם לא קיים איטום מאחורי היציקות עלולות להיות צרות צרורות בהמשך, במיוחד באזור שמתחת לריצוף ובפרט בחיבור שבין הקירות ליציקת הרצפה. (ראה את המאמר שלעיל).

      בברכה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן