הוספת הודעה חדשה
  • · פומבורד או צמר סלעים

    (גלעד)

    שלום,

    אני בונה בית ורוצה לצפות את הקירות בחומר איטום טוב. מצאתי משווק של שיטה שבה מצפים את הקירות-בלוקים החיצוניים או בפומבורד או בצמר סלעים (טרמוהאוס). קראתי באינטרנט שצמר סלעים צריך להחליף אחרי עשרים שנה. מצד שני יש לו יתרון שהוא גם מבודד אקוסטית.

    1. האם זה נכון שהוא מתכלה יותר מהר מפומבורד? האם זה נכון גם אם הוא עטוף בדבקים ובטיח אקרילי? מה אתם ממליצים לציפוי קירות, צמר סלעים דחיסות 140 או פומבורד? דרך אבל, יש לו להדגמה תלוי על קיר וחשוף לשמש גם צמר סלעים וגם פומבורד. הוא אומר שהם תלויים כך 4 שנים. לי היה נראה שדווקא הפומבורד נראה ומרגיש הרבה יותר בלוי ופגוע מהשמש בהשוואה לצמר הסלעים.

    2. שאלה שניה לגבי חניה. יש לי חלל מתחת לחניה שאני רוצה לנצל. כלומר על הגג של החלל צריכות לעלות מכוניות. אני רוצה לבודד טרמית את החלל הזה. אין דרך להצל אותו והשמש מכה עליו ישירות. המשווק אמר לי שעדיף להניח לוחות פומבורד מעל תקרת החניה (אחרי איטום), ומעל הפומבורד שכבה יפה של בטון כך שהמכונית תבוא בכל משקלה ישירות כמעט על הפומבורד. כתבתי `כמעט` כי יש שם עוד שכבת בטון מעל הפומבורד ואולי בבטון הזה גם רשת ברזל, אבל בכל זאת הפומבורד צריך יהיה לשאת משקל כבד של הבטון ושל מכונית שתחנה מעליו. המשווק אמר לי שהפומבורד יכול לשאת משקל של 2.5 טון למטר וזה מספיק והותר.

    אפשרות שניה היא להדביק את הפומבורד מתוך החלל שמתחת לחניה על התקרה שלו מבפנים כך שיהיה תולה בתוך החלל וצמוד לתקרה מלמטה. זה עדיף מבחינת הלחצים על הלוח אבל החסרון הוא שזה לא מכסה גשרי קור של מחיצות פנים וגם יותר קשה ליישום ולוקח מקום מהחלל.

    אז השאלה היא האם לדעתכם ניתן באמת להניח את הלוחות מלמעלה והאם יוכלו באמת לשאת משקל של מכונית לאורך זמן?

    תודה רבה

    • · בידוד קירות בית, גג חניה

      (גבי)

      שלום גלעד,

      מכיוון שמדובר על בית חדש בבניה עליך להיוועץ עם יועץ בידוד או עם מתכנן הבית, לגבי שיטת הבידוד המועדפת בהתאם למיקומך בארץ ולגבי וכיוון הבית. אין זה נכון לנסות ולבחור את שיטת הבידוד באופן עצמאי.

      לשאלתך...

      בידוד חיצוני באמצעות לוחות פוליסטירן דחוס (מסוג "פומפורד" או "פוליפאן" למשל) הנו יעיל ביותר (חזקים ומבודדים טוב יותר מצמר סלעים וגם ניזוקים פחותמלחות). אך "עודף" בידוד תרמי שכזה נותן לפעמים אפקט שלילי של "חממה" בפנים הבית כאשר קרני השמש חודרים פנימה דרך החלונות ו"מבשלים" את החלל הפנימי. יתכן שאפשר להסתפק בבידוד המקובל (טיח תרמי ולוחות פוליסטירן רק מעל גשרי קור) ומומלץ לפנות ליועץ בידוד.

      תקרת חניה:

      אם מבצעים יציקת בטון (כולל רשת) מעל הלוחות, אין כל בעיה. בידוד חיצוני יהיה גם יעיל יותר וימנע את התחממות תקרת הבטון של החניה.

      בברכה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן