הוספת הודעה חדשה
  • · איטום רצפה קורת יסוד במרתף ובקומת קרקע

    (mas)

    שלום,מהי הדרך הטובה ביותר לאטום רצפת מרתף ורצפת קומת קרקע במפלס החצר כאשר מסביב לרצפה יש קורה יורדת הנשענת על כלונסאות? מדובר בקרקע תופחת.ברב הפרטים המופיעים באתרי איטום אין קורה יורדת!איך אוטמים את תחתית הרצפה ואת הקורה, האם מומלץ לשלב איטום ביריעות של הרצפה, צינור שרשורי בהיקף וחומר משחתי על הקירות? לאן מנתבים את קצה היריעה? איזה חומר מומלץ לקירות? האם יש הבדל בין מרתף לבין רצפת קומת קרקע כשהחצר פחות או יותר במפלס ה-0.00. האם בכל מקרה יש צורך בשרשורי, ולאן הוא ינותב...כל אינפורמציה בנושא תעזור לי מאוד.תודה!

    • · איטום מרתף ורצפת בטון

      (גבי)

      שלום Mas,

      את המפרט המלא לאיטום המרתף ורצפת הבטון היה עליך לקבל ממתכנן המבנה. לא ניתן לספק באמצעות הפורום בלבד מפרט שכזה. יש לבחון בשטח את כל הגורמים המתאימים ורק אח"כ להתאים מפרט טכני לכל עבודות האיטום והניקוז.

      לשאלתךבענין הרצפה - ראה פרטאטימת רצפת בטון (עם יריעות מתחת ליציקה אשר מתחברות אל הקורה המדוברת שבתורה יושבת מעל כלונסאות). מפרט כללי תוכל למצוא במאמר באתר על איטום מקלטים או מרתפים באדמה תופחת, עם יריעות ביטומניות.

      את הקירות יש לאטום עם חומר ביטומני משחתי.

      כאשר האדמה אינה מחלחלת ויש חשש להיקוויות מים מבצעים ניקוז בתחתית הקירות עם צינור שרשורי ומוליכים את המים אל בור חלחולשמגיע עד לקרקע חולית או כפי שיוחלט ע"י המתכנן / היועץ ובהתאמה לתוואי הקרקע.

      עליך לבקש מפרט טכני מלא ממתכנן המבנה או מיועץ איטום.

      נשמח לעזור הלאה בכל שאלה.

      בברכה,

      גבי

      • · תודה ושאלה. בפרט ששלחת לי מוגדר חומר אטימה צמנטי

        (mas)

        על גבי קורת הקשר ותחתית הקיר. האם נדרשת הגנה כל שהיא על גבי חומר האיטום?לגבי קירות מרתף המלצת על משחה ביטומנית. האם יש לך המלצה ספציפית על חומר (פלקסיגום/מסטיגום ספריי...) מדוע שני חומרי איטום שונים לקורות הקשר ולקיר מרתף?ולשם הבהרה אני המתכננת. לצערי למרות ההסברים על חשיבות של נושא האיטום רוב הלקוחות אינם מוכנים לשלם על יועץ איטום. אני מעבירה פרט עקרוני שמתאים לסיטואציה של המבנה הספציפי (קרקע תופחת/עם או בלי קורות קשר/מרתף) אשמח לדעת היכן אני כמתכננת יכולה לקבל אינפורמיה יותר מפורטת. ברור לי שאין תחליף ליועץ איטום, אך המצב בשטח אחר.

        • · איטום קיר מרתף, קורת קשר

          (גבי)

          שלום Mas,

          אפשר לאטום את הדופן החיצונית של הקורה גם בחומר ביטומני משחתי אלא שהצימנטי עדיף, במיוחד במקרים בהם צפויה לבוא מעליו שכבת טיח או כאשר חלק מהחומר יוותר חשוף לשמש.

          אגב הפרט המצורף: הוא אינו מושלם ויש להשתמש ברשת אינטרגלס בין השכבות של החומר הצימנטי, במעברים מעל תפרי יציקה וחיבור בלוק לבטון. (ראי סדרת מאמרים על כשלי איטום בבתים- קורות קשר / יסוד, קירות, שלד.

          בשטחים גדולים, כגון קירות מרתף, החשש מסדיקה גובר ולכן יש להשתמש בחומרים הביטומניים שהם גמישים הרבה יותר מהצימנטים. החומרים שהזכרת כגון ה"מסטיגום" מתאימים ומומלצים לשימוש על פי הוראות היצרן ובעובי מתאים לעומק המבנה.

          חובה להגן על כל שכבות האיטום ויש להזכיר גם את נחיצותה של מערכת ניקוז.

          כפי שהסברתי בתקשורת הקודמת- לא ניתן לספק מפרט באמצעים וירטואלים. יש לבחון את תכניות המבנה, את תוואי השטח, את סוג הקרקע וכדומה.

          בברכה,

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן