הוספת הודעה חדשה
  • · בעיית רטיבות של קיר חיצוני ואולי גם מרפסת מרוצפת.

    (פנינה ואלון)

    שבוע טוב, מקווין שתוכלו לעזור. הדירה שלנו בת שתי קומות ממוקמת בבנין מדורג (בחיפה). יש מרפסת מרוצפת וקירות חיצונים מסביב למרפסת. בכל שנה בחורף יש חדירת רטיבות שמתחילה בפינה של הקיר החיצוני. יש גם סימני רטיבות בתקרה ליד ובחורפים קשים יש ממש דליפה. נאמר לנו על ידי מישהו שמבין בזה שהבעיה כנראה בזיפות שמתחת לבלטות במרפסת. הבית ישן ואנו חוששים שהבעיה בעצם בקיר החיצוני ולא במרפסת המרוצפת. איננו רוצים להוציא כסף על הדבר הלא נכון. שאלתנו: האם יתכן שבעיית הרטיבות באה מהקיר ולא מהריצוף ? האם יכול להיות מצב של נזילה מהתקרה בגלל קיר ? או שלהיפך: סימני רטיבות בקירות באים בעצם מהגג ? נודה גם אם נוכל לקבל העכרת מחיר לעבודות אלו, כמובן עם פתרון ואחריות לרטיבות. מדובר במרפסת בגודל של 55 מטר. תודה ומקווה שתוכלו לעזור. פנינה.

    • · נזילה מקיר או גג מרוצף.

      (גבי)

      שלום פנינה. הבעיה מאוד נפוצה. מכיון שהבית ישן מאוד יתכן שיש בעיה גם בקיר החיצוני וגם בגג המרוצף. במקרה של סדקים בקירות חיצונים בהחלט תיתכן חדירת רטיבות אל מתחת לאיטום של הגג המרוצף ומשם לתקרה ולהמשך הקיר של הקומה התחתונה. גם המצב השני יתכן,כלומר שרטיבות מתחת לריצוף תגלוש אל תוך הקיר. למרות ההוצאה הכספית הכבדה, רצוי לבצע את העבודות גם בקיר וגם במרפסת. כיום כבר לא מבצעים איטום בזפת מתחת לריצוף ומומלץ להרים את הריצוף ולבצע אטימה ביריעות ביטומניות. לגבי הקיר- אני מנחש שקיים סדק חיצוני בחיבור בין המעקה לגג ? סדק מסוג זה יכול להחדיר הרבה מים אל מתחת לריצוף ואל הקיר עצמו וחובה לטפל בו. לכל הפחות חובה לטפל בחלק העליון של הקיר ולבצע איטום סדקים בחמרים במתאימים. כמובן שלא ניתן לאבחן מכאן את הבעיה. המחיר לפרוק הריצוף, לאטימה ביריעות ולריצוף מחודש- יכול להשתנות עקב בעיות גישה, סוג הריצוף וכולי ולא ניתן להעריך מחירים. זה לא יהיה רציני. מומלץ לקבל הצעות מחיר ממספר קבלנים ולוודא שהקבלן נותן אחריות לעבודה לתקופה של 8 שנים לפחות (רצוי 10 שנים). ניתן גם לפנות ליועצי איטום או מהנדסים שמתמחים בכך ואשר יכולים גם לפקח על העבודות. בכל מקרה נשמח לעזור במה שידרש ואל תהססי לפנות שוב. בהצלחה, גבי

      • · בקשר למחיר...

        (פנינה)

        עוד טיפה סבלנות בבקשה. האם ניתן לבצע איטום בקירות רק בצורה חלקית ? כלומר האם ניתן לטפל רק בסדקים ובחורים בקירות מבלי להכנס לעבודת שיפוץ חיצוני מקיפה של כל השטח ? ועוד לגבי המחירים, האם בכל זאת תוכל לתת הערכה ממש ללא התחייבות ככה שנדע בערך במה מדובר ? יש 3 קירות מסביב לגג המרוצף וכל אחד בערך 5 או 6 מטר אורך. הבית ישן ויש סדקים בקירות כמו שבאמת אמרת, בחיבורים של המעקה. יש גם סימנים של בטון או טיח שעומד ליפול. לגבי הגישה- אין בעיה מיוחדת כי ניתן להוריד או להרים ציוד ישר מהחצר ליד החניה ואפשר גם דרך המעלית אם אין ברירה. את סוג הריצוף נבחר ונרכוש בעצמנו ככה שזה לא צריך להיות כלול בהערכת המחיר. תודה על העזרה והסבלנות.

        • · ממשיכים...

          (גבי)

          אין בעיה, נשמח לעזור: מחיר מאוד גס לעבודות הפרוק של הריצוף , האיטום והריצוף מחדש הנו כ 30000 ש”ח. ממש הערכה גסה, כאמור. לגבי הטיפול בקירות החיצונים: ניתן לטפל בסדקים בקירות ,להוריד חלקי טיח ובטון רופפים ולתקן את הכל גם מבלי לשפץ את כל החזיתות. אולם מבחינה כספית הדבר לא יהיה כדאי עבורכם משום שהעלות תהיה כמחצית מעלות שיפוץ חיצוני של השטח. ניתן להניח כי בעתיד תרצו לבצע שיפוץ חיצוני כזה ואז כל ההשקעה העכשוית תהייה הוצאה כספית מיותרת. ככה שתמיד מומלץ לבצע הכל פעם אחת כמו שצריך זה תמיד יוצא יותר זול בסופו של דבר. בהצלחה.

          • · תודה על העזרה,

            (פנינה)

            ניקח הצעות מחיר לגבי שיפוץ חיצוני של כמה חזיתות בבנין ולגבי איטום הגג המרוצף ונראה הלאה. אצור אתכם קשר טלפוני גם כן.

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן