הוספת הודעה חדשה
  • · איטום קורות מסביב לבית

    (אייל)

    גבי שלום שאלתי היא באיזה חומר אתה ממליץ לי לאטום את הקורות מסביב לבית שבאים במגע עם האדמה הבנתי שיש חומרים מישחתיים שמתאימים תודה מראש

    • · איטום קורות יסוד מסביב לבית

      (גבי)

      שלום אייל,

      לצורך אטימת קורות יסוד ניתן להשתמש בחומרי איטום ביטומנים משחתיים או בחומרים צימנטים משחתיים. ההחלטה על סוג החומר משתנה גם בהתאם לתנאי השטח / שלד הבית.

      באופן כללי החומרים הביטומנים גמישים יותר וקלים יותר ליישום ודורשים הכנת שטח פשוטה ביותר. חסרונם הנו בנטייתם להתנתק משכבות טיח שמיושמות מעליהם. יתרונם: עמידות מצויינת בתזוזה / סדיקה.

      החומרים הצימנטים חזקים יותר אך אינם גמישים כמו החומרים הביטומנים ומשום כך מחייבים שמוש ברשת אינטרגלס בין השכבות לשיפור גמישותם ולמניעת סדיקתם. עובדה זו (הוספת הרשת) מחייבת הכנת שטח יסודית ומקצועית הרבה יותר. יתרונם של החומרים הצימנטים הנו בחוזקם ובהתחברות טובה יותר בינהם לשכבות הטיח שתבואנה מעליהם.

      כך שבאופן כללי: כאשר יש ליישם שכבות טיח מעל האיטום כדאי להשתמש בחומרים הצימנטים (כדוגמת "סיקה טופ 107", "טורוסיל" ואחרים). יש לוודא את הכנת השטח באופן מקצועי במיוחד באזורים המועדים לסדיקה (כגון בין שורת הבלוקים הראשונה לקורות היסוד). כאשר לא תבוא שכבת טיח מעל האיטום קל יותר להשתמש בחומרים הביטומנים כגון "אלסטופז", "מסטיגום" ואחרים.

      ראה גם את סדרת המאמרים בנושא כשלי איטום -קורות יסוד, קירות בתי קרקע, שלד הבית.

      בברכה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן