הוספת הודעה חדשה
  • · חידוש איטום

    (אבנר)

    גבי צהריים טובים

    אני בונה חדר רחצה חדש בחדר קיים ,קומה ב`. פירקתי הריצוף הקיים,חשפתי את התשתית וגיליתי זפת ישנה. אני רוצה לאטום מחדש. הבנתי שצריך חומרים ביטומנים משחתיים . שאלותי הם האם ניתן לקבע את צנרת הדלוחיןשמעל הזפת עם בטון? אם לא באיזה חומר אפשר לקבע ? את האזור הרטוב של חדר הרחצה אני מעוניין לרצף בפסיפס . באזור זה אני צריך לייצר תשתית יציבה ואטומה עם שיפועים מבטון ע"מ שאוכל להדביק את הפסיפס . איך אני מחבר בין הזפת לבטון? אפשר לשפוך חול על האיטום ואז מעל לעשות יציקה של 4 ס"מ? תודה ושבת שלום

    אבנר

    • · איטום מחדש של חדר רחצה

      (גבי)

      שלום אבנר,

      את המפרט הטכני לאיטום תוכל לראות במאמר על איטום חדרים רטובים, מקלחות, חדרי רחצה- בחומרים ביטומנים.

      מספר תשובות נוספות:

      1. ניתן לבטן את הצנרת גם מעל לשכבת הזפת הישנה. על מנת לוודא חיבור טוב בין הבטון לזפת רצוי לבצע תחילה שכבת יסוד צימנטית מעל הזפתבשיטת "רטוב-על-רטוב". הסבר:

      מורחים על הזפת שכבת יסוד צימנטית המרכבת ממלט בלבד המעורבב עם מים ודבק לטקס SBR בשעור של כ 30-50 אחוז. כאשר החומר עדיין טרי לגמרי מבצעים מעליו את היציקה (מלט וחול 1:3) ויש להוסיף ליציקה דבק לטקס SBRבכמות של כ 20-30 אחוז ממשקל המלט שבתערובת.

      2. תוכל לבצע את אותה שכבת יסודצימנטית גםלפני היציקה של הרצפה באזור שירוצף בפסיפס(אם כי אין חובה לבצע זאת כאשר היציקה ממילא עבה וחזקה).

      3.אין לפזר שכבת חול מתחת ליציקה . ככלל לא משתמשים בחול נקי כמצע בחדרים רטובים מכיוון שבמקרה של חדירת רטיבות במהלך השנים החול עלול לשנות את מיקומו / נפחו ולגרום לתזוזה בריצוף. מתחת לריצוף של חדרים רטובים אפשר להשתמש בחול מיוצב עם מלט אך במקרה של המקלחון המדובר מומלץ לבצע את כל הרצפה ביציקה בלבד ולהמנע מצרות בהמשך.

      בהצלחה ושב"ש,

      גבי

      • · איטום מחדש

        (אבנר)

        גבי ערב טובתודה על תגובתך המהירה. מכיוון שכל פני השטח המיועד לחדר הרחצה מלא גבשושיות לא אחידות של זפת ובטון (כ 2.5 מ"ר) החלטתי לבצע יציקת בטון חדשה על פני השטח בעובי של 5 ס"מ ע"מ ליישר את פני השטח וליצור תשתית טובה לאיטום. שאלותי הן האם ניתן לעבור במקרה זה לחומרי איטום צמנטיים (גם רצפה וקירות) במקום חומר ביטומני? האם יש עדיפות לסיקה 107 על פני אלסטוסיל?בחלק מחדר הרחצה (לא האזור הרטוב) תותקן רצפת עץ שתותקן כמו דק מעץ ע"ג קורות מה שאומר שמתחת ללוחות העץ שכבת האיטום תשאר חשופה. האם זה תקין או שצריך לחפות את שכבת האיטום איכשהו??תודה רבה ושבוע טוב אבנר

        • · חומר לאיטום רצפת חדר רחצה

          (גבי)

          שלום אבנר,

          המפרט המתוכנן אינו לגמרי ברור בשאלתך.

          אם יבוא דק על חלק מחדר הרחצה יש לדאוג לניקוז המים שיחדרו מתחתיו, כך שאמור להיות שיפוע וניקוז מתחת לדק. כמו כן יש לדאוג לכך שהלוחות שעליהם ישב הדק לא יפריעו למהלך המים לכיוון הניקוז.

          בענין היציקה ברצפה והחומר לאיטום:

          בעקרון החומר הביטומני משחתי עמיד הרבה יותר בסדיקה ולכן גם מצריך פחות מקצוענות והקפדה על פרטים והכנת השטח. מסיבות אלומומלץ להשתמש בביטומני ולא בצימנטי.

          במקרה שמשתמשים בחומר הצימנטי חובה לדאוג ליציקה חלקה לגמרי (ללא בליטות של צנרות למשל), לאשפרה מתאימה, ליציקת רולקות מושלמת בהיקף ולהכנת השטח באופן מושלם שלא יפריע להטבעת רשת אינטרגלס בין השכבות של חומר האיטום הצימנטי. יתרונו של החומר הצימנטי הואבחוזקווחסרונו- בגמישותו. (כאשר מניחים דק אולמשל עדיף החומר הצימנטי מבחינת החוזק).

          לצורך איטום רצפות של חדרי רחצה (איטום חיובי) הןביטומסיל והן הסיקה טופ 107 טובים לשימוש ונחשבים שווי-ערך.

          את הקירות יש כמובן לאטום רק בחומר צימנטי ולא בביטומני.

          בהצלחה,

          גבי

          • · איטום רצפה מתחת לדק

            (אבנר)

            גבי שלום. אנסה להבהיר. האזור המיועד לדק הוא אזור יבש ומופרד מהאזור הרטוב.למרות שהוא יבש אני אוטם אותו על כל צרה שלא תבוא. כך שלא נראה שצריך לבצע ניקוז כלשהוא מתחת לדק. אנסה לדייק בשאלותי 1 האם יש לחפות את שכבת האיטום שמתחת לדק בחומר כלשהוא או שניתן להשאירו חשוף מתחת ללוחות העץ המוגבהים ? האם ניתן לרצף בהדבקה ישירות על חומר ביטומני???מקווה שהבהרתי את עצמי תודה אבנר

            • · ריצוף ודק באמבטיה

              (גבי)

              שלום אבנר,

              ריצוף בהדבקה עדיף לבצע מעל חומר איטום צימנטי.

              לשאלתך: חומר האיטום יכול להישאר "חשוף". לחומר הצימנטי יתרון גם כאן מכיוון שלכלוך לא שוקע לתוכו.

              בענין הניקוז זכור שממילא כבכלאזור "יבש" בחדר רחצה,יחדרו מים מתחת לדק הן כחלק מפעולת הרחצה (הניגוב) והן מנוכחות אדים או שטיפת החדר במים.

              לשיקולך ובהצלחה,

              גבי

              • · איטום מעל צנרת

                (אבנר)

                גבי ערב טוב ותודה על הסבלנותבמקרה של איטום מעל הצנרת, והיה ויש נזילה בגומיות של המאספים,שנמצאים מתחת לאיטום מה ימנע מהמים לעבור לקומה תחתונה?

                • · שום דבר...

                  (גבי)

                  אפשר אגב לבצע אטימה נוספת לבטחון, עם מסטיק פוליאוריטני מסביב לכל חיבורי הצנרת. אלא שבאזורים של קופסת הביקורת / הניקוז אטימה שכזו תהיה מאוד מסורבלת.

                  בהצלחה,

                  גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן