הוספת הודעה חדשה
  • · רטיבות בקירות החדר

    (גלי)

    שלום רב.

    אנו מתגוררים בבית דו משפחתי צמוד קרקע מזה כ5 שנים. לאורך כל השנים יש באחד החדרים רטיבות קשה בשני קירות צמודים זה לזה. כל פעם אנחנו עושים תיקונים פנימיים כדי שיראה יפה וכל פעם מחדש (בעיקר בחורף) הקירות מתחילים להתנפח בהדרגתיות מלמטה למעלה, מוציאים קצף, בועות...

    אחד הקירות הוא משותף לשכנה. מברור שעשינו צריך למעשה לעשות איטום מסביב לשני הבתים כדי למנוע חדירת נוזלים. לצערנו השכנה לא מוכנה לשתף פעולה ואנחנו לא מוכנים להמשיך ולסבול... החלטנו להזמין איש מקצוע שהציע טיפול פנימי באיטום נגטיבי כולל עבודה עם חומר בשם סיקה טופסיל 107. לדבריו, זה יפתור לנו את הבעיה, מבלי להתעסק עם השכנה... מה דעתכם?

    • · איטום רטיבות בקירות בית דו-משפחתי

      (גבי)

      שלום גלי,

      משאלתך לא ניתן לקבל תמונה מלאה של המצב ושל הסיבות לחדירת הרטיבות.

      על כל פנים, באופן כללי יש תמיד לבצעאת האיטום מצידו החיצוני של הקיר ובפרט כשמדובר על קיר בלוקים (להבדיל מיציקת בטון). גם במקרה שקיימתחדירת מים בתפר שבין המבנים עדיף לאטום את התפר מבחוץ (אם זהו אכן המקרה) מאשר לנסות ולאטום את אזור הרטיבות מבפנים.

      לנוכח המצב עם השכנה רצוי להשוות את העלויות של האיטום החיצוני והפנימי ולשקול לשלם בעצמכם על האיטום החיצוני, גם אם הוא יצא מעט יקר יותר מהאיטום הפנימי, מה שממילא אינו סביר.

      מהבחינה הטכנית אמנם ניתן לבצע את האיטום מבפנים אלא שיש לבצע אותו באופן יסודי. יש לתת את הדעת לעובדה שכאשר רטיבות מתחילה מתחתית הקיר קיים חשש לקיומהגם מתחת לריצוף ומכך שהיא תמשיךלחלחל הלאה למקומות רחוקים יותר בבית. בכדי למנוע זאת יש לפרקאתשורת הריצוף הצמודה אל הקיר ולבצע איטום בנקודת החיבור של הקיר עם יציקת הבטון של הרצפה.

      נשמח לעזור הלאה בכל שאלה ובהצלחה,

      גבי

      • · ראשית תודה על תשובתך. רוצה להוסיף...

        (גלי)

        אין לנו בעיה עם איטום חיצוני מבחינה כלכלית. הבעיה היא שאנשי איטום שהבאנו הציעו לפתור את הבעיה ע"י חפירה בין שני הבתים (מתחת לקיר המשותף) ולבצע איטום. הבית שלנו נמוך מעט (בכחצי מטר) מהבית של השכנה(אנחנו נמצאים במעין מדרון). מדובר בשכנה קשישה וכשנכנסו אליה הביתה לראות מה קורה אצלה- יש בקיר המשותף ארון. הקשישה אמרה לנו שמבפנים הארון מתפורר לה. כשדיברנו עם ילדיה הם טוענים כי אין בבית של אמם שום רטיבות והם לא חושבים שהרטיבות הקשה שיוצאת אצלנו היא מאיטום לא תקין מבחוץ.

        אנו חוששים שאם נתחיל איטום חיצוני ונבצע חפירה מתחת לקיר המשותף - אצלה יכולה לקרוס הפינה. סיכון זה אמרו לנו מס` אנשי מקצוע שהבאנו. לא רוצים להגיע למצב שייגרם לה נזק. מה גם שנראה לנו שהיא צריכה לתת את הסכמתה לכך, וכמו שכבר ציינתי הם לא מסכימים להשתתף...

        אנחנו די בבעיה, כי אצלנו יש רטיבות איומה. זהו חדר של תינוקת ואנחנו לא יכולים להמשיך ככה...

        • · נתון נוסף שקיבלנו...

          (גלי)

          שאלנו את איש המקצוע שהזמנו עכשיו (זה הציע לנו את האיטום הנגטיבי באמצעות בסיקה טופסיל) לגבי נושא פריצת הרטיבות מהרצפה וממקומות אחרים כפי שציינת, הוא אמר שבמסגרת הכנת הקירותהנגועים לאיטום הוא קודח בהם ומזריק את החומר לתוכם כך שהחומר יחלחל עד לבסיס המבנה ויאטום מהבסיס. לדבריו אחרי עבודה כזו אין סיכוי שהרטיבות תתפרץ דרך הרצפה.

          • · איטום קיר מבפנים, פרוק הריצוף

            (גבי)

            שלום גלי,

            לגבי אפשרות החפירה לא אוכל להתייחס מכיוון שיש לבדוק זאת בשטח. אך מבחינת האיטום הפנימי- מספר הערות:

            לא ברור עדיין מדבריך אם זהו קיר מבטון יצוק או קיר בלוקים. ניתן לבצע איטום מבפנים אך אם כבר מבצעים עדיף לפרק את שורת הריצוף ולבצע אותו עד לתחתית הקיר על מנת שלא לקחת סיכון מיותר ובפרט שציינת שהבעיה אינה כספית.

            לא ברור מדברי הקבלן איזה חומר בדיוק בכוונתו "להזריק" לתוך הקיר. אם מדובר על קיר בלוקים- ממילא לא ניתן יהיה להזריק לתוכו מאומה. ואם מדובר על קיר בטון- ניתן להזליף לתוכו חומר נוזלי מסוג "קריסין 76" שמיועד למניעת מעבר רטיבות קפילארית אך שאינו מיועד לאיטום סדקים בחיבור בתחתית הקיר. במקומך הייתי עוזר לקבלן לצאתמאי הנעימות שנקלע לתוכה ומבקש ממנו בכ"ז לפרק את שורתולבצע את האיטום עד לתחתית תמורת תוספת בתשלום. לא אוכל להצביע בבטחון על הצורך בכך או על חוסר הצורך בכך מבלי לבדוק בשטח במה בדיוק מדובר ובמיוחד בכמה רטיבות מדובר. לכל הפחות הייתי מפרק אריח או שניים ובודק אם ישנה רטיבות מתחת לריצוף ואם לוא.

            בהצלחה,

            גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן