הוספת הודעה חדשה
  • · רטיבות במרפסת שמש

    (קרן)

    שלום,

    יש לנו בעית רטיבות במרפסת שמש, בין המרצפותיש תופעה של "קצף לבן" שנראה כמו צמר גפן לבן,המרפסת שלנו גדולה (80 מ"ר) והתופעה הנ"ל מתרחשת בעיקר באיזור שסמוך לפתחי המרפסת בכניסה/יציאה לתוך הבית.

    כמו כן על הקיר החיצוני שצמוד לבית יש תופעה של התקלפות בעיקר באיזור שקרוב לרצפה.

    בנוסף לאמור יש לנו מחסן צמוד למרפסת שמש, בלי חלון הכניסה והיציאה אליו מהמרפסת יש עובש והתקלפות קשה של כל הקיר בתוך המחסן בעיקר סביב הדלת (יש לציין שמצדו השני הקיר הנל הינו קיר חיצוני)

    1. מה הדרך הטובה ביותר לטווח ארוך לטפל בבעיה?

    2. האם אתם נותנים אבחון וייעוץ בנושא? במידה ולא האם תוכל להמליץ על חברה טובה בתחום האיטום -ריצוף על מנת שייתנו לי חוות דעת מקצועית ואמינה על הבעיה והדרך הטובה ביותר לטיפול?

    תודה רבה,

    • · פתרון בעיות רטיבות - מרפסת שמש

      (גבי)

      שלום קרן,

      להלן מספר תשובות / הערות:

      א. "קצף לבן" שיוצא בין האריחים מצביע על רטיבות שנמצאת כעת או שהיתה קיימת קודם לכן - מתחתם. אם התופעה מתרחשת בריצוף הפנימי שליד המרפסת יש לטפל בכך ללא דיחוי מכיוון שהמים שעוברים מתחת לרצפת המרפסת ימשיכו לחדור ולהתפשט הלאה אל מתחת לריצוף הפנימי של הבית.

      (המינימום הנדרש במקרה שכזה יהיה להסיר את שורת הריצוף החיצוני הקרובה לבית- ולאטום את כל אזור החיבור).

      לעומת זאת תופעת "קצף לבן" שמתרחשת במשטח מרוצף חיצוני אינה צריכה להדאיג מבחינת האיטום אך יש לטפל בה בצורה שונה (דהיינו לכל הפחות להמתין לייבוש בחודשי הקיץ ואחר כך לתקן ולחדש את הרובה הפגומה).

      ב. קלופי צבע מעל הפנלים בצד הפנימי של הקיר מעידים על אותו הדבר ויש לטפל בכך ללא דיחוי.

      ג. קילופי צבע בתחתית קירות חוץ (מצידם החיצוני) מסביב המרפסת אינם בהכרח מעידים על בעיה בשכבת האיטום שמתחת לריצוף מכיוון שהרטיבות יכולה להגרם גם כתוצאה ממגע בין הטיח למשל לבין המצע הרטוב שמתחת לריצוף. אין להסיק מכך שיש צורך בעבודות מקיפות אך תיתכן אפשרות בה יהיה צורך בפרוק אריחים או פנלים בהיקף.

      ד. את המחסן יש לבדוק בנפרד. אם המשקופים של הפתח שלו "טבולים" מתחת לריצוף ניתן לבצע חיתוך של תחתית המשקוף כך שהרטיבות שנמצאת מתחת לאריחים לא תטפס למשקופים. כמו כן יש לבדוק בשטח כיצד בוצעה בנייתו של אותו מחסן.

      סיכום זמני: אם אין נזילות אל פנים הבית או אל הקומה שמתחת יתכן שניתן יהיה להסתפק בבצוע עבודות תיקון ותחזוקה בלבד. אך אם ישנה רטיבות בחלק הפנימי ו/או מתחת לו העבודה היסודית ביותר תכלול את פרוק הריצוף כולו ואיטום מחדש על פי המאמר על איטום מרפסות ביריעות.

      לבדיקה בשטח תוכלי להשאיר את פרטיך במדור צור קשר ונשמח לעזור ולבקר במקום.

      שב"ש,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן