הוספת הודעה חדשה
  • · צריך תשובה מקצועית

    (דודי)

    שלום יש לי חצר אחורית בגודל 6 מ"ר ביציאה מהמטבח כאשר המעטפת שלה היא קירות בטון ומאחוריי הקירות יש מילוי(אדמה).וכמו כן אני קיריתי את המרפסת בגג(אך זה לא העניין)ככל הנראה ישנה חדירה של מים להערכתי במפגש של הקיר עם הרצפה אך להצביע בדיוק על המקום אני לא יודע.הקבלן הגיע והתקין נקז כפול תחת הריצוף על מנת לגרום למים לצאת החוצה. השאלה שלי האם יש חוק/תקן בניה כלשהו שאומר שצריך לאטום את כל המרפסת כמו במקלחת למשל על מנת שהרטיבות לא תחדור לתוך הבית במידה וישנה בעיה כזאת? או איטום שלילי לקירות החיצוניים שמאחוריהם יש אדמה? האם ניתן לאתר את הנקודה שמשם חודרים המים ע"י מכשיר כלשהו? תודה רבה

    • · איטום חצר מרוצפת

      (גבי)

      שלום דודי,

      בעקרון חובה לאטום כל משטח מרוצף חיצוני אשר בא במגע עם הבית ואשר יש סבובו מעקות / קירות. הדגש המרכזי הוא על בצועה שלהפרדה / איטום בין הריצוף החיצוני לבין הריצוף הפנימי על מנת שרטיבות לא תוכל לחלחל מתחת לריצוף החיצוני אל מתחת לריצוף של פנים הבית.

      ראה מפרט מלא עבור איטום מרפסות עם יריעות ביטומניות כולל שרטוטים המתארים את ההפרדה בין הפנים לחוץ.

      את המעקות של המרפסת היה צריך לאטום גם כן מצידם החיצוני, לפני מילוי החפירה.בנוסף לאיטום החיצוני היה צריך לבצע איטום מלא של כל השטח לפני הריצוף, מכיוון שרטיבות שתמיד חודרת אל מתחת למרצפות מטפסת בהמשךאל המעקות וגורמת לקילופי צבע ובעיות רטיבות בתחתית.

      בעקרון מדובר על מפרטי בניה ואיטום סטנדרטיים הגורסים בין השאר שכלחלקי הבנין שנמצאים תחת האדמה- חייבים להיות אטומים. איטום שלילי (מבפנים) אינו מומלץ במצבים בהם ניתן לחפור ולאטום מבחוץ.

      אם ישנה רטיבות בתחתית המעקות ואם ישנו מעבר רטיבות אל פנים הבית מתחת לריצוף או בקירות הנושקים למשטח-לא יהיה מנוס מפרוק כל הריצוף ובצוע איטום מסודר על כל השטח הכולל איטום שלילי במעקות והפרדה בין החוץ לפנים.

      בברכה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן