הוספת הודעה חדשה
  • · שאלה בדבר איטום ושיפוץ קרניז

    (גבע)

    בכניסה לבית ישנו קרניז. כמו כן יש קרניז בולט סביב הקומה השניה. אנו חוששים מקבלת כתמי רטיבות בקרניז כתוצאה ממי הגשם. האם צריך לאטום אותו או שיש להתיחס אליו כמו לקיר חיצוני רגיל ? האם עדיף ליצור שיפוע כלפי חוץ ? במה כדאי לצפות את הקרניז מבלי ליצור הבדלים בינו לבין שאר הקיר ? בתודה, גבע.

    • · מפרט לאיטום קרניז חיצוני.

      (גבי)

      שלום גבע. הציפוי החיצוני של הקרניז צריך ויכול להיות אותו הציפוי כמו של הקירות החיצונים. יש לבצע הכנות ואיטום של הקרניז לפני בצוע השכבה האחרונה. 1. מומלץ ליצור העגלה (רולקה) קטנטנה בחיבור בין הקרניז והקיר על מנת לאפשר למי הגשמים לגלוש מטה אל הקרניז ועל מנת להרחיקם מנקודת החיבור. 2. יש לאטום את כל שטח הקרניז ו כ 20 ס”מ במעלה הקיר באמצעות חומר איטום צימנטי כגון סיקה-טופ 107. רצוי ליישם רשת אינטרגלס בין השכבות. החומר מגיע בגוון קרם בהיר ואפור. ניתן גם לבצע בחומר מסוג טורוסיל (בגוון לבן). 3. על גבי הכל ניתן לבצע טיח צימנטי בתוספת מוסף לאיטום מסוג סיקה-לטקס. שים לב שהמוסף לאיטום חייב להיות על פי הוראות היצרן של חומר האיטום. במקרה של סיקה טופ 107 אתה חייב סיקה לטקס. במקרה של טורוסיל יש להשתמש במוסף איטום אחר על פי הוראות היצרן. נקודה זו חשובה משום שאחרת יגרם כשל בחיבור בין חומר האיטום לטיח. 4. על גבי הטיח תוכל ליישם צבע חוץ , שליכט צבעוני או כל מה שתרצה בהתאם למה שיהיה בקירות החיצונים. 5. את הטיח על גבי הקרניז יש לעשות עם שיפוע עדין כך שלא יעמדו שם מים. 6. בנוסף, ואם לא בוצע עדיין- יש לבצע אף מים בתקרה של הקרניז. בהצלחה, גבי

      • · בקשר לחיבור עם הקיר

        (גבע)

        תודה רבה. בקשר לחיבור עם הקיר :האם לא יראו את החיבור ? לא ניתן לשמור על זוית ישרה ? וגם- איך עושים את האף-מים בצורה יפה ? הוא צריך להיות בולט , כלומר יותר נמוך מהתקרה ?

        • · אף מים בקרניז ועוד...

          (גבי)

          שלום שוב, אף מיים בחלקו התחתון של הקרניז ניתן אמור היה להתבצע מראש כבר בעת יציקת הקרניז. כעת ניתן לבצע אף מים בעת בצוע הטיח או- במידה וכבר בוצע שם טיח- על ידי חריצה בדיסק. ניתן גם לבצע אף מים באמצעות סרגל אלומניום אשר יחובר לתקרה באמצעות ברגים. אופציה זו יותר קלה לבצוע אם כי לדעתי פחות יפה. לגבי ההעגלה (הרולקה) בחיבור בין הקרניז לקיר: הכוונה לרולקה מינימלית של כ סנטימטר אחד או שניים, כדי שניתן יהיה להניח את רשת האינרגלס על הפינה. ניתן גם לוותר על הרולקה ולבצע איטום בחיבור באמצעות סיקפלקס ואחר כך לבצע על הסיקפלקס את הטיח ואת הציפוי החיצוני.

          • · שאלה אחרונה חביבה

            (גבע)

            האם אפשר לוותר על ה”רולקה” הזו וכמו שאמרת לעשות מסטיק בפינה ועליו אחר כך טיח בשיפוע ? על הטיח יהיה שליכט צבעוני, אם זה משנה משהו.

            • · אגב, יש לכם תקלות באתר.

              (גבע)

              האתר בורח לאחר שמשאירים הודעה וגם לא עניתם לי במדור צור קשר (וגם שם התנתק האתר).

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן