הוספת הודעה חדשה
  • · שליכט חיצוני

    (רונן)

    שלום ,רציתי לדעת איך אני מתחיל לעשות את השליכט הצבעוני של נירלט ,מה הם דרכי הפעולה לפי הסדר והאים אני צריך כלים מיוחדים , מה הם?.ואיך בכלל הדוגמה מופיעה האים זה בזמן המריחה. וגם האים צריך הכנה מוקדמת לקיר ?. בתודה מראש רונן.

    • · בצוע שליכט חיצוני

      (גבי)

      שלום רונן,

      בצוע שליכט חיצוני צבעוניהוא ענין רגיש הדורש נסיון. אם אין לך נסיון בעבודה מסוג זה הרי שלא הייתי ממליץ כלל על בצוע עצמי. קח בחשבון שיהיה עליך לשלם "שכר לימוד" משום שרק לאחר מספר נסיונות תדע לבצע זאת כהלכה. העבודה בהחלט דורשת נסיון בצוע קודם.

      לשאלתך:

      שליכט צבעוני מקבל את הטקסטורה שלו משום שיש בתוכו גרגרים (אגרגט). כאשר מורחים אותו על הקיר תזוזת הגרגרים יוצרת חריצים וחיספוסים בחומר ומתקבלת תוצאה של קיר מחוספס, גס או עדין. ניתן להשיג שליכט חיצוני צבעוניעם עובי גרגרים גס או עדיןוהתוצאה משתנה בהתאם.

      בצוע שליכט חיצוני של נירלט:

      1. על הקיר להיות מוחלק לפני תחילת העבודה. ככל שהקיר יהיה מוחלק יותר טוב כך גם תהיה התוצאה הסופית יפה יותר. (לא ציינת מה יש כעת על הקיר, צבע או טיח).

      2. יש למרוח שכבת יסוד מסוג פריימר - X על גבי כל שטח הקיר, בשתי שכבות. הפריימר הנו למעשה צבע(מדולל בטרפנטין) ויש לבצעאותו באותו הגוון של השליכט עצמו. יש לבצע שתי שכבות משום ששכבה זו היא למעשה השכבה האוטמת של הקיר.

      3. את השליכט עצמו מורחים ידנית על הקיר בעזרת מלג`, ורצוי מלג` פלסטיק (מלג` ממתכת יכול ליצור סימנים כהים על גבי השליכט והוא קשה יותר לעבודה משום שהשליכט נוטה להדבק עליו). מורחים שכבה בעובי של 2-3 מילימטר על קטעמסויים ואחר כך מחליקים אותו בתנועה סיבובית. התנועה הסיבובית יוצרת את החריצים והחיספוס הרצוי.

      שים לב: יש לעבוד ברצף על קטע הקיר המדובר ואין לעשות הפסקות באמצע העבודה.לא ניתן כלל וכלל לבצע תיקונים בשליכט חיצוני כך שכל טעות שתעשה בזמן הבצוע לא תוכל לתקן אותה אחר כך.התנועה הסיבובית צריכה להיות אחידה בכל שטח הקיר אחרתיראו הבדלים בטקסטורה.

      ועוד - במזג אויר חם או כאשר השמש יוקדת על הקיר החומר מתייבש מהר וכשמדובר על קטע קיר גדול זו בעיהשאין לה פתרון כי החיבור בין קטע חדש ל"ישן" (שהתייבש כ 15 דקות) יראה מכוער ולא תוכל לתקן אותו. לפיכך נהוג לחלק את הקיר לקטעים כך שתתאפשר עבודה ברצף שלם על אותו הקטע.

      פרטים נוספים אתה יכול לקבל גם באתר האינטרנט של חברת נירלט ואם מדובר על שטח גדול הם יוכלו לשלוח אליך יועץ שטח שלהם.

      בכל מקרה ושיהיה בהצלחה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן