הוספת הודעה חדשה
  • · החלפת מרזב

    (ארז)

    יש לי מרזב במרפסת קומה שניה שבחורפ יש ממנו נזילה לסלון שנמצא בדיוק מתחתיו. יש גם פס רטיבות לאורך המיקום של הצינור. כבר נעשה ניסיון להשחיל צינור שרשורי אבל יש כנראה גם איזה סתימה שמונעת את זה.

    1. איך מבטלים את המרזב? אך אוטמים אותו?

    2. איך אני קודח מרזב חיצוני חלופי? באיזו זוית? באיזה גובה מתחת להריצוף של המרפסת צריך להיות החלק התחתון של הצינור המנקז? ואיך אני אוטם כך שהמים ייצאו החוצה ולא יגיעו מתחת לריצוף?

    • · החלפת מרזב של מרפסת

      (גבי)

      שלום ארז,

      הנחת העבודה שלך שהרטיבות נובעת עקב בעיה במרזב, הינה שגויה. מקור הרטיבות יכול להיות ליקוי בשכבת האיטום שנמצא במקום מרוחק יותר מאזור המרזב. המים פשוט זוחלים מתחת לשכבת האיטום וחודרים לתקרה באזור של קדח המרזב.

      במקרה שכזה גם אם תחליף את המרזב עדיין תמשיך להיות רטיבות בתקרה. להסבר על התופעה ראה מאמר על איתור נזילות במרפסות ובגגות מרוצפים.

      לשאלתך הענין החלפת המרזב: ראה תאור של ניקוז כפול / מרזב דו מפלסי. הקולטן חייב להיות במקום הכי נמוך בגג, מתחת לשכבת הריצוף. הנקז הכפול בנוי כך שהוא מנקז לתוכו גם את המים שנמצאים על המשטח המרוצף וגם את המים שחודרים מתחת לאריחים. כאשר מבצעים ניקוז חדש יש לאטום לגמרי את הניקוז הישן ולבצע מעליו שכבת איטום שתתחבר לשכבת האיטום של הגג. אך כפי שציינתי קודם- אין טעם לבצע זאת כאשר אין ודאות שהנזילה תיפסק.

      בברכה,

      גבי

      • · רטיבות ממרזב

        (ארז)

        קודם כל תודה על התגובה.

        נושא הרטיבות ומקורה נבדק גם על ידי מהנדס מומחה מטעם בית משפט במסגרת תביעה נגד הקבלן שהיתה גם בנושא הרטיבות.

        במסגרת הבדיקה אטמתי את פתח היציא מהמרזב ומילאתי אותו במים.

        נקבע כי הנזילה נובעת מבעיה באיטום בין חלקי המרזב ומסתימה במרזב שמונעת הכנסת צינור שרשורי. יש לציין שכעת בירידת גשם היתה סתימה במרזב והצפה במרפסת. גם כשפתחתי את הסתימה הזרם היה קטן מאוד כך שאין טעם לנסות לתקן ויש לאטום אותו.

        באיזה חומר יש לאטום את הפתח של המרזב כך שיהיה אטום סופית ולתמיד?

        איך לקדוח את הקדח למרזב החיצוני?

        • · התקנת מרזב חיצוני למרפסת

          (גבי)

          שלום ארז,

          המלאכה מרכבת למדי...

          תחילה חוצבים בקיר פתח למרזב החדש, באמצעות פטישון חשמלי / קונגו וכדומה. יש לחצוב גם את החלק הנדרש בגג עצמו על מנת ליצור שיפועלכיוון פתח המרזב החדש.

          את הפתח של המרזב הישן אוטמיםעם בטון. חוצבים מסביב לצינור וחושפים את הבטון שמתחת לשכבת האיטום. בתוך הצינור עצמו פשוט דוחפים נייר על מנת שהבטון הטרי לא ינזל פנימה.כדאי גםלהניח רשת או ברזל בנין בבטון שמעל לפתח, בהתאם לצורך (תלוי בקוטר הצינור) על מנת למנוע סדיקה בבטון.

          לאחר כל הנ"ל מבצעים תיקוני בטוןבכל אזורי החציבה וממתינים לייבוש. לאחר הייבוש- אוטמים את האזור ומתחברים לש/כבת האיטום הקיימת.

          מדובר כאמור על עבודה מרכבת למדי שמחירה אלפי שקלים. מומלץ לתת אותה לבעל מקצוע מתאים מכיוון שעבודה חובבנית עלולה לגרוםלתקלות ולשיפועים לקויים.

          בברכה,

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן