הוספת הודעה חדשה
  • · כתב אחריות

    (ליאור)

    שלום רב,

    ביצעתי איטום של כל הגג ביריעות ביטומניות לפני כחצי שנה ומבצע העבודה נתןאחריות של 10 שנים. תעודת האחריות מאוד לקונית וכתוב בה בלבד "כתב אחריות ל-10 שנים" ומספר הערות לגבי מתי האחריות לא חלה (עבודות על הגג, ריצוף וכו`).

    כעת ישנן נזילות לתוך הדירה. האם אחריות מבצע העבודה גם לתקן את הנזקים הפנימיים כתוצאה מאיטום לקוי (שהרי לא צוין אחרת בכתב האחריות) או שמראש מקובל כי כתב האחריות הוא עבור תיקונים חיצוניים בלבד?

    תודה רבה,

    ליאור

    • · כתב אחריות עבור איטום גג

      (גבי)

      שלום תום,

      לא תוכל לתבוע מהקבלן המבצע שיתקןאת הנזקים בתקרה אלא אם צויין במפורש שהאחריות מכסה זאת. זה מה שמקובל, אלא אם נכתב אחרת.

      באופן כללי נושא האחריות על איטומי גגות הנופרוץ למדי ונתון לחוות דעת שונות ומשונות אשר לעיתים סותרות זו את זו. בבתים חדשים למשל חלה אחריות על חברות הבניה לתקן גם ליקויים פנימיים בדירות שנפגעו עקב איטומים לקויים.חברות הבניה משתדלות בתורן להחתים את קבלני האיטום שהן שוכרות על כךשיבצעו על חשבונם תיקונים בתקרות במקרה הצורך. גם בתי משפט מחייבים לעיתים קבלני איטום לבצע על חשבונם תיקונים פנימיים.

      אף על פי כן, ויש לאמר שדי בצדק, הלכה למעשההדבר אינו מתקיים כלל ונהוג שקבלני איטום מתקנים רק את עבודתם שלהם ולא את הנזקים הפנימיים, שכן בהרבה מקרים אין כל יחס בין עבודת הקבלן לנזק מהרטיבות שאמור אולי להיות מכוסה ע"י בטוח נפרד.

      במצב הדי מוזר הזה,אם הקבלן שאטם לך את הגג אינו עומד בתנאי האחריות ואינו מתקן את הגג, יתכן שתוכל למעשה לתבוע אותו בבית המשפט גם על הנזקים הפנימיים, אף על פי שמאומה לא רשום על כך בתעודת האחריות...

      בברכה,

      גבי

      • · מעט יותר פירוט

        (ליאור)

        ראשית, רב תודות על תגובתך המהירה. הסיפור למעשה מורכב מעט כדלהלן:

        בחורף שעבר התגלו בתקרה מספר מוקדי נזילות (לאורך כל הבית). בקיץהזמנתי קבלן איטום והצגתי לו אותן. המלצתו עקב הייתה לאטום את כל הגג ביריעות (למרות שכבר היו יריעות על הגג אך לטענתו הן היו ישנות), ורק על איטום שכזה הוא מוכן לתת אחריות. הסכמתי לכך.

        כעת, הנזילות מופיעות שוב באותם המקומות. כעת הוא טוען שמדובר בחדירת מים מהקירות ההיקפיים (אשר חודרים מתחת ליריעות ונכנסים מהתקרה) והוא אפילו יוכל להוכיח לי שהגג עצמו אטום ע"י הצפה.

        האם יש לו אחריות לכך? למעשה, אם הגג באמת אטום, הייעוץ שלו היה שגוי היות והוא לא פתר דבר, ולמעשה שילמתי המון עבור איטום כל הגג לריק!

        תודה!

        ליאור

        • · אחריות עבור עבודות איטום גג וקירות

          (גבי)

          שלום ליאור,

          כעסך מובן מכיוון שנוצר מצב בו כביכול אטמת את הגג לחינם, אם כי לא ניתן לדעת זאת באופן חד משמעי. (יתכן שחלק מהנזילות הגיעו מהגג וחלק מהקירות).

          לצערי מקרים שכאלה תמיד מתרחשים משום שכל האמת לא נאמרת כבר בנקודת הפתיחה.היה על הקבלן לאמר ולכתוב בהצעת המחירשלו שישנם ליקויים נוספים בסביבת הגג ושעל מנת לפתור את כל הנזילות יתכן שיהיה צורך בעתידלבצע עבודות נוספות (למשל בקירות). כאיש מקצוע זו גם חובתולהצביע עלליקוייםנוספיםבסביבת הגג. היה עליו לרשום את כל המימצאים בהצעת המחיר ולציין בתעודת האחריות שהיא תקפה רק לאזור הנאטם.

          במצב הנוכחי תוכל לתבוע את הקבלן רק אם רשם בהצעתו שהוא אחראי לכל הנזילות שאותן הוא נתבקש לתקן. אם לאנכתבעל כך מאומה להערכתי לא תוכל לבוא אליו בטענות ובדיקת הצפה של הגג אכן מוכיחה שעבודת האיטום שנקרא לבצעהינה תקינה.

          לשיקולך ובהצלחה,

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן