הוספת הודעה חדשה
  • · רעפים

    (אשכול)

    גבי,

    עוד שאלה ברשותך,

    בגג רעפים ,ככל הנראה יש `דליפונת` ,הכוונה לאחר כמה שעות של מימטרים מופיע כתם רטיבות על הקיר בנקודת השקה עם התקרה(רביץ) ,לא ניתן לראות מתחת לרעפים כי הם נושקים לגג ,על פניו הרעפים מונחים היטב ולא סדוקים בכל האזור ,ברדיוס של 4 מ` ,האם יש חומר כל שהו שניתן למרוח על פני הרעפים שישמש כאטימה?

    תודה

    • · איטום / תיקון נזילה מגג רעפים

      (גבי)

      שלום אשכול,

      רטיבויות שמופיעות בקיר שבצידי גג רעפים מעידות בד"כ על ליקוי בקיר עצמו או על ליקוי בתעלת הניקוז שצמודה אליו. יש לבדוק אם קיים סדק בקיר מעל תעלת הניקוז או אם קיימת בעיה אחרת בתעלה עצמה, במיוחד כאשר יורד גשם חזק במיוחד. תיתכן גם בעיה של ספיגת רטיבות בתוך הקיר, אם כי תופעה זו נדירה יותר.

      נזילות במרכז הגג מתקנים בד"כ באמצעות החלפה או מיקום מחדש של רעפים סוררים שאולי זזו ממקומם. לא מבצעים מריחה של חומר אטימה על כל השטח או על רעפים, אלא כאשר מתגלה ליקוי ספציפי (כגון סדק ברעף). כמו כן ניתן להשתמש בחומרי אטימה משחתיים לצורך אטימת ראש הגג, באזור הרעפים ה"רוכבים".

      לתיקון הרוכבים (או סדקים ברעפים בודדים) ראה רשימת חומרים לאיטום גג רעפים. אם תעלה ותבדוק את הגג ותגלה מימצאים נוספים,נשמח לעזור הלאה.

      בהצלחה,

      גבי

      • · רעפים

        (אשכול)

        גבי תודה ,

        ככל הנראה הבעיה בתעלת הניקוז ,כי ציפינו את הקיר בשליכט חיצוני ,אחפש סדקים או חורים בתעלה

    • · תעלת ניקוז

      (אשכול)

      גבי שלום ,

      ישמע הזוי במקצת ,ניקיתי את `תעלת הניקוז` (דמוי מרזב)הצמודה לקיר...והחלו גשמים ,פשוט הנזילה גברה והתעצמה!נכון לכשיו בימים גשומים מה ניתן לעשות או לאלתר בתעלה ,ברור שחומרי איטום במים לא יחזיקו ,הלא כן? תודה

      • · תיקון נזילות, תעלת ניקוז, גג רעפים

        (גבי)

        שלום אשכול,

        יש לבדוק מה אופיו של הליקוי בתעלה. אם התעלה מותקנת שלא כראוי אפשר לעיתים פשוט לחזק / להרים אותה כלפי מעלה. אך אם היאפשוט אינה רחבה / עמוקה מספיק על מנת לקלוט את כל כמות המים - לא יהיה מנוס מהחלפתה.

        מצד שני יתכן שישנם ליקויים אחרים שאפשר לתקן ולאטום אותם מבלי לפרק את התעלה או להחליפה. לדוגמא: את החיבורים בין הפחים ובינם לבין הקיר אפשר לאטום עם מסטיק (לדוגמא "סיקפלקס 11FC,"סופר 7", "סופר *" וכדומה). אפשר גם לצפות את כל התעלה עם חומר אטימה פוליאוריטני משחתי כגון "היפרדסמו T" למשל, אך מומלץלאתר מהיכן חודרים המים במדוייק ולא להמר באמצעות מריחה סתמית של חומר אטימה על כל שטח התעלה.

        בהצלחה,

        גבי

        • · איטום קיר דולף

          (בני)

          שלום

          מהו החומר המתאים ליישום על קיר בעל טיח מתקלף אליו מחוברת תעלת איסוף צידית?

          • · איטום קיר לצד תעלת ניקוז

            (גבי)

            שלום בני,

            מעל גבי טיח רופף לא כדאי בעקרון למרוח שום חומר עליון מכיוון שעדיף להסירו ולבצע טיח חדש במקומו.

            על כל פנים, לשאלתך:

            ניתן למרוח מעל כל שטח הקיר חומר אטימה אקרילי עבה כגון "פוליגג" (על סוגיו), "אקרילפז" וכדומה. כמו כן אפשר להשתמש בחומרי אטימה גמישים שמיועדים לקירות כגון "פוליקיר" , "מולטיגג מט" וכדומה. אם השכבה תהיה עבה מספיק חיי הטיח יהיו ארוכים יותר אך בסופו של דבר כשהטיח יתקלף ממקומו הוא יקלף אתו גם את שכבת האיטום שמעליו.

            בברכה,

            גבי

            • · בדיקה מקצועית ואמינה של גג הרעפים

              (דבורה)

              עד כה היו בעלי מקצוע שעשו תיקון לא מקצועי והגשם ממשיך לזרום דרך הגג ואני מרגישה שהם היו חפרים ורמאים וייתכן שלא עשו כלום

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן