הוספת הודעה חדשה
  • · איטום קירות חיצוני בחיפוי שיש

    (יפרח)

    גבי שלום,

    יש לי מספר קירות המחופים בשיש בשיטת התלייה הרטובה (קשירת אבן אבן על גבי רשת ברזל המורחקת מהקיר), את החיפוי ביצענו על קירות בטון לאחר שכבת הרבצה.

    שאלתי היא:

    1. כחלק מהתכנית האדריכלית ישנם אריחים המופרדים בפוגה של 1ס"מ וכל השאר בפוגה רגילה של 2מ"מ, באיזה סוג רובה אתה ממליץ? שמעתי על רובה אפוקסית אך הבנתי כי יש לה חסרון של פיצוצים עם הזמן ולא ברור לי אם רובה אקרילית מספיקה.

    2. חיפוי השיש הינו על קירות עם מפתחי חלונות קבועים (קירות זכוכית הנפגשות עם השיש) ובמפתחים אלו כרגע לפני התקנת האלומניום והזכוכיות נוצר גליף של כ 4 ס"מ כתוצאה מהרחקת השיש מקיר הבטון, האם יש צורך במריחת חומר איטום במקומות אלו? ואם כן אז איזה חומר מתאים לכך?

    לתשובתך אודה,

    יפרח.

    • · איטום קירות שיש- תליה רטובה

      (גבי)

      שלום יפרח,

      עליך לדרוש פרט אדריכלי מלא ולעבוד רק על פיו. באופן כללי אין כל צורך בבצוע רובה אפוקסית. ניתן למלא את הפוגות ברובה אקרילית או בכוחלה ובחלק מהפרטים האדריכליים אף מותירים את הפוגות חשופות וללא איטום כלל.

      פוגות רחבות מתפקדות כ"תפרי התפשטות", בד"כ בחיבור בין הקומות, והן נאטמות באמצעות חומר גמיש (מסטיק פוליאוריטני בגוון המתאים.

      הגליף שהזכרת הנו גם כן חלק מהפרט האדריכלי. בחלק מהמקרים מותירים אותו חשוף ובחלק אחר אוטמים אותו באמצעות רצועת שיש, כך שעליך לקבל פרט ברור ממתכנן החיפוי.

      בברכה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן