הוספת הודעה חדשה
  • · איטום מרתף במבנה דו משפחתי

    (אדריכל, בצלאל)

    שלום רב,

    מבקש לדעת מה המלצתכם לגבי איטום מרתף חדש במבנה צמוד קרקע דו משפחתי כאשר לשכן אין מרתף וכמובן לא ניתן לחפור מתחת ליחידה שלו, משמע יש צורך בקיר דיפון.

    האם איטום חיצוני בשלושת הקירות ואיטום פנימי בקיר הדיפון, אם כן כיצד מפגישים צורות איטום שונות...

    תודה מראש, אדריכל בצלאל.

    • · איטום מרתף בודד, בית דו משפחתי

      (גבי)

      שלום בצלאל,

      כאשר חלק מהאיטום הוא פנימי וחלק אחר חיצוני- לא ניתן להבטיח את רציפותה של שכבת האיטום.אם לא ניתן להרחיב את החפירה במטר נוסף על מנת לאפשר גישה לצד החיצוני של הקיר, ישנן אפשרויות נוספות:

      1. ניתן לצקת את כל הקירות והרצפה של המרתף עם תוסף איטום גבישי ביציקה, מסוג "זייפקס אדמיקס". היציקות תהיינה אטומות לגמרי ולא יהיה צורך בבצוע איטום נוסף. ראה קישור אל זייפקס אדמיקס (וקישורים נוספים בגוף המאמר).

      2. ניתן לבצע איטום חיצוני עם יריעות גם ללא הרחבת החפירה. בשיטהזו מרכיבים את התבנית של הקיר כאשר היריעה כבר יושבת בתוכה, על הדופן החיצונית, ומחוברת ליריעה שבאה מתחת ליציקת הרצפה. יוצקים את הבטון אל תוך התבנית והיריעה שמאחור נצמדת אליו.

      3. שיטה נוספת אך פחות מומלצת, היא לבצע את כל האיטום מבפנים, עם חומרי איטום צימנטים הידראוליים. בשיטה זו מובטחת רציפותה של שכבת האיטום הפנימית ובנוסף יש להוסיף תוספי איטום מקובלים ליציקת הבטון עצמה (כדוגמת "סיקה 1" לבטון).

      השיטה הראשונה, עם החומר הגבישי-תהיה כנראה המומלצת ביותר. שים לב שאת התוסף הגבישי לא ניתן לרכוש באופן עצמאי ותערובת הבטון מגיעה לאתר מוכנה כשהתוסף בתוכה. יש לקחת בחשבוןהן את עלות התוסףוהן את עלות הפיקוח על עבודת היציקה.

      בברכה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן