הוספת הודעה חדשה
  • · איטום רצפת מקלחון

    (משה)

    אחרי ביצוע שיפוץ,התגלתה נזילה. רצפת המקלחון מקרמיקה. שמתי לב שאין רובה בין הקרמיקות ויתכן שזו הבעיה. המירווח בין הקרמיקות כ1 מ"מ.

    1. האם לשים רובה-ואם כן איזה.

    2. האם ניתן לשים דבק אפוקסי-האם יותר טוב.

    3. מאחר שרצפת המקלחון נמוכה ב-1 ס"מ , האם ניתן לבצע איטום על גבי הקרמיקה הקיימת ולהדביק גרניט פורצלן על הקרמיקה הקיימת-אם הפתרון טוב, באיזה חומרים להשתמש.

    תודה

    משה

    • · שיפוץ מקלחת.

      (גבי)

      שלום משה,

      מספר דברים לא נעשו כשורה אצלך.

      1. האיטום צריך להתבצע לפני הריצוף - על כל שטח המקלחת והמקלחון. תמיד תהיה חדירת רטיבות כלשהי אל מתחת למרצפות ולכן חובה לאטום את כל חדר הרחצה, בכל שטח הרצפה ובקירות עד מעל לגובה הפנלים. אנא ראה מאמרים בענין סוגי האיטום של מקלחות במדור מפרטי איטום ושיקום. במיוחד יש לשים לב ליציקת סף הפרדה אטום בין החדר הרטוב לבין שאר חלקי הבית, אחרת הרטיבות יכולה לעבור הלאה אל מתחת לריצוף של שאר חלקי הבית.

      2. הריצוף לא בוצע על פי תקן. חייב להיות רווח של 3 מילימטר לפחות בין האריחים, בפוגות.

      אני מניח שאינך מתכוון לפרק את הריצוף כעת אך מחובתי לצין את הדברים שנאמרו לעיל.

      לשאלותיך:

      לא ניתן לבצע רובה אפוקסי בפוגות עם רוחב כל כך קטן. רובה אפוקסי דורשת כ 3-4 מילימטר לפחות. תוכל לבצע רובה אקרילית אך עליך לוודא שאתה רוכש רובה שמתאימה לרוחב פוגות של מילימטר אחד. תוכל למצוא רובה כזו ממספר יצרנים: "מפאי", "בית גוברין", "נגב קרמיקה"ועוד.

      שים לב שיש גם ליישם חומר גמיש מסוג סיקפלקס סביב נקודת הניקוז שבמקלחון. רובה איננה טובה במקומות מפגש בין שני אלמנטים שאמורה להיות בינהם תזוזה (עקב השוני בחומר או עקבבניה ב"חלקים" שונים).

      תוכל גם לבצע ריצוף חדש על הקיים. יש לבצע שכבת איטום על הריצוף הקיים במקלחון ואחר כך להדביק קרמיקה חדשה. הבעיה במקרים אלו היא שהקרמיקה איננה מאפשרת היצמדות טובה של חומרי האיטום ולכן נהוג לשפשף ולחספס אותה באמצעות דיסק חשמלי. אחר כך ניתן לאטום בחומר צימנטי כגון סיקה טופ 107 או חומר ביטומני משחתי כגון מסטיגום.מדובר ב"אילתור"וההעדפה היא תמיד להסיר את הריצוף ולבצע איטום מתחת לריצוף ואחר כך ריצוף מחדש עם רוחב פוגות תיקני.

      אם אין ברצונך לפרק את הריצוף- נסה קודם למלא את הפוגות ברובה אקרילית מתאימה ועם סיקפלקס במקומות האחרים (נקודת הניקוז והגבול בין ריצוף המקלחון לשאר הריצוף בחדר).

      שיהיה בהצלחה ושבת שקטה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן