הוספת הודעה חדשה
  • · נזילה ממרפסת

    (איציק)

    יש לי מרפסת בסלון בגודל של 5 מטר אורך על 2.5 מטר רוחב.בשנה האחרונה החלה רטיבות בתקרה של השכן מלמטה בנקודה מסויימת שנמצאת באיזור שבו נמצא פתח הניקוז של המרפסת.כמו כן השטח שבו נמצאת המרפסת שלי מעל החדר של השכן הינו ברוחב של כ 40 ס"מ (כלומר 40 ס"מ הראשונים שבו המרפסת יוצאת מכיוון הבית) .להערכתי החדירה של המים הינה מאיזור הניקוד או מהחיבור שבין הריצוף לקיר הבניין .האם יש פתרון זול שיכול לפתור את הבעיה, מבלי להחליף את הריצוף של כל המרפסת (אולי רק את החלק שנמצא מעל החדר של השכן ) ?

    • · רטיבות מתחת למרפסת

      (גבי)

      שלום איציק,

      לא לגמרי ברור לי מתאורך היכן בדיוק ממוקם הניקוז ביחס לדירת השכן. לא הגיוני שהוא יהיה ממוקם קרוב לפתח היציאה למרפסת, כך שאני מניח שמיקומו הוא רחוק יותר, סמוך ככל האפשר לקיר החיצוני המרוחק.

      אנא ראה מאמר מתאים על איתור נזילות - גגות מרוצפים או מרפסות. רטיבויות מתחת לפתחי ניקוז של מרפסות הנן מאוד שכיחות והמקור להן יכול להיות ליקוי בשכבת האיטום אשר נמצא במקום מרוחק יותר. המים פשוט זורמים מתחת לשכבת האיטום עם השיפוע, עד שהם "נעמדים" באזור וגורמים להיווצרות כתם רטיבות בתקרה.

      יש לבדוק בשטח אם אכן כך הם פני הדברים ואם ישנה אפשרות לליקוי בחיבור עם הקיר, כפי שתארת. אך ברוב המוחלט של המקרים עדיף פשוט לאטום את כל שטח המרפסת, מה גם שמדובר על מרפסת קטנה יחסית.

      לגבי שיטות האיטום:

      הטוב ביותר (וה"מאוד" יקר ביותר) יהיה כמובן להרים הכל ולאטום מחדש.

      לחילופין ניתן לאטום את הפוגות בין האריחים עם רובה אפוקסית, או לצפות את המשטח כולו עם חומר פוליאוריטני שקוף. ראה מאמר על איטום גגות מרוצפים ללא הרמת הריצוף וסקירת של עבודותאיטום מרפסות עם חומרי איטוםפוליאוריטנים שקופים.

      אם משהו לא ברור נשמח לעזור הלאה.

      בהצלחה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן