הוספת הודעה חדשה
  • · קיר אבן-ספי חלונות

    (אורלי)

    שלום רב

    קניתי בית ישן צמוד קרקע. הבית מצופה באבן. החיפוי נעשה כנראה בשלב מאוחר יותר על גבי הטיח החיצוני. יש סימנים לחדירת מי גשמים מאחורי האבן (כוחלות שחורות) וכן לחדירת רטיבות לתוך הקירות.

    שמתי לב שספי החלונות קצרים מדי ואפילו לא מכסים את כל רוחב האבן (כמובן שגם אינם בולטים מעבר למשטח הקיר ואין "אף מים" כפי שנדרש בספרים). אני חוששת שזו נקודת תורפה ושמי גשמיםיכולים לחדור ברווחים בין קצה הסף לבין חיפוי האבן.

    שאלתי היא האם ניתן להישאר עם המצב הנוכחי או שצריך לטפל בזה ואם כן כיצד?

    בתודה מראש וחג שמח

    אורלי

    • · עבודות איטום בית קרקע, קירות אבן

      (גבי)

      שלום אורלי,

      מומלץ לבדוק את כל הבעיות בשטח ולהחליט על ביצוע עבודות איטום בהתאם לחומרת המצב בכל מקום ומקום.

      באופן כללי- בספי החלונות לא הייתי נוגע, אלא אם ישנן כבר בעיות רטיבות. החלפת ספי חלונות מחייבת איטום קפדני של התשתית לפני הדבקת הספים החדשים וגם לאחר התקנתם ובמקרה שיהיה צורך בכך מומלץ לתת את העבודה לבעל מקצוע מנוסה.

      לגבי קירות האבן- האיטום עלול להיות מרכב ויקר לבצוע ויש לבדוק בשטח מהיכן חודרת הרטיבות. לא ציינת למשל אם הרטיבות בפנים הבית מופיעה בתחתית הקירות (מעל הפנלים) או במקומות גבוהים יותר. מומלץ כמובן לאטום באופן יסודי את כל המקומות בהם ישנה חדירת רטיבות פנימה. בכל שאר המקומות, בהם ישנה כוחלה שחורה בלבד, ניתן גם לבצע איטומים אחרים "קלים" יותר, שיכללו את ניקוי הירוקת, בצוע תיקוניכוחלה מקומיים והספגת הקירות בחומר איטום שקוף. (ראי מאמר על איטום קירות חיצונים בחומר איטום שקוף מסוג סילוקסן).

      אם תפרטי יותר נתונים נשמח לעזור הלאה.

      ברכות על הבית החדש וחג שמח,

      גבי

      • · הדבקת ספי חלונות חדשים על הספים הישנים

        (אורלי)

        שלום גבי

        תודה על תשובתך המהירה

        אני מקבלת את המלצתך לא לגעת בספים הישנים. אבל מכיון שאני ממילא מתכוונת להחליף את חלונות האלומיניוםהאם לא כדאי בהזדמנות זו גם להדביק ספיםחדשים עלהספים הישנים כך שיכסו את חיפויי האבן ויבלטו מעבר למשטח הקיר עם"אף מים" כנדרש?

        מה תחום ההתמחות של בעל המקצוע שמתאים לתקן כוחלות פגומות, לאתר ולמלא סדקים ומרווחים בין האבנים שדרכם יכולים לחדור מים ובסוף להתיז על הקיר חומר איטום שקוף? האם זה איש אבן או איש איטום או שישבעלי מקצוע מיוחדים לעניין זה?

        תודה מראש וחג שמח

        אורלי

        • · איטום בית אבן, ספי חלונות

          (גבי)

          שלום אורלי,

          אם ממילא את מחליפה חלונות יש טעם להתקנת ספים חדשים שיבלטו יותר כלפי חוץ. אלא שיש לבדוק את הכל בשטח, במיוחד לאחר הפרוק, על מנת לדעת מה נכון לבצע. יתכן כי עדיף יהיה לפרק את הסף הקים ולבצע חדש במקומו אך לא ניתן לתת המלצה שכזו מבלי לראות בשטח כיצד הענינים מותקנים.

          לגבי איטום הכוחלות, עדיף לתת את העבודה לקבלני איטום ולקבל עבורה תעודת אחריות. קבלני אבן מנוסים יכולים גם כן לבצע אותה. לא מומלץ לתת את העבודה לקבלני שיפוצים שאינם מנוסים בעבודה עם אבן. אך בעקרון אך גם כאן יש לבדוק בשטח מהו הגורם לרטיבויות שמופיעות בצד הפנימי של הקירות, והיכן הן ממוקמות (נמוך ומעל הפנלים ? גבוה ? תחת חלונות ? וכדומה).

          בברכה,

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן