הוספת הודעה חדשה
  • · רטיבות בקירות חיצוניים ליד חלונות

    (אבי דורון)

    מאז סיום בניית ביתי (6 שנים) מופיעה רטיבות מתחת לחלונות (בקירות חיצוניים). ניסינו לאטום את החלון בסיליקון מבחוץ אך זה לא עזר. הרטיבות מופיעה ממש מתחת לאדני החלון.

    כיצד מטפלים בבעיה כזו?

    • · בעיות רטיבות- קירות תחת חלונות

      (גבי)

      שלום אבי,

      לצערי התופעה שכיחה ומעידהכמעט תמידעל כך שלא בוצע איטום מקדים על התשתית לפני הרכבת אדן החלון (השיש).יחד עם זאתיכולים להיות נוכחים מספר גורמים לרטיבות שיש לבדוק אותם בשטח.

      הבדיקה הראשונה שמומלץ לבצע היא בדיקת הצפה של מסילת המשקוף התחתונה. באמצעות סיליקון אוטמים את פתחי היציאה של המים במשקוף התחתון וממלאים אותו במים. אם נוצרים כתמי רטיבות מתחת לפינות התחתונות של החלון הדבר מעיד על ליקוי בחלון עצמו אך גם על ליקוי בהתקנה (מכיוון שאיטום מקדים של התשתית היה מונעמעבר רטיבות גםבמקרה של ליקוי בחלון). ליקוי בחלון עצמו ניתן לתקן בד"כ עם סיליקון, בחיבורים בין המשקופים האנכיים למסילה התחתונה, אך יכולים להיות ליקויים אחרים, בהתאם לסוג החלון.

      בנוסף יש לבדוק את כל החיבורים הרגישים בהיקף החלון. החיבורים הרגישים ביותר הם החיבורים בין משקוף האלומיניום לקירות ובהיקף של אדן החלון (בין השיש לתחתית החלון או לקירות).

      יש להתכופף ולהעיף מבט מתחת לאדן החלון. יש לוודא שבין תחתית האבן לבין הקירות קיים חומר איטום (מסטיק) כך שמים שגולשים על תחתית האדן אינם חודרים במירווח שבין השיש לקיר.

      אפשרויות נוספות - מעבר רטיבות דרך השיש עצמו (אוטמים את השיש עם סילר שקוף), וסדקים נימיים בקירות, בסמוך לפינות התחתונות של הפתח.

      ראה את תאור האפשרויות במאמר על איטום חלונות.

      כהערה: אם תוכל להוכיח שהבעיה היתה קיימת לאורך כל השנים, תוכל לתבוע את תיקונה מהקבלן. כל הבעיות לא היו קיימות אם היה מבוצע איטום מקדים ויסודי על התשתית לפני ובמהלך הרכבת החלונות.

      בברכה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן