הוספת הודעה חדשה
  • · איטום גג חדש

    (שמעון)

    גבי שלום,

    ראשית רציתי להודות לך על היעוץ המקצועי שאתה נותן באתר.

    אני מעוניין לבודד ולאטום תקרת בטון שנוצקה לפני כחודשיים, בתקופה זו ירדו גשמים והתקרה בודאי ספגה מים, כמה זמן להערכתך צריך להמתין מיום הגשם האחרון כדי לבצע את האיטום.

    ולפני כן אני מבצע מדה על שכבת רונדופן , כמה זמן אחרי ביצוע המדה אפשר לבצע איטום ביריעות ע"מ שהמדה /בטקל יתיבשו.

    • · תעלת ניקוז מפח

      (שמעון)

      במסגרת בנית תוספת אני נאלץ לשנות את נקודת ניקוז של גג רעפים שנשפך לתעלת פח שבקצהו מרזב.

      את המרזב אני מסיט קדימה בכ-1 מ`, ןלכן בקטע זה אני צריך לצור שיפוע הפוך.

      חשבתי ליצור תעלת פח בדיוק באותו חתך של התעלההקיימתעם סגירה בקצהוצינור ניקוז במיקום החדש,וכן ליצור שיפועים מקצה זה לכיוון פתח הניקוז החדש.

      שאלתי באיזה חומר אתה ממליץ להדביק פח לפח, ובאיזה חומרים לבצע את השיפוע בתעלת הפח.

      תודה.

      • · איטום ובידוד גג בטון חדש, תעלת ניקוז

        (גבי)

        שלום שמעון,

        להלן מספר תשובות.

        1. איטום גג בטון חדש

        את הדבקת לוחות הקלקר (או לוחות מסוג "פוליפאן") יש לבצע מעל גבי תשתית יבשה. כך שיהיה עליך להמתין להפוגה בגשמים עד שהבטון יהיה יבש לגמרי מצידו העליון / החיצוני.

        מייד לאחר מכן מבצעים את יציקת הבטקל.

        מומלץ להמתין 28 יום לפני המשך עבודות האיטום עם היריעות. בימי החורף, מכיוון שלא ניתן להמתין, מסתפקים בהמתנה של כשבועיים ימים ומבצעים את היריעות. כמו כן מתקינים "נשמים" לשחרור אדי לחות כלואים בשכבת הבטקל.

        2. תעלת ניקוז מפח.

        לצערי תאורך אינו מובן לי דיו: האם ברצונך לצקת חומר בתוך תעלת הפח אשר יצור בה שיפוע (?) (!). לא ניתן לבצע כדבר הזה ויש ליצור שיפוע רק עם תעלת הפח עצמה.

        באופן עקרוני כל התעלה אמורה להבנות בשיפוע כך שהחיבורים בין חלקי התעלה יונחו זה על גבי זה בשיטת ה"דומינו", עם כיוון זרימת המים. במקרים חריגים כגון כאשר מבצעים תיקונים מקומיים, ניתן להעזר במסטיק פוליאוריטני (סיקפלקס 11FC) או מסטיק כגון "סופר 7" (מיקו) או "סופר 8" (טמבור). כמו כן ניתן להשתמש בחומרי אטימה פוליאוריטנים משחתיים (כגון "היפרדסמו") וליישם בין השכבות רשת אינטרגלס או בד גאוטכני יעודי. כאמור, מדובר על תיקונים מקומיים מאולצים ובתכנון מראש של מערכת ניקוז לטווח הארוך, לא נכון יהיה להסתמך על החומרים הללו.

        בברכה,

        גבי

        • · תעלת פח

          (שמעון)

          גבי תודה על ההתייחסות המהירה.

          לגבי תעלת הפח אסביר את עצמי שוב.

          תעלת הפח אספה גשם מגג רעפים והזרימה אותו לגג שטוח נמוך יותר ומשם המים התנקזו.היות ואני בונה תוספת על גג שטוח זה אני חייב לעצור את זרימת המים אליו וליצורמרזב בתעלה בנקודה אחרת ,שאפשרית במרחק של כ 1מטר מקצה התעלה והגג השטוח.לכן בקטע זה של 1 מטר אני צריך ליצור איטום וסגירת התעלה ע"מ שמים לא ימשיכו לזרום לגג השטוח וכן ליצור שיפועים הפוכים לכיוון נקודת הניקוז החדשה בתעלה.חשבתי לבצע זאת ע"י הדבקת תעלת פח זהה)בחתך לקיימת(באורך כ 1-מטר)אך סגורה בקצה הצמוד לגג השטוח ולהדביק תעלה זו לקיימת ע"י מסטיק כדוגמת סיקה F-11 בכל שטח החפיפה של התעלות ובכך ליצור מעין אמבטיה .לאחר מכן ליצור שיפוע הפוך (התעלה תקבל צורת V שבנקודה הנמוכה שלה יתחבר המרזב) ע"י מריחת סיקה דור 31 על תעלת הפח החדשה כחומר יסוד מקשר ואז ליצור עליו שיפוע ע"י חומר מליטה אחר כמו סיקה ראפ.

          מקווה שעכשיו אני ברור יותר.

          מה דעתך על הפתרון המוצע ?

          • · שיפוע לתעלת פח

            (גבי)

            שלום שמעון,

            הבנתי כעת את הדברים. אלא שמדובר על יותר מדי אלתורים שלא לצורך.משקל התעלה יגדל מאוד ובכל מקרה העסק לא יחזיק מעמד לשנים רבות, כפי שאמור להיות.

            תמורת כמה מאות שקלים עדיף פשוט להזמין תעלת פח מתאימה מפחח.

            בהצלחה,

            גבי

            • · שיפוע לתעלת פח

              (שמעון)

              גבי שלום,

              את כל תעלת הפח יהיה קשה מאוד להחליף היות והיא ארוכה ומחוברת היטב לקיר הבטון בצידה האחד וגם הגישה לבהתקנה לא נוחה ותדרוש פירוק הגג. אם אתקין תעלת פח חדשה רק בקטע של 1 מטר בשיפוע כפי שאתה ממליץ ,חוששני שלא יהיה מספיק שטח מגע לחפיפה והדבקה בין הפחים ובמשך הזמן מים יחדרו בדרך החיבורים,בעוד שאם יש חפיפי והדבקה לארך כל המטר אזיי תתקבל אטימה טובה יותר,ואת השיפוע אצור בצורה אחרת, אוליי מפולאוריטן מוקצף ועליו שכבת איטום (צמנטי?)

              • · תיקון תעלת ניקוז

                (גבי)

                שלום עמי,

                כל הפתרונות שהצעת הנם בבחינת אילתור שנועד לחסוך בהוצאה הכספית ותו לא. מהבחינה המקצועית גרידה פשוט לא ניתן להמליץ על פעולותמאולתרות מסוג זהפשוט משום שהןאינן מהוות פתרון מקצועי.

                תוכל כאמור להשתמש בחומרים שהזכרתי: מסטיק פוליאוריטני בחיבורים בין חלקי הפח וגם חומר פוליאוריטני משחתי בשתי שכבות, ועם רשת אינטרגלס בין השכבות, מעל כל השטח שאותו תמלא(בסיקה רפ / בטון/ אופוליאוריטן מוקצף). אך כאמור- אין בכך משום המלצת בצוע. תיקון זה מאוד מוגבל בזמן ובסופו של דבר ממילא תאלץ לפרק הכל ולהחליף את תעלת הניקוז.

                בהצלחה,

                גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן