הוספת הודעה חדשה
  • · רטיבות ועובש בקיר

    (שמוליק)

    שלום.

    אני גר בדירת קרקע. כתוצאה מפיצוץ בצינור באמבטיה, החול שמתחת לריצוף רטוב בכל בחדרים שבסביבת האמבטיה. החדר עם הקיר המשותף לאמבטיה הכי רטוב- העובש והקצף הלבן בקיר הגיעו לגובה חצי קיר. לפני חודש וחצי תוקן הפיצוץ, עכשיו בעל הבית רוצה להחליף החול שבחדר עם הקיר המשותף לאמבטיה, ובשאר החדרים לטפל בקירות עם שפכטל אוטם בקירות הנגועים. האם הטיפול נכון והרטיבות לא תחזור ? או שצריך להחליף הריצוף גם בשאר החדרים כדי שהרטיבות בחדר הזה תעלם?

    תודה רבה

    • · תיקון נזקי רטיבות מתחת לריצוף

      (גבי)

      שלום שמוליק,

      בעיקרון יש לפרק ולהחליף את החול הרטוב בכל החדרים הפגועים שבהם כמות הרטיבות רבה מדי. ניתן לפרק מרצפת בודדת ולבדוק את כמות הרטיבות שנמצאת מתחת לריצוף גם בחדרים הסמוכים. לאחר מכן תוכלו להעריך אם כדאי להרים את כל הריצוף גם שם או להמתין לייבוש- אם כמות הרטיבות / הלחות אינה משמעותית.

      מנסיוני- כאשר הרטיבות מטפסת גבוה בקירות ממילא יהיה צורך להחליף את הריצוף. שים לב שאם ישנה רטיבות תחת הריצוף היא תשוב לטפס בקירות גם לאחר התיקון וצביעת הקירות.

      מדבריך לא ברור מהו אותו "שפכטל" שהקבלן עתיד לבצע בקירות. אם תפרט יותר נתונים נשמח לעזור הלאה.

      בברכה,

      גבי

      • · רטיבות ועובש המשך שאלה

        (שמוליק)

        שלום גבי,

        תודה על התשובה

        בהמשך לשאלה, החדר שבו מתכוון בעל הדירה להחליף ריצוף הוא בעל קיר משותף עם האמבטיה (הקיר הנגוע ביותר מבין קירות הבית). בצד של האמבטיה יש בקיר הזה קרמיקה. האם זה שלא יוחלף ריצוף באמבטיה לא יגרום לקיר להמשיך להיות רטוב גם אחרי שיוחלף הריצוף בחדר?

        תודה

        • · פרוק ריצוף באמבטיה

          (גבי)

          שלום שמוליק,

          בהחלט שרצוי לפרק גם את הריצוף באמבטיה מכיוון שהאזור כולו בוודאי שמוצף לגמרי. כמו כן יש לאטום את האזור שמתחת לריצוף מכיוון שאם היה שם איטום תקין מלכתחילה, כל בעיית מעבר המים אל שאר החדרים בדירה- היתה נמנעת. (ראה מאמר על איטום מקלחות או חדרים רטובים בחומרי איטום ביטומנים).

          מכיוון שמדובר על דירה שכורה בעל הבית מנסה כנראה לבצע את המינימום הנדרש ויש להפנות את תשומת לבו לכך שיש לתקן את האיטום בחדר האמבטיה. אך לשאלתך: אם ישנו שם איטום מתחת לריצוף ובתחתית הקיר, המים לא יוכלו להמשיך ולהרטיב את הקיר. אך אם לא קיים שם איטום החול הרטוב ימשיך לפגוע בקיר, כפי שציינת בשאלתך.

          בברכה,

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן