הוספת הודעה חדשה
  • · רטיבות מתחת לקרמיקה במקלחון

    (ניר)

    שלום,

    לשכן מעלי הייתה רובע שבוצעה באופן חובבני במקלחון וכתוצאה מכך החלה רטיבות בתקרתי שמתחת למקלחון. בכל פעם שהוא היה מתקלח הרטיבות הייתה מתפשטת יותר בתקרה אצלי בבית.

    לאחר שהראיתי לו את הבעיההורדנו את הרובע שבוצעה באופן לא תקין.

    לפי הבנתי החול מתחת לקרמיקה במקלחון שלו עדיין רטוב (4 מרצפות). אם נסגור את החריצים שפתחנו אזי לאן הרטיבות תלך..?האם היא תיעלם לבד?

    כמה זמן צריך להשאיר את החריצים בין הקרמיקה במקלחון שלו פתוחים על מנת שהרטיבות תיעלם כמו שצריך? - בינתיים הוא לא יכול להתקלח...

    לתשובתך המקצועית אודה.

    • · איטום נזילות ורטיבות תחת מקלחון

      (גבי)

      שלום ניר,

      הפתרון המקצועי הוא כזה:

      1. יש לפרק את כל הריצוף של המקלחון, וכנראה שגם את הריצוף של כל חדר האמבטיה.

      2. יש לבצע איטום של כל שטח הרצפה, עם חומר אטימה ביטומני (או צימנטי). ראה מאמר על איטום מקלחות או חדרים רטובים בחומרי איטוםביטומנים משחתיים.

      יש להקפיד על אטימה מלאה על פי המאמר שלעיל. לאחר סיום העבודות מומלץ גם לבצעבדיקת הצפה למשך 24 שעות לפחות.

      3. יש לרצוף מחדש מעל האיטום.יש להקפיד על ריצוף עם מישקיםברוחב של 3 מ"מ לפחות. ניתן לאטום את המישקים עם רובה אקרילית ועדיף עם רובה אפוקסית. סביב החיבור בהיקף, בין הריצוף לקירות, יש לאטום עם חומר גמיש ("מסטיק") ולא עם רובה.

      לתשומת לבך: כל פתרון אחר כגון אטימת הפוגות בלבד, כפי שביקשת לבצע, הנו פתרון זמניואינו בא להחליף את הצורך באיטום מתחת לריצוף. גם התקנים הישראלים לאיטום ובניה מציינים זאת במפורש.

      לשאלתך: יקח לרטיבות שבועות להתייבש כאשר המישקים פתוחים. אם תסגור אותם הרטיבות תישאר כלואה תחת הריצוף לזמן ארוך מאוד (חודשים רבים ואולי יותר מכך). את עיקר הנזק יספוג דוקא השכן, מכיוון שהרטיבות תנדוד הלאה לאזורים אחרים בדירתו. ייטב לשניכם לבצע את העבודה היטב, פעם אחת ולתמיד.

      בהצלחה ושב"ש,

      גבי

      • · התיבשות הכתם על התקרה

        (ניר)

        גבי שלום,

        קודם כל, תודה רבה על התשובה המקצועית והמפורטת.

        בהנחה שהשכן לא ירצה להרים את הקרמיקה במקלחוןולהשאיר את המצב פתוח לכמה שבועות, האם לאחר שנסגור את הפוגות עם רובה הרטיבות שיש בתקרה אצלי בבית תיפסק ולמעשה, זמן היבוש שלה יהיה רק יותר ארוך?

        האם יכול להיות מצב שבו, בשל החול הרטוב שיש לו כרגע מתחת למרצפות, תופיע לי רטיבות נוספת במקום אחר או שהרטיבות שיש לי באותו מקום כרגע תמשיך ותגבר?

        תודה.

        • · רטיבות תחת רצפת מקלחון

          (גבי)

          שלום ניר,

          בהנחה שהשכן יבצע רובה חדשה- לרטיבות אצלך בתקרה פשוט יקח יותר זמן להתייבש.יכול לקחת לה לכשבוע עד כשלושה שבועות להתייבש מהתקרה שלך אך הרבה ממנה ישאר כלוא תחת הריצוף (ולא יראה בתקרה).

          סביר להניחשבעתיד הרטיבות תופיע שוב או שתופיע במקום אחר קרוב או מרוחק יותר, מכיוון שלא קיים איטום תקין מתחת לרצפה. אם השכן רק מבצע רובה חדשה, עדיף אגב שיבצע אותה גם בשטחים אחרים ברצפת החדר,שנוהגים להתרטב בתכיפות.

          בהצלחה ושב"ש,

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן