הוספת הודעה חדשה
  • · סינר בטון

    (מורה)

    היכן ניתן למצוא תאור, מפרטאו הגדרת המונח סינר בטון. הכוונה למשטח בטון משופע ברוחב מינימאלי של 1מ` שמומלץ ע"י מהנדס לעשות לצורך הרחקת מי גשמים מהבנין בנוסף לאיטום הקירות וצינור שרשורי.

    • · שביל סביב בית, ”סינר בטון”

      (גבי)

      שלום מורה,

      מדובר על יציקת שביל או מעבר בטון סביב הבית. עליך לקבל מפרט ממהנדס קונסטרוקטור, בהתאם לתנאי השטח, סוג הקרקע וכדומה. לאקיים מפרט סטנדרטי לעבודות מסוג זה.

      כמו כן מומלץ לקבל יעוץ מאיש מקצוע נוסף. ההמלצה הגורפת לבצע "סינר" סביב הבית הינה אכן טובה מאוד מבחינת הניקוז, לצורך הרחקת המים מהמבנה, אך היא לא תמיד הכרחית וישנם שיקולים נוספים שיש להתחשב בהם.

      בהצלחה,

      גבי

      • · סינר בטון

        (מורה)

        תודה רבה לגבי על תשובתך ויש לי שתי שאלות ביחס לנזכר בה.

        בתשובתך קראת לסינר - שביל. הדבר נשמע לי קצת מוזר. הסינר עליו מדובר לפי ההמלצה ההנדסית אמור להיות בעל שיפוע מהבנין לחצר. שביל, עד כמה שדמיוני אינו מטעיני, אמור להיות מאוזן. מדוע ההתיחסות לסינר כשביל? שאלה נוספת - הזכרת בתשובתך שישנם שיקולים נוספים, האם יש שיקול נגד ביצוע סינר כזה?

        תודה מראש על תשובתך.

        • · סינר בטון, ניקוז סביב בית קרקע

          (גבי)

          שלום,

          משטח בטון סביב הבית או "סינר", יכול להיות גם בעל שיפוע קטן של 1.5-2.5 מעלות כך שהוא יכול לשמש גם בתור שביל סביב הבית. לזו היתה כוונתי, אלא שכמובן שאפשר לצקת את הבטון בשיפוע חזק יותר.

          השיקולים היחידים נגד סינר הם אדריכליים, במקרים בהם היציקה תכערמאוד את הבית / החצר.

          הערתי היתה כללית מכיוון שמנסיוני האישי חלק מהיועצים מאמצים את "אסכולות הסינר" בכלהמצבים באופןגורף גם כאשר אפשר להמנע מכך.

          כאשר נגרמת רטיבות לבית למשל עקב חוסר איטום או ליקוי באיטום הקיים, אפשר פשוט לתקן את האיטום ולא תמיד צריך להמליץ באופן אוטומטי על "סינר". גם כאשר יציקות הבטון מאוד תכערנהאת השטח אפשר לשקול אם להסתפק בתיקון האיטום בלבד, מכיוון שבעקרון איטום מקצועי אמור ממילא להחזיק מעמד גם כאשר אין ניקוז כלל.למרות זאת, ניקוז מקנה כמובן יתרון חשוב והנו תמיד רצוי. ההחלטה אם חובה לצקת סינר שכזה או לא צריכה כמובן להלקח בשטח עצמו בהתאם למצב, לתוואי השטח וסוג הקרקע.

          בהצלחה,

          גבי

          • · עדיין בדילמה

            (מורה)

            ראשית תודה רבה על ההארות הקודמות. יישר כח.

            אחרי בדיקה נוספת שעשינו עדיין נותרנו בדילמה. הבנין בו מדובר הוא בנין שנבנה מזמן אשר לא נעשה בו איטום משטח רצפתי לפני הבניה כפי שנהוג היום. הגדרת הסיבה המרכזית לבעיות הרטיבות שהופיעו בבנין כיום היא חדירת מים מתחת לבנין. אין חילוקי דעות בצורך לעשות חפירה באדמה החרסיתית לאורך הבנין עד גילוי היסודות, לעשות אטימה ביטומנית של קטעהקיר שנחשף ולהניח לאורכו צינור שרשורי. מכאן ואילך יש חילוקי דעות. האם הצינור השרשורי עושה את כל העבודה?מהנדס שהתיעצנו איתו אומר שבנוסף להנחת הצינור השרשורי חובה עלינו להצמיד לבנין סינרי בטון ברוחב 1מ` לפחות כדי להרחיק את המים מהבנין ובכך להקטין למינימום את חדירת המים לבנין. לעומתו עלתה טענה, שחיבור סינרי בטון לבנין ע"י נעיצת קוצים ורשת ברזל, תתבטא תוך מספר חודשים בהוצרות סדקים בקיר הבנין שיפגעו באיטום המתוכנן, ושהיום בכלל הפסיקו לעשות סינרי בטון ועברו במקומם לאיטום ביריעות. האם הכוונה ליריעות אופקיות? אם באמת יש פתרון מסוג זה להרחקת מים מהבנין האם הוא ניתן ליישום כאשר חלק מהבנין גובל באדמה חרסיתית וחלק אחר גובל ביציקה קשה שנראית כמו בטון מעורב?

            תודה מראש על כל הארה.

            • · יציקת בטון לניקוז סביב בית קרקע

              (גבי)

              שלום מורה,

              את שאלת יציבותו של המבנה לאחר יציקת ה"סינר" עליך להפנות אל הקונסטרוקטור. ישנה תמיד אופציה לצקת את הבטון בנפרד , עם תפר התפשטות בין הבית ליציקה, כך שהדבר ניתן לפתרון.

              מבחינת האיטום והבידוד יש לבדוק הכל בשטח ולא ניתן לאמר מכאן. בעקרון "סינר" יכול רק לעזור. צינור שרשורי גם כן, אך מומלץ לנתב אותו לכיוון בור ניקוז יעודי או בשיפוע, בהתאם לתוואי השטח.

              יריעות ניקוז מיועדות להגנה על שכבת האיטום ולהובלת המים כלפי הצינור השרשורי בתחתית.

              באופן מאוד כללי- אם מדובר על בית ישן כדבריך, שאין בו כלל מערכת איטום תת קרקעית, מומלץ להקפיד על עבודות הניקוז. לפיכך יתכןכי המלצת המהנדס לגבי יציקת "סינר" הינה לגמרי במקומה.

              (האם אגב מופיעים סימני רטיבות בקירות הפנימיים של הבית או רק בקירות המעטפת ?).

              בהצלחה,

              גבי

              • · צינור שרשורי ו/או סינר בטון

                (מורה)

                כבר תודה על הבהרת המושגים וסוגי היריעות.

                הבנין עומד ברחוב משופע. ישנם סימני רטיבות בקירות הפנימיים במרתף שחלקו מתחת לאדמה וחלקו מעל לאדמה. עיקר הסימנים מתרכז בקיר העליון מבחינת כוון השיפוע של הרחוב, ישנם גם סימנים בקיר התחתון מבחינת כוון השיפוע של הרחוב. ביניהם יש גם כן משהו. כמעט שאין שום סימן בקומה שעל פני האדמה. הצד העליון של הבנין גובל באדמה. בצידו ובצדו התחתוןהבנין גובל במה שנראה כבטון מעורב.

                האם בצד העליון - חפירה, איטום ביטומני של הקיר שנחשף, הצמדת יריעת ניקוז לקירוהנחת צינור שרשוריבתחתית החפירהולאחר החזרת העפר עיבוד איטומי של הקצה הבולט שליריעת הניקוז מעל לקרקע והאיטום הביטומני על הקיר מספקים תשובה מספקת לבעית הניקוז? אם נוסיף סינר בטון (דרך אגב האם עושים סינרים אופקיים מחומרים אחרים?) בהדבקה של תפר התפשטות בין סינר הבטון לבין קיר הבנין ברוחב 1מ` תגן בעוד כמה אחוזים על המרתף או שהשפעתו תהיה זניחה? לגבי הצד התחתון, האם הרטיבות שם יכולה לנבוע מחלחול במרווח שבין קיר הבנין לבטון המעורב בחצר סביבו, או שיתכן מצב שחלחול קורה גם דרך הבטון המעורב הישן שאולי נוצרו בו סדקים נימיים עם הזמן למרות רוחבו ועומקו?

                שוב תודה רבה מקרב לב על כל הארה. עוזר מאד להבנת הבעיה ולפתרונה הטוב ביותר.

                • · איטום וניקוז מרתף, בית ישן

                  (גבי)

                  שלום שוב,

                  אנא זכורשלא ניתן לתת תשובות מדוייקות מבלי לבדוק את הכל בשטח.

                  להלן מספר הערות / תשובות:

                  1. הטיפול בקיר העליון נשמע סביר הן מבחינת האיטום והם מבחינת הניקוז.

                  2. כאשר מניחים צינור שרשורי בבית שנמצא באזור משופע / הררי, ניתן להוציא את קצה הצינור אל המדרון של ההר (במקום אל תוך בור חלחול).

                  3. "סינרים" לא מבצעים מחומרים אחרים, אם בכלל. או שמבצעים יציקת בטון ("סינר") או שמסתפקים בשיפוע של הקרקע העליונהעצמה. הסינר פשוט מרחיק את המים מהקיר החיצוני של הבית. לא ניתן לדעת בכמה "אחוזים" הוא עוזר. לעיתים יכול ניקוז לבדו לפתור את כל הבעיה, אלא שלא ניתן להסתמך עליו בלבד.

                  4. לא "מדביקים" תפר התפשטות. פשוט משאירים רווח (תפר) בין היציקה לבית ואת הרווח ממלאים בחומר גמיש ("מסטיק פוליאוריטני"). כמובן שחייבים למלא את הרווח שאחרת נחטיא את כל המטרה , כפי שציינת בעצמך, והמיים יחלחלו בין הקיר ליציקה של הסינר.

                  5. הבטון המעורב אינו יכול להחשב כשכבה אוטמת.הוא לכל היותר שכבת אדמה צפופה, אך עדיין מחלחלת, מכיוון שיש למים יכולת לעבור דרכה או דרך סדקים בה.

                  הערה בענין הרטיבות במרתף:

                  אם ישנהרטיבות רבה מתחת לריצוף של המרתף (שמתבטאת בד"כ גם ברטיבות בתחתית קירות פנים) ממילא לא יהיה מנוס מהחלפת הריצוף. אם הנך מתכנן ממילא להחליף את הריצוף יהיה אז כדאי לבצע גם איטום של כל המרתף מבפנים. בצורה זו תוכל גם לקבל אחריות על כל קומת המרתף. (ראה מאמר על איטום מרתפים או מקלטים מבפנים).

                  איטום שכזה ניתן לבצע רק אם ישנה יציקת בטון מתחת לריצוף ולא אדמת כורכר מהודקת למשל, שמוצאים לעיתים בבתים מאוד ישנים. בדרך כלל לאחר שלב החפירה ניתן לראות / לגלות מהיכן חדרו המים למרתף. אם אין ודאות שזהו מקור החדירה של המים או קיים חשש שישנה חדירה של מים ממש מתחת לרצפת המרתף- רק איטום פנימי יוכל לתת מענה ודאי כולל תעודת אחריות.

                  באותו ענין: חובה עליך להקפיד על כך שתקבל תעודת אחריות מלאה כנגד כל חדירת רטיבות עתידית אל קומת המרתף, קירות או רצפה.

                  בברכה ושב"ש,

                  גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן