הוספת הודעה חדשה
  • · טיח או בטון על משחת זפת

    (אמיר)

    שלום

    לפני מספר שנים אטמו אצלי קיר חיצוני מתחת לאדן חלוןעם משחת זפת כלשהי, ומעליה, או נכון יותר על גבה, נבנה קיר בלוקים מבלוק 10 שלבסוף טוייח עם רולקות קעורות בחלקו העליון כך שהחלק העליון של הרולקה מתחבר לזפת שמבצבצת מהחלק העליון של הקיר המקורי, מעט מתחת לאדן החלון. נראה שהחיבור חזק אך ברולקה נוצרו סדקים עם הזמן ואני חושש שרטיבות תחדור משם. אני מתלבט בין הרחבת הסדקים ואטימתם עם טיח או בטון או פשוט כבר למרוח זפת על כל הטיח של הקיר המשני כך שיתחבר לזפת שלמעלה. הבעייה היא שאסתטית זה לא יראה יפה. אפשר את עצתכם ונסיונכם?

    המון תודות

    אמיר

    • · טיוח על קיר עם זפת

      (גבי)

      שלום אמיר,

      אותה רולקה שבוצעה מעל הקיר ה"חדש" צפויה להמשיך ולהסדק. תכנון חיבורים מסוג זה, בין שני קירות שונים, אמור לקחת בחשבון את התזוזות העתידיות כאשר הפתרון הוא בדרך כלל יציקת חגורת בטון (עם שיפוע בחלקה העליון), אשר מחוברת אל עומקו הקיר הישןשמתחת לחלון (מאחורי שכבת הטיח).

      אם אינך רוצה לפרק את הרולקה ולבנות חגורת בטון תאלץ לחיות עם אפשרות הסדיקה. ניתן כמובן לצפות את כל האזור עם חומר ביטומני משחתי חדש, אלא שהמראה יהיה שחור ומכוער והחומר הביטומני ממילא לא אמור להשאר חשוף לשמש.

      הפתרוןהנוח ביותר (אך לא המקצועי ביותר) יהיה להשתמש בחומרי אטימה אקרילים / פולימריםכגון מולטיגג מט,או חומרים שכיחים יותר כגון אקרילפז או פוליגג. מאוד מומלץ להטביע רשת אינטרגלס בין השכבות של חומר האיטום. (ראה מאמר על איטום גגות בחומרי איטום אקרילים).

      בהצלחה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן