הוספת הודעה חדשה
  • · בניית גג בבטקל, רטיבות , ריח

    (עדי)

    שלום. לפני כשלושה שבועות שיפצו את הגג מעליי. במסגרת השיפוץ "הרימו" את כול שכבת הבטון הקיימת עד שראו את הברזלים, ואז שפכו בטקל. יש לציין שאני גרה בדירה כבר כמה שנים ובמשך כול השנים היו בעיות רטיבות חוזרות ונשנות בתקרה. ביום ששפכו את הבטלקל חזרתי הביתה וכול התקרה הייתה רטובה, עם סדקים בהרבה מקומות, וריח חריף . עכשיו שבועיים וחצי אחרי התקרה יבשה , סדוקה ומתחילים כתמים צהובים. עדיין יש ריח של מלט. אתמול זיפתו את הגג, וכעת הדירה פשוט מריחה כמו מפעל כימיקלים. ריח חריף מאד. האם זה סביר? האם לא מסוכן לשהות בדירה? כמה זמן עד שהריח יעבור....?? תודה רבה מראש

    • · שיפוץ גג

      (גבי)

      שלום עדי,

      יש לבדוק תחילה את אותם סדקים חדשים שהופיעו בתקרה.סביר להניח שמדובר על סדקים בשכבת הטיח בלבד, שנגרמו במהלך אותו שיפוץ כאשר הסירו את שכבת האיטום הישנה ממקומה.מאחורי סדקים אלו יתגלו כנראה ברזלים חלודים שנפגעו כתוצאה מרטיבות.

      לאחר הייבוש המוחלט של כל אזור התקרה יש לקלף מקומות סדוקים ופגועים / מוכתמים ולתקן את הכל באופן יסודי. את עבודות התיקונים ניתן לבצע כבר כעת אך את שלב הצביעה הסופי יש לבצע רק לאחר הייבוש.

      לשאלתך: הריחות אמורים להתנדף בסופו של דבר. ריחות של זפת מופיעים רק כאשר הזפת חמה ורותחת אך נעלמים לאחר מכן, עם התקררות הזפת. אם הריחות עדיין קיימים יש לבדוק זאת בשטח.

      בברכה,

      גבי

      • · תודה

        (עדי)

        היי גבי תודה על התשובהאת הזפת סיימו לשים ביום חמישי בצהריים ועדיין יש ריח חריף מאד - האם זה נשמע סביר.....?? תודה רבה!!

        • · ריחות לאחר זיפות

          (גבי)

          שלום עדי,

          הריח אינו של הזפת עצמה אלא של החומרים שיושמו לפני הזיפות.

          יתכן שמדובר על חומר היסוד הנוזלי אשר מורחים על הגג לפני הזיפות.במקרים נדירים ,במיוחד בבתים ישנים שיש בהם סדקים בתקרה, כמויות גדולות של חומר היסוד יכולות לחדור לעומק התקרה. כאשר זה קורה לוקח לחומר המון זמן להתייבש מכיוון שהוא נותר כלוא מתחת שכבת הזפת.

          מומלץ לבצע בדיקה בשטח גם משום אותם סדקים שהזכרת, על מנת לוודא שאלו אינם סדקים קונסטרוקטיבים. בכל מקרה כדאי לבצע את התיקונים בתקרה כבר כעת ולקלף חלקי טיח פגועים. פעולת הפרוק של חלקי הטיח הפגומיםיכולה לגלות את המתרחש מאחורי שכבת הטיח ולזרזגםאת ייבוש הריחות.

          בהצלחה,

          גבי

          • · תודה רבה

            (עדי)

            זה בניין מאד ישן . כנראה זו הסיבהתודה רבה!

            • · סליחה - רק מה זה סדקים קונסקרוקטיביים...?

              (עדי)
              • · סדקים ”קונסטרוקטיביים”

                (גבי)

                שלום עדי,

                הכוונה לסדקים ביציקות בטון או בחיבורים בינהם. מן המילה "קונסטרוקציה"- שלד המבנה, היסודות, קורות ועמודים. בעיות בשלד נחשבות כמובן לחמורות יותר מכיוון שהשלד מחזיק את התקרה / הבית. כך שאם ישנו חשש לבעיות מסוג זה יש להיוועץ עם קונסטרוקטור ולקבל מפרט מתאים לתיקונים. בד"כ התיקונים יהיו פשוטים אך במקרים חריגים ידרשו חיזוקים.

                בהצלחה,

                גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן