הוספת הודעה חדשה
  • · איטום גגות באזור המרזב

    (נתי)

    יש בעיה של נזילה לתוך הבית באזור המרזב בכמה בתים דומים. יש מרזב שיורד בצורת קשת מתוך הגג אל הקיר החוצה. הנזילה יכולה להיות בחיבור בין המרזב לגג למעלה או באיטום של הגג בסביבת המרזב. האיטום היום בסביבת המרזב הוא עם יריעות ביטומניות או זפת. יש לי חומר שנקרא איטומט פלוס 502 שהומלץ לי ע"י אנשי מקצוע שונים. האם אתה ממליץ על חומר זה? הבעיה המרכזית לדעתי היאאיזה חומר יתחבר טוב יותר עם החומרים שמסביב: בטון, זפת וכו`.

    • · איטומט

      (גבי)

      שלום,

      איטומט הנו חומר אטימה צימנטי. החומר איננו מתאים בדיוק מאותן הסיבות שציינת: הוא לא יתחבר כלל אל המרזב או אל היריעות.

      יש להשתמש בחומר איטום ביטומני משחתי בלבד.

      בנוסף עליך לדעת שפעולת איטום מסוג זה איננה מבטיחה הצלחה. הכשל באיטום יכול להיות גם באזור אחר בגג והעובדה שרואים את הרטיבות ליד המרזב איננה מצביעה בהכרח על מיקומו של כשל דוקא שם. שווה לנסות- אך אין בטחון בהצלחת הניסוי.

      אנא ראה את המאמר על איתור נזילות בגגות מרוצפים ומרפסות. אף על פי שמדובר במאמר על גגות מרוצפים - התופעה המתוארת בו נכונה גםלגגות שטוחים אשר אטומים עם יריעות ביטומניות: רטיבות שחודרת אל מתחת ליריעות תראה ליד המרזב משום שזהו המקום הנמוך ביותר בגג.

      שיהיה בהצלחה.

      • · תודה רבה! המשך...

        (נתי)

        תודה רבה על תשובתך המהירה !האם אתה יכול לפרט לגבי חומרים ביטומניים משחתיים. איזה סוג עדיף?האם פוליגג גם טוב ואם לא מה כדאי לעשות במקרה שהחומר כבר יושם?

        • · חומרים ביטומנים

          (גבי)

          שלום נתי,

          תוכל להשתמש בחומרים ביטומנים משחתיים כגון מסטיגום (ביטום) או אלסטופז (פזקר). יש ליישם שכבת יסוד, להמתין לייבוש ולבצע לפחות שתי שכבות נוספות עם זמני יבוש מלאים בין שכבה לשכבה.

          הפוליגג פחות טוב למטרה זו ולא יחזיק מעמד בתנאי רטיבות קבועה (שלוליות וכדומה). אם קיימות שלוליות באזור התיקון החומר יתמוסס ויהרס בתוך כשנה ורצוי לקלף אותו וליישם חומר ביטומני משחתי.

          יחד עם זאת אם כבר ביצעת תיקון בפוליגג כדאי להמתין ולראות אם התיקון מצליח (אם המקור לחדירת הרטיבות אכן שם). שים לב שגם עם הפוליגג יש לעבוד על פי ההוראות כולל שכבת יסוד דלילה, אחרת החומר עלול להתנתק מהתשתית במשך הזמן.

          לסיכום: המתן לראות אם אכן תוקלה התקלה עם הפוליגג. במקומות שבהם לא יישמת עדיין פוליגג -עבור לחומר הביטומני. ואם יש שלוליות באזור התיקונים רצוי בכל מקרה לעבור לחומר ביטומני, כעת או מאוחר יותר (לאחר הצלחת הבדיקה).

          ראה גם שני מאמרים מתאימים ליישום חומרים אלו:

          איטום גגות בחומרי איטום אקרילים (לענין יישום הפוליגג ), איטום מרפסות וגגות מרוצפים בחומרי איטום ביטומנים משחתיים(לאופן היישום של חומרים אלו).

          בהצלחה.

    • · איטומט 502

      (כרמית חיים)

      איטומט 502 - האם משהו יודע כמה עולה ?והיכן ניתן לרכוש?

      • · מחירים

        (גבי)

        שלום,

        המחיר נע סביב ה 180-200 ש"ח. ניתן לרכוש ברוב החנויות (לא ציינת את מקום מגוריך).

        בהצלחה,

        גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן