הוספת הודעה חדשה
  • · רטיבות עולה בקומת הקרקע בקירות פנימיים הגובלים בחצר מרוצפת

    (ברוך זלצמן)

    שלום,

    בביתנו צמוד הקרקעיש חצר מרוצפת. בחדר המגורים ישרטיבות עולה במספר מקומות בקירות הפנימיים הגובלים בחצר המרוצפת. במרתף מתחת הקירות יבשים. הרובה בחצר המרוצפת התבקעה במספר מקומות. ההשערה שלי היא כימי הגשם מחלחלים דרך הרובה ועולים בקירות. האם יש אפשרות לבדוק זאת ללא הסרת אריחי הריצוף בחצר?

    תודה,

    ברוך

    • · איטום משטחים מרוצפים

      (גבי)

      שלום ברוך,

      אין טעם לנסות ולאטום רק את הפוגות בין האריחים. עבודה מסוג זה יכולה (אולי) לעזור אך לא לזמן רב, מה גם שממילא קיימת רטיבות כעת, תחת הריצוף.

      הדרך המקצועית לטיפול במקרה של משטחים מרוצפים צמודים לקירותהיא באמצעות פרוק שורות הריצוף הצמודות אל הקיר ובצוע איטום בכדיליצור הפרדה מלאהבין הריצוף לבין הקיר. ראה לדוגמא תמונה עליונה בקישור הבא אל איטום בתים צמודי קרקע - מרפסות, שבילים, מפתנים.

      מומלץ בנוסף לבדוק אפשרויותנוספות משום שבאופן תאורטי לפחות (אך מעט נדיר) יתכן מצב בו הרטיבות נמצאת מתחת למשטח הבטון שעליו הריצוף יושב- ומטפסת משם מעלה אל תוך הקיר. מצבים אלו יכולים להתרחשכאשר יציקת הבטון של המשטח אינה מופרדת מהקיר, אלא מחוברת אליו. כמו כן יתכן מעבר של רטיבות דרך הבטון עצמו במקום מרוחק יותר. כך שעל מנת לתת מענה אמין עדיף לפרק כמטר אחד של ריצוף לפחות, בסמוך לקיר.

      יש לבדוק בשטח אם היציקה תחת הריצוף מחוברת לקיר או נפרדת ממנו, אך בכל מקרה לא יהיה מנוס מפרוק ריצוף בסמוך לקיר ובצוע כאמור לעיל.

      בברכה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן