הוספת הודעה חדשה
  • · החלקת קיר אחרי סופר סיל

    (אסף)

    שלום רבבמקלחון שלי שוררת רטיבות קלה מאדים שמתעבים על הקירות.לאחר המלצה מחנות חומרי בניין, מרחתי סופר סיל על הטיח הקיים.חשבתי שאוכל להחליק את החומר אח"כ כמו טיח עם נייר שיוף, אבל כנראה חיכיתי יותר מדי.המרקם לא חלק מספיק בשביל לצבוע ישר עליו (בונדרול+פוליסיד). מהי הדרך הטובה לבצע החלקה של פני הקיר לפני צביעה (שכמובן גם עמידה ברטיבות מלמעלה)?

    • · סופר סיל

      (גבי)

      שלום אסף,

      סופר סיל הנו חומר איטום שאינו מתאים למטרה זו. החומר משמש בדרך כלל לאיטום לפני שכבות טיח ולא מעליהן. לא ברור מדוע השתמשת בו לצורך מניעת עיבוי: האם קיים מעבר רטיבות אל צדו השני של הקיר ?

      כמו כן, וכפי שראית בעצמך, לחומר אין גימור נאה. מעל גבי סופר סיל ניתן אמנם לצבוע אך הטקסטורה של הקיר לעולם לא תהייה מוחלקת לגמרי. אם ברצונך להחליק את הקיר תאלץ לבצע מעל החומר טיח חדש או שכבת שליכט / שפכטל המשמש לקירות חוץ וחדרים רטובים. מעל גבי השפכטל תוכל ליישם צבע. גם יישום שכזה יהיה קשה לבצוע ורמת ההחלקה של הקיר תלויה במצבו / מישוריותו הנוכחי.

      לחילופין תוכל גם להדביק קרמיקה מעל גבי הסופר-סיל.

      לצערי קיבלת עצה לא נכונה מאותה חנות לחומרי בנין. אנא פרט יותר נתונים לגבי מטרת היישום שאינה לגמרי ברורה. תמונה של המקלחון תעזור עוד יותר.

      בברכה,

      גבי

      • · פירוט

        (אסף)

        תודה גביהמקלחון שלי יחסית קטן ויחסית לא מאוורר (חלון קטן שלעיתים נשאר סגור). הקיר הוא רק מעל הקרמיקה הסיפור שם ארוך - אחרי שנים של סיד/פוליסיד רגיל מהקבלן, החלטנו לשים אקרינול.אחרי כמה חודשים החלה התקלפות ביחד עם הפוליסיד ומטמבור נאמר לי שכנראה הקבלן לא שם מקשר בין הטיח לפוליסיד.נאלצתי לגרד עד הטיח, שכעת כבר לא היה חלק לגמרי מהגירוד. במקור רציתי לעשות רק תיקון טיח, אבל מתיאור הבעיה לחנות הסבירו לי שכדאי לשים סופר סיל. מכיוון שעל האריזה כתוב שמיועד גם לטיח ומכיוון שראיתי שהטיח מעט לח, החלטתי לשים סופר סיל. המריחה דווקא לא רעה, אבל כמובן יש פה ושם איזורים פחות חלקיםאני מעדיף למרוח שפכטל מאשר לשים קרמיקה שאותה כבר הייתי שם ללא הסופר סיל לו רציתיתודה

        • · עובש במקלחון

          (גבי)

          שלום אסף,

          התמונה מובנת כעת, אם כי היישום אינו נכון.

          תוכל לבצע שפכטל שעמיד ברטיבות אך יש לבצע שכבת קישור או בונדרול לפני כן משום שהסופר סיל לא יאפשר את הצמדת השפכטל.

          שתי אפשרויות נוספות:

          1. אם הגימור אינו חשוב- תוכל לבצע שכבת סופר סיל נוספת ולעבד אותה עם מלג` ספוג כאשר החומר טרי.

          2. ישנו מוצר מקצועי נוסף מסוג Kefa המיועד בדיוק למניעת עיבוי. המוצר הנו צבע עבה (דומה מעט לשליכט צבעוני) אשר אינו מאפשר היווצרות עיבוי ועובש. יתכן שתוכל להשתמש בו גם להחלקת השטח, בדומה לשליכט. שטח הפנים של הציפוי הנו גדול פי כמה מזה של צבעים רגילים וכתוצאה מכךהרטיבות שמגיעה אליו מתאדה במהירות והקיר נותר יבש כך שלא נוצרים עובש או פטריות.

          בהצלחה,

          גבי

          • · תודה

            (אסף)
            • · שכבת צבע - אקרינול או פוליסיד

              (אסף)

              שלום גבילפני הצביעה הסופית אני רק מוודא:כרגע יש מקלחון (קטן) שיש בו נטייה להתעבות אדים על הקיר מעל הקרמיקה יש לפי הסדר:1. סופר-סיל (בגלל טעות של החנות בניין)2. בונדרול3. שכבה דקה של שפכטל חיצוני להחלקה4. עוד פעם בונדרולכעת אני צריך להחליט בין אקרינול לבין פוליסיד (יודע שנוטה לצבור עובש אבל גם נושם )בגלל ניסיון העבר עם אקרינול שהתקלף, אני מעט חושש, למרות שהתשתית היתה לא טובה (לא היה מקשר בין הטיח לצבע הראשוני (פוליסיד כנראה או משהו דומה) מהקבלןדרך אגב, יש זמן מקסימלי בין בונדרול לבין הצבע (זאת אומרת האם בונדרול אפקטיבי גם אם צובעים עליו אחרי יום-יומיים)?תודה

              • · צביעת קירות מעל קרמיקה במקלחון

                (גבי)

                שלום אסף,

                ניתן לצבוע מעל בונדרול גם מספר ימים לאחר היישום. כל שעליך לוודא הוא שלא הצטבר אבק מעל הבונדרול כתוצאה מעבודות שאולי ביצעת באזור- ולנקות את האבק עם סמרטוט או מברשת יבשה.

                ניתן לצבוע בשני החומרים שהזכרת. להערכתי עדיף אקרינול ולא צבע סיד.

                בהצלחה,

                גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן