הוספת הודעה חדשה
  • · תיקון תקרה לאחר נזקי נזילה

    (מני)

    במשך חודשים ארוכים הייתה נזילה מהדירה שמעלינו בחיבור מספר חדרים - בכל חדר קטע מהתקרה.באותם איזורי נזילה .אין התנפחויות צבע כפי שיש בדרך כלל אלא אם מקישים על התקרה זה נשמע כאילו שהיא חלולה (או כמו שמקישים על קיר גבס).באחד המקומות בוצע חור לצורך זיהוי הנזילה ואז התגלה שמדובר בתקרה מבלוקים-איטונג.(לא בטון בכל אופן)מכיון שמי שיתקן את הנזקים אלו עובדים של חברת הביטוח (עליהם אנחנו לא סומכים כל כך על סמך נסיון קודם)- רצינו לדעת כיצד אמור להיותמבוצע התיקוןבאופן מקצועי.לכאורה אמורים לגרד או לחפור בתקרהולישר עם חומר מסויים? (כאמור אין התנפחות צבע אלא זה נשמע לכאורה שהתקרה "דקה" באותם מקומות) תודה

    • · תיקון תקרה ע”י חברת ביטוח לאחר נזילה

      (גבי)

      שלום מני,

      מספר תשובות / המלצות:

      1. אין כל שחר (...) בהנחה שהקידוח בתקרה התבצע לצורך איתור מקור הנזילה.הקידוח בתקרה התבצע ע"י הקבלן שבא מטעם חברת הביטוח, על מנת לנסות ולנקז את המים שהצטברו תחת הריצוף של השכן וע"י כך להמנע מהצורך להחליף את כל הריצוף של השכן. לטענה אחרת כאמור אין כל שחר.

      המלצתי:

      עליך ובמיוחד על שכנך לפנות לשמאי חיצוני / מהנדס, או חברה לביקורת מבנים- על מנת שיוציאו דוח מפורט של כל הנזק שנגרם כתוצאה מאותה הצפה / נזילה.כלל לא מומלץלסמוך על ה"סמוך" של קבלנים או שמאים מטעם חברת הביטוח. רטיבות שהתמשכהמספר חודשים תשאיר מצע רטוב תחת הריצוף של השכן- ורטיבות זו יכולה להמשיך ולהתקיים שם לאורך שנים כאשר את מירב הנזק יספוגהשכן דוקא.

      לשאלתך בענין תיקון תקרהלאחר נזילה:

      בד"כ פשוט מסירים את החלקים הרופפים, מבצעים תיקוני טיח וצובעים. את כל זה ניתן לבצע רק לאחר שהשטח יבש לגמרי.

      במקרים קיצוניים יכולים להגרם נזקי חלודה לברזלים אשר בתקרת הצלעות. החלודה בברזלים גורמת בהמשך להתנפחות הברזל וכתוצאה מכך- להופעת סדקים בשכבת הטיח. אך תופעה זו מתרחשת זמן רבלאחר הופעת הרטיבות וכנראה שלא ניתן יהיה להבחין בה כעת. יחד עם זאת- אם ישנם כעת כדבריך אזורים"חלולים"יש להסיר מהם את הטיח ולבדוק אם קיימת מאחוריהםחלודה.

      בברכה,

      גבי

      • · תודה

        (מני)

        האירוע קצת יותר מסובך (השכן הטיפש וחברת הביטוח שלוהכחישו שיש נזילה ממנו ולכןנעשה חור בתקרה על מנת להוכיח לו שבעומק 20 סמ מהתקרה שלנו יש רטיבות).

        השאלה שלי כיצד אדע שמבצעים תיקון לתקרת דירתי באופן מקצועי. כי כפי שציינתי מדובר בבלוק איטונג, ככל הנראה. האם "חופרים" וממלאים בחומר כלשהו?

        • · תיקון תקרה

          (גבי)

          שלום מני,

          כפי שציינתי- אין כל צורך "לחפור" בתקרה. מבצעים תיקון כמקובל. בודקים אם ישנם מקומות בהם הטיח רופף ומקלפים. אין כל צורך לקלף מקומות חזקים. לאחר מכן מתקנים עם טיח.אם בלוק האיטונג נותר חשוף / לבן- יש לבצע תחילה שכבת יסוד מועשרת בדבק.

          במקרה שישנה התנפחות של חלודה ביציקות- מסתתים את הבטון מסביב להיקפו של הברזל הפגוע. לאחר מכן מצפים בשתי שכבות של חומר מגן ומתקנים עם תערובת צימנטית או חומר יעודי לשיקום בטונים. לסיום- טיח, שפכטל, צבע.

          בהצלחה,

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן