הוספת הודעה חדשה
  • · איטום צנרת מזגן

    (בני)

    בתקופת הגשמים מופיעה רטיבות מסיבית על כל קירות המרתף ואף ישמעט מים (עם מעט צבע חמרה) על ריצפת המרתף.ניראה לי שמקור הרטיבות אינה בגין כשל באיטום המרתף בזמן הבניה אלא בשל צנרת מזגן מפוצל שהוחדרה (בצורה לא מיקצועית) לתוך קיר המרתף מבחוץ. מזגןהמרתף מותקן בצמוד לקיר הבית, על ידו מרזב גשם שמעביראת המים מהגגוהצנרת שלו חודרת לאדמה בעומק כמטר ומשם עוברתדרך קדח שנעשה בזמן הבניה לתוך קיר המרתף (כאמור כמטר מתיקרת המרתף). בקיר זה היא קבורה ועוברת מתחת לרצפותעד לחיבור בהמשך ליחידת המפוח.המחיר והיישום לשתי האפשרויות שונה מאוד - מה ניראה לך הסבירות לכל אחד? ואם יש לאטום את כניסת הצנרת למבנה אז איך לבצע לאיטום מושלם? יש כאן 2 צינורות צמודים זה לזה עם חללים בניהם שיכולים להיות בעיתיים לאיטום. תודה.

    • · מעברי צנרת למרתף

      (גבי)

      שלום,

      אנא קבל התנצלות על האיחור הרב בתשובה זו עקבהעדרותי.

      תאורך איננו ברור דיו: האם חודרת צנרת המיזוג וצינור המרזב אל תוך המרתף ? האם שני הצינרות צמודים זה לזה ומכאן החשש לקושי באיטום ?

      באופן עקרוני יש לאטום את מקומות הכניסה של הצנרת בקירות החיצונים (לאחר חפירה). הצינורות הצמודים מהווים בעיה אך ניתן להתגבר עליה עם מעט סבלנות והקפדה לפרטים. מומלץ לאטום בחומר גמיש מסוג סיקפלקס ויש לבצע הכנה יסודית של השטח הכוללת הסרת שכבות האיטום הביטומניות הסמוכות לאזור.

      לאחר האיטום הנ"ל ניתן לבצע איטום נוסף בחומרים ביטומנים משחתיים שיתחברו למערכת האיטום הקיימת בקירות.

      מקווה שעזרנו. אם תשלח יותר נתונים ואולי אף תמונות, נשמח לעזור הלאה.

      בהצלחה.

      • · מעבר צנרת מיזוג למרתף

        (בני)

        גבי שלום,

        המרזב הוא חיצוני וסמוך למקום כניסת צנרת המיזוג לתוך קיר המרתף. צנרת המיזוג מורכבת משני צינורות צמודים דקים.

        עדכון אחרון: לאחר חפירהמסביב לצנרת המיזוג ראיתי שהצנרת חודרת למרתף דרךחור שנעשה ביריעה החיצונית ובקיר המרתף, את פתח החור והצנרת (בנקודת הכניסה לקיר) סגרו בתערובת שניראת כמומלט וחול.חלק מהיריעה מסביב לחור (כ- 4-5 ס"מ)היה מנותקמהקיר. הספוג סביב הצנרת היה רטוב כך שאין לי ספק מאיפוא חילחלו המים אל תוך המרתף בתקופת החורף. כפי שאמרתי קודם צנרת המיזוג תועלה בתוך הקיר הפנימישל המרתף כך שלא היה ניתן לראות בעין את מקוםחדירת המים.

        (1) האם לדעתך התנתקות היריעה מהקיר לא גרמהלאיזשהוא כשל באיטום בהמשך בעומק האדמה עקב מגע וחילחולמתמשך של המים (במשך 4חורפים)?

        (2)לפי מה שהבנתי מהסברך, איטום הפתח צריך להתבצע בשני שלבים כדלקמן לאחר ביצועעבודות ההכנה (= "ניקוי" הפתח מחלקים רופפים והסרת היריעה והאיטום מסביב לפתח): (א) מילוי כל חלל החור העובר לכל רוחב הקיר בסיקלפקס FC11 עד יצירת "קיר ישר וחלק"מבחוץ "שניגמר"בסיקפלקס. לוודא החדרת הסיקפלקס לתוך החללים בין הצינורות הצמודיםשל המיזוג(ב) לתקן יריעה קיימת ואת סביב הפתח באמצעות חומרים ביטומניים משחתיים ליצירת רצף איטום של כל הקיר.

        תודה על יעוצך ותשובתך המהירה לשני הסעיפים הנ"ל, זה ישמש כמדריך ומפרטמקצועילביצוע התיקון.

        • · המשך אטימת צנרת

          (גבי)

          שלום שוב,

          אכן הבנת נכון ותודה על ההסבר. כמה דברים:

          1. עבודת ההכנה צריכה לכלול את הסרת השכבות הביטומניות מסביב לחור. במידת הצורך - לבצע תיקונים בקיר במלט וחול 1:1 ועם דבק מסוג סיקה-לטקס או דומה. מקרה של תיקוני בטוןיש לאפשר זמן ייבוש.

          2. יש להסיר את שכבת הספוג העוטפת את צנרת המיזוג- במקום בו היא חודרת לקיר. הצינורות צריכים להיות נקיים כך שהסיקפלקס יתפש עליהם ישירות ולא על גבי הספוג (שמעביר רטיבות בעצמו).יש ליישם פריימר של סיקפלקס על גבי הבטון אך לא על גבי הצינורות.

          3. אין צורך למלא בסיקפלקס את כל הקדח. מספיק עובי של 3-4 סנטימטרים שיאפשר גמישות וחוזק לחומר. אפשר לסיים באותו המפלס של הקיר או מעט כלפי חוץ כך שלא יוכלו לעמוד שם מים (שלא יהיה שם שקע).

          4. לאחר הייבוש של הסיקפלקס (יום יומיים) יש לבצע מריחה של פריימר ביטומני על האזורים עם הבטון החשוף שסביב ואחר כך להלחים את היריעה הביטומנית שניתקה מהקיר. לבסוף- למרוח חומר ביטומני כגון מסטיגום על כל האזור על מנת להבטיח את רצף האיטום, כפי שציינת.

          לאכדאי לבצע מאומה בקשר לרטיבות שאולי חדרה אל תחתית הקיר, מאחורי שכבת היריעות. עדיף להשאיר את המצב כפי שהוא ולהניח לרטיבות להתנדף מעצמה במשך הזמן.

          בהצלחה.

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן