הוספת הודעה חדשה
  • · איטום גג

    (ליאור)

    אני רוצה לאטום גג שזופת לפני שנים רבות והוא במצב לא טוב.מתלבטת בין מולטיג לבין יריעות ביטומניות.מה היתרונות/חסרונות, פערי מחירים, עמידות,האם יש צורך בהלבנת היריעות לצורך בידוד בקיץ (אני מבינה שבמולטיגג אין צורך בהלבנה)האם נדרש איש מקצוע מיומן לביצוע כל אחד מסוגי האיטום

    • · איטום גג זפת ישן עם יריעות או מולטיגג

      (גבי)

      שלום ליאור,

      באופן עקרוני יריעות ביטומניות תמיד יותר טובות ויותר עמידות. ראי מאמר על איטום גגות.

      בשני המקרים דרושה מקצועיות בצוע. בצוע נכון של מולטיגג על גבי גג שטוח שאין בו הרבה פריטים (הגבהות בטון, מעקות, מפלסים שונים) יעלה ממילא בערך כמו איטום עם יריעות - בתנאי שהוא מבוצע היטב ועל פי הוראות היישום של החברה (ביטום). אם הפרש המחיר הוא גדול- הקבלן עלול "לקצץ" בכמויות או "לזרז" את תהליך האיטום.

      במקרה שישנן שלוליות עמוקות על הגג (מעבר ל 2 ס"מ) חובה לתקן אותן לפני הבצוע של המולטיגג. החומר מוגבל בכושר עמידותו במים עומדים ויש ליישמו רק על גבי גג עם שיפוע תקין.

      בענין הבידוד: מולטיגג אכן אינו דורש הלבנה אך כושר הבידוד שלו הולך ופוחת במהלך השנים ככל שהחומר מאבד מהגוון הבוהק שלו עקב הצטברות אבק והתיישנות החומר.

      ניתן לשפר את הבידוד של היריעות באמצעות צביעה בצבע אקרילי או באמצעות שכבת מולטיגג למשל. אך הבידוד הטוב ביותר מתקבל בשיטת "גג הפוך" בו מונחים לוחות בידוד מעל גבי שכבת היריעות ומעל הכל נפרשת שכבת חצץ.

      בברכה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן