הוספת הודעה חדשה
  • · שיפוע ואיטום

    (סער)

    שלום רב,בניתי חדר יציאה של 23 מ` על הגג. גג החדר הינו גג קל - איזכורית היושבת על ריילסים של פלדה, ששקועים בעומק 20 ס"מ בתוך קורות הבטון של הגג ויוצרים מעין אמבטיה. הקבלן לא הניח את האיזכורית בשיפוע לכיוון המרזב והמים מתמלאים על הגג כמו באמבטיה.שאלתי היא האם ניתן לעשות שיפוע בעזרת קלקר קשיח ומעליו לאטום ביריעות ביטומניות? מהי הדרך הטובה ביותר ליצור שיפוע על גג איזכורית ולאטום, בהנחה שאני רוצה להניח על זה דק צף לאחר האיטום?גם במרפסות הגג עלי לעשות בטקל ע"מ ליצור שיפועים. הבעיה היא שהגג ישן ואני לא רוצה למלא 10 ס"מ ממוצע בטקל בשל משקלו. האם ניתן להניח 10 ס"מ קלקר ועליו ליצור 4 ס"מ בטקל, כדי ליצור את הגובה המתאים במינימום מישקל? איזה קלקר מומלץ להניח מתחת לבטקל ע"מ שישאר חזק לאורך זמן ולא ישקע לתוך עצמו או ימעך? אני מעוניין להניח דק צף לאחר ביריעות הביטמניות.תודה,סער

    • · שיפוע ואיטום גג

      (גבי)

      שלום סער,

      האמת שהדבר הנכון ביותר לעשותו יהיה לפרק את האיסכורית ולבצע את ההרכבה מחדש. גם מבחינת העלות כנראה שממילא לא יהיה הבדל רב.

      לשאלתך-

      לא ניתן להלחים יריעות ביטומניות מעל גבי קלקר מכיוון שהוא ממילא ישרף בעת ההלחמה.

      ניתן לאטום עם יריעות PVC מעל גבי שכבת קלקר או מעל גבי שכבת פוליאוריטן מוקצף. עם הקלקר יהיה קשה לקבל שיפוע של ממש ויתקבל משטח מדורג בלבד, בהתאם להבדלי העובי של הלוחות.

      אפשרות נוספת - לקדוח באיסכורית בשתי מקומות ולהתקין מרזב שיאסוף את המים

      עם צינור משופע, תחת האיסכורית.

      כל הפתרונות הללו הנם כאמור בגדר אלתור ועלות הבצוע ממילא תהיה גבוהה או זהה לעלות הפרוק וההרכבה.

      בענין שיפוע במרפסות -

      בטקל בעובי 4 ס"מ אינומספיק מעל גבי קלקר משום שהחומר ישבר / יסדק.נהוג ליישם קלקר בעובי 5 ס"מ ומעליו הבטקל, כך שתוכל לבדוק עם קונסטרוקטור לגבי המשקל שמותרלהניח על גגות המרפסות.

      ניתן לבצע בטקל בעובי שונה או אף להטות את השיפועים למשל לכיוון שונה אשר יצריך פחות עובי חומר.במקרים מסויימים ניתן גם לחצוב ולהעמיק מקומות שונים על מנת לתקן את השיפוע, אך עליך לקבל לכך אישור מקונסטרוקטור.

      בהצלחה,

      גבי

      • · בקשר לאיסכורית

        (גיורא)

        אם אין שיפוע ,לא סביר שתפתור את הבעיה ללא פירוק ויצירת שיפוע של 3 ס"מ למטר אורך לפחות.חבל להשקיע מאמצים בכיוון לא נכון.בהצלחה

        • · איטום ושיפוע

          (סער)

          כנראה שאין ברירה למעט לדרוש מהקבלן להטות את האיזכורית. לאחר שהוא עשה שיפוע, מהיא הדרך הטובה ביותר לאטום מעל האיזכורית?בתוך החדר הבנוי אני צריך למלא את הרצפה בגובה 16 ס"מ. בשל המשקל תכננתי להניח קלקר בגובה 10 ולמלא מעליו בטקל בגובה 5. האם זו השיטה הטובה ביותר? ואיך מדביקים את הקלקר כך שלא יצוף עם הבטקל.אם לא קלקר ליצירת שיפוע, אז איזה חומר טוב יותר בלי מדרגות?אתם נפלאים, תודה 🙂

          • · איטום ושיפועי גג, בטקל

            (גבי)

            שלום סער,

            מעל האיסכורית תוכל לאטום בעצמך עם חומר איטום פוליאוריטני בשתישכבות + חומר יסוד. לדוגמא- חומר איטום מסוג "היפרדסמו". כל זאת בהנחה שהדק יהיה צף כמובן ולא יחסום את מעבר המים בשיפוע.ניתן להערכתי אף לוותר על האיטום כולו, אם גג האיסכורית יהיה משופע ומנוקז היטב.

            בענין שיפועי גג הבטון, הנכון ביותר יהיה להיוועץ עם קונסטרוקטור לגבי המשקל המותר. במקום קלקר תוכל גם להניח בלוקי איטונג ומעליו את שכבת הבטקל. במקרה של קלקר ובטקל - מדביקים את הקלקר עם דבק-קלקר או עם זפת חמה.השיפוע נקבע באמצעות הבטקל כמובן ולא באמצעותלוחות הבידוד. אם תקפיד לבצעהדבקה טובה ומלאה הלוחות לא יצופו אךמקובל גם להניח רשת ברזל מעל הלוחות, לפני יציקת הבטקל.

            בהצלחה,

            גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן