הוספת הודעה חדשה
  • · עובש בתקרה

    (שאלה)

    שלום, יש לנו עובש בתקרה באמבטיה וגם בתקרה באחד מהחדרים בבית (ששני קירות שלו חיצוניים וגם התקרה חיצונית - קומה אחרונה). מדי פעם יש קצת עובש בקירות שקרובים לתקרה בחדר עם הקירות החיצוניים אבל ממש לא בהיקפים שיש בתקרה.

    כל שנה בחורף אנחנו נתקלים מחדש בבעיה הזו, מורידים את העובש בתקרה ובקירות עם אקונומיקה או חומר ייעודי (כגון פונגיצ`ק) ולאחר שזה מתייבש אנחנו צובעים את התקרה בצבע נגד עובש (כגון אקרינול).

    זה ממש מתסכל כל פעם לעשות את זה מחדש, והשאלה אם יש משהו לא נכון במה שאנחנו עושים או שיש אופן טיפול כלשהו שאנחנו לא מודעים לו שיפתור אחת ולתמיד את הבעיה הזו. תודה מראש על העזרה.

    • · טיפול עובש בתקרה

      (גבי)

      שלום,

      לצערי השאלה מאוד כללית ויתכנומספרגורמים לבעיה שישלהעריך אותם רק בבית עצמו. להלן מספר הסברים:

      בדרך כלל מתרחש עובש על גבי צבע יעודי נגד עובש מאחר שלא בוצעו הכנות מתאימות לפני הצביעה.יתכן שלא שיפשפתם את ה"פונגיצ`ק" היטב אל תוך הקיר.מריחה במברשת בלבדבד"כ איננה מספיקה.

      אפשרות שכיחה נוספת היא חוסר איוורור של חדר האמבטיה והחדר הסמוך ו/או שימוש במערכות חימום אשר מגבירות את היווצרות העיבוי / אדים באויר.

      הסיבות לבעיות עיבוי משתנות מבית לבית גם בהתאם לאופי השימוש בבית, לאזורים המחוממים והבלתי מחוממים, לשיגרת המחייה בבית (שעות בהן החללים מאוכלסים ו/או מחוממים), לאקלים המגורים- ועוד.

      אפשרויות נוספות מעבר לאלו שהוזכרולעיל:

      1. שיפור בידוד הגג בשיטת "גג הפוך" עם לוחות קלקר או לוחות"פוליפאן" יעודיים.

      2. במקרה שהקירות החיצוניים סופגים רטיבות יש לטפל בהם גם כן.

      3.צביעה בצבע מקצועי נגד עובש מסוג KEFA אשר הנו עמידויקר הרבה יותר ואשר מיועדלחדרי קרור, מפעלי מזון, מטבחים תעשייתיים וכדומה.

      הנתונים שלעיל הנם כאמור מאוד כלליים. ראה/י גם את המאמר באתר על עיבוי- איתור ומניעה.

      בהצלחה,

      גבי

      • · הבהרה

        (שאלה)

        תודה על התשובה המפורטת.

        בפורום אחר ענו לנו שצריך לצבוע בבונדרול. למען האמת זה ממש מבלבל - לאנשים שלא בקיאים בתחום קשה מאוד להבין מה צריך לבצע...

        בהנחה שאנחנו לא מעוניינים להיכנס לתהליך יקר עם בעלי מקצוע חיצוניים, מה אפשר לעשות בעצמנו על מנת לפתור את הבעיה? האם להמשיך עם פונגי`צק, האם בונדרול, האם אקרינול, האם KEFA ואיך בדיוק לעשות את השילוב ביניהם?

        יש לציין שהגג מזופת וגם עשינו פוליגג לפני כמה חודשים. תודה.

        • · טיפול בעובש

          (גבי)

          שלום,

          יש להסיר את חלקי הצבע הרופפים מהתקרה.

          לאחר מכן משפשפים ומנקים את כל שרידי העובש מהתקרה באמצעות סקוץ` ופונגיצ`ק (אפשר גם במים מהולים באקונומיקה). העקרון הוא שלאחר הסרת העובש עדיין יש לשפשף את החומר היטב כך שיספג לעומק הקיר.

          לאחר הייבוש ניתן לצבוע באקרינול,עם או בלי בונדרול. הבונדרול אינו משמש כחומר נגד עובש אלא כשכבת יסוד על גבי קירות ותקרות עם אבק, על מנת שהצבע יוכל להאחז בקלות על התשתית ולא יראו סימני / גרגי אבקוכדומה.

          בהצלחה,

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן