הוספת הודעה חדשה
  • · הדבקת קרמיקה במקלחת .

    (דודו)

    היי .בקרוב אני הולך לשפץ את המקלחת בבית , ורציתי לשאול כמה שאלות .(יש לציין שאני בעבר עסקתי בתחום השיפוצים , אבל במקרה הנ`ל חסר ידע) .1- אני מתכוון לפרק את כל הקרמיקה הישנה בקירות , כולל פירוק הטיח .2- הכנת הקיר (נקיונו וסתימת חורים אם צריך) למריחת שכבה של טיח .3- הדבקת אריחי קרמיקה על הטיח עם שימוש בדבק קרמיקה ולא בטיט .השאלות הם , 1- אני יודע שאין בעיה להשתמש בדבק קרמיקה על טיח , אכן ?2- בנוסף , שכבת הטיח שאני מתכנן תהיה בנויה מ חול מחצבה , מלט , ודבק בי ג`י 61 שבנוי על בסיס לטקס , האם הדבר עדיף על דבק אקרילי ?והאם אין בעיה להדביק עם דבק קרמיקה על טיח שבתוכו מוסף לטקס ?3- האם ישנה דרך כלשהי למזער את מעבר המים אדים במקלחת לקירות החיצוניים ללא ביצוע איטום על בסיס צמנטי ?האם מוסף הלטקס יכול לעזור בעניין זה , ולמזער את מעבר האדים (כמובן ללא קשר לביצוע הרובה) ?אגב , מריחת דבק מוסף בי ג`י 61 על הטיח לאחר ישומו מומלץ ? או מיותר .?4- במקרה של הרצפה במקלחת אני מתכוון לבצע הדבקה על הריצוף הישן , האם צריך לחרוץ פסים על הריצוף הישן ?ואיזה דבק קרמיקה מומלץ לשימוש על טיח ועל קרמיקה ?5- מה ההבל(או מה עדיף) בין טיט מוכן שאליו מוסיפים מלט ודבק , אל טיט שמכינים ע`י חול מחצבה מלט ודבק ?6- האם יש צורך להשרות במים קרמיקה פורצלן , באופן כללי ?או רק כאשר עושים זאת בהדבקה עם טיט ?שיהיה שבוע טוב .

    • · איטום קירות והדבקת קרמיקה במקלחת

      (גבי)

      שלום דודו,

      יתכן שתוכל לבצע את הדבקת הקרמיקה ללא פרוק הטיח. אם הקרמיקה תצא ממקומה וישאר משטח קיר חלק מאחוריה תוכל להסתפק בבצוע תיקונים בלבד / מילוי חללים וכדומה.

      לאחר מכן תוכל לבצע את איטום הקירות. ישלמרוח שתי שכבות של חומר איטום צימנטי משחתי (כגון סיקה טופ 107) ולאחר הייבוש להדביקישירות מעליו את הקרמיקה עם דבק תואם (במקרה הנ"ל- הדבק המתאים יהיה מסוג סיקה סראם 205,להדבקה דקה).

      אם לא יהיה מנוס מפרוק הטיח, תוכל לבצע את איטום הקירות בשתי אופנים:

      1. איטום קירות באמצעות בצוע שכבת הרבצה צימנטית מועשרת בדבק לטקס SBR. מעליה- שכבת טיח מיישר עם מעט דבק בתערובת.(עם הרבה דבק לא תוכל ליישר/ לגרדאת הטיח).לאחר מכן- הדבקת קרמיקה. במקומות הרטובים כגון קירות מקלחון או קירות קרובים לאמבטיה- יש למרוח חומר איטום צימנטי משחתי כמתואר לעיל ואין להסתפק בתערובת ההרבצה והטיח.

      2. תוכל גם לבצע תחילה את הטיח ולאחריו את חומר האיטום הצימנטי בשתי שכבות, כמתואר לעיל. שיטה זו פחות שכיחה - אך אפשרית. תוכל לבצע זאת על כל שטח הקירות או רק על קירות המקלחון וכדומה.

      בעקרון , כל עוד אין מגע ישיר של מים עם קירות- ניתן להסתפק בשכבת ההרבצה והטיח. בשאר האזורים- יש לאטום בחומר צימנטי משחתי. (אפשר גם לאטום לפני הטיח אך על כך בפעם אחרת).

      לשאר השאלות:

      1. הכנת טיח : תוכל לרכוש שק "טיט מוכן" בכל החנויות לחומרי בנין. מערבבים אותו עם מלט, מוסיפים דבק לטקס SBR- וזהו. מחירו כעשרה שקלים לשק ואין טעם להכין תערובת לבד עם חול מחצבה וכדומה, מה גם שאיכות הטיט המוכן שונה, טובה יותר ונוחה יותר לעבודה.

      2. אין בעיה להדביק קרמיקה על טיח עם דבק לטקס.

      3. מריחת תמיסה של מים ודבק לטקס יכולה לעזור למנוע מעבר אדים אל תוך הקיר. אך לא מומלץ להשתמש בה במקום איטום צימנטי משחתי.

      4. לא ציינת מהו סוג הריצוף הישן. על מרצפות טרצו ישנות ניתן לרצף עם דבק קרמיקה יעודי ואין צורך לבצע חריצה.

      5. בהדבקת גרניט פורצלן אין צורך להרטיב את גב האריח. חובה להשתמש בדבק מוכן שמיועד לאריחי גרניט פורצלן.

      בהצלחה,

      גבי

      • · איטום קירות והדבקת קרמיקה במקלחת

        (דודו)

        גבי , קודם תודה על ההתייחסות ועל התגובה המושקעת .ברשותך ביאור נוסף .1)בעניין פירוק הטיח , אז עוד לא פירקתי וראיתי את מצב הטיח שמתחת , אבל מכיוון שמדובר על בית בן 40 שנה רשמתי שאני מתכוון לפרק לגמרי הכל כדי למנוע מצב לא נעים בעתיד , לפי דעתך אין בעיה להשתמש בטיח (לאחר תיקונים ויישורו) הקיים למרות גילו ?2) בעניין הסיקה טופ 107 , רשמת שניתן למרוח אותו על הטיח ומעל להדביק עם דבק תואם , וניתן למרוח אותו לפני הטיח .האם במקרה של מריחה על הטיח , לא צריך שכבה מקשרת כלשהי ?כלומר האם מריחה של חומר האיטום ומעליו דבק קרמיקה לא יצור בעיה ?(או שהשכבה המקשרת קיימת בתוך הדבק הייעודי לקרמיקה שציינת ?)3) בעניין שכבת ההרבצה הצמנטית , ממה שאני יודע אני משתמש ביחס של 1:3 מלט וחול + מוספים , אז במקרה של טיט מוכן כמה מלט צריך פר שק טיט ?כמו כן , אני יודע ששכבת ההרבצה צריכה להיות מחושפשת , האם אני גורם לה לקבל גוון מחושפש על ידי מריחה ואז שינון עם השיניים של המאלטש ?לגבי התשובות תודה .4)לגבי הריצוף הישן (אם לחרוץ אותו או לא) , מדובר על הריצוף במקלחת , רצפות מסוג קרמיקה כזו או אחרת .5) תודה , כלומר אם מדובר על גרניט פורצלן לא צריך להרטיב בכלל , אם מדובר על אריחי קרמיקה רגילים כן צריך להרטיב , ללא קשר לאופן ההדבקה (דבק או טיט) ?אגב , יש דרך להבדיל בין אריחי קרמיקה לפורצלן ? (מבלי להסתמך על המוכר) ?שוב , תודה על העזרה הבאמת מועילה .

        • · איטום קירות מקלחת

          (גבי)

          שלום דוד,

          1. לא אמורה להיות בעיה עם טיח ישן. השנים אינן מצביעות בהכרח על כך שהוא חלש ו"עבר זמנו". אך עליך לבדוק את חוזקו בשטח לאחר הסרת הקרמיקה. אם הוא רופף ונושר בקלות חובה כמובן להסיר אותו. בד"כ זה אינו המקרה.

          2. אין צורך בשכבה מקשרת. מורחים את חומר האיטום הצימנטי ישירות על הטיח.

          3. במקרה של טיט מוכן שנמכר בשקים מערבבים באותו היחס: 3 דליים טיט מוכן לדלי אחד של מלט.

          שים לב שטיט מוכן אינו משמש כחומר עבור איטום קירות ("שכבת הרבצה"). לשכבת הרבצה אוטמת יש להשתמש בחול נקי ומלט. טיט מוכן משמש לטיח או לריצוף.

          שכבת הרבצה אמורה להיות דחוסה / צפופה ומחוספסת. ניתן לחספס מעט עם מלג` משונן אך הכוונה הכללית היא שאין להחליק את החומר. כך שכל חיספוס שתבצע יעשה את העבודה באופן מספק.

          (כהערה: קבלנים נוטים להתעלם מהצורך לבצע תערובת דחוסה.רובם עושים אותה דלילה מדי ולא מספיק דחוסה. העקרון הוא שככל שהחומר יהיה דחוס יותר כך הוא יאטום טוב יותר).

          4. הדבקת קרמיקה על קרמיקההיא עסק מסובך יותר. יש לחספס את הקרמיקה הישנה באמצעות דיסק חשמלי. השטח חייב להיות נקי לגמרי.

          הדבק עצמו חייב להיות עם סימון C2T (ומהסוג שמשמש להדבקת אריחי גרניט פורצלן). ואפשר אף להשתמש במלט נקי או במלט וחול ביחס של 1:1 בתור חומר הדבקהכאשר יש להוסיף לו דבקלטקס SBR בכמות של 50 אחוז מכמות המים של התערובת. אפשר גם להשתמש בדבק נקי (ללא מיים כלל). במקרה של ספקהטוב ביותר יהיה כמובן להסיר את הריצוף הקיים.

          5. אין צורך להרטיב קרמיקה או גרניט פורצלן. האריח חייב להיות נקי כאשר יש למרוח את הדבק על גב האריח.ניתן לנגב את גב האריח עם מטלית לחה.במקרה של שימוש בטיט צימנטי עבה יש למרוח תחילה שכבת קישור (שמנת הדבקה) על גב האריח.

          לא ניתן באמצעות הפורום לתאר באופן יעיל את ההבדלים בין קרמיקה לגרניט פורצלן. בגדול- גרניט פורצלן נוקשה יותר, דחוסה יותר, בעלת ציפוי "זגוגי נוקשה" שאינו סופג כמעט מאומה, לעומת קרמיקה שנראית מעט "דהויה" יותר. ראה דוגמאות בחנויות.

          בהצלחה,

          גבי

          • · איטום קירות והדבקת קרמיקה במקלחת

            (דודו)

            גבי , שוב תודה .ברשותך ארכז בעץ זה את הספקות שאלות שיש לי , כדי שהמידע יהיה מרוכז עבורי בעץ אחד במקום במספר עצים.1) אחלה , אני אבדוק את הטיח ברגע הפירוק , ואחליט האם ניתן להשתמש בו .2)הבנתי .3)לגבי שכבת ההרבצה , אני משתמש בחול ומלט ביחס של 1:3 (מים כמובן) ודבק לטקס ביחס של כמה ? כמו כן , לגבי הכנת שכבת היישור (של הטיח) , מה היחס של מלט (טיט מוכן) ודבק ?ואם יש לך איזה טיפ לגבי מריחת שכבת ההרבצה באופן שהיא לא תצא חלקה , כי עצם המריחה עצמה מחליקה את הטיח .. 4) אני העדפתי האמת להדביק על הקרמיקה הישנה כדי להמנע מעבודה על חול (שקיים מתחת למרצפות) , אבל נאמר ואני אכן אפרק , שיטת ההדבקה על חול עם טיט היא מריחת הטיט על החול (לאחר פילוס החול עד כמה שניתן) או שצריך להדביק גם על החול וגם על המרצפות ?אגב , אופן ההדבקה צריך להיות כזה שיכסה את כל המרצפה ? 5) אגב , לאחר החלקת קיר באמצעות שפכטל אמריקאי , אני מכיר כאלו שמורחים עליו דבק אקירלי לטקס כלשהו , ואז צובעים , האם הדבר אכן עוזר לאטימה (אפילו מזערית?) , ועוזר לקשור באופן טוב יותר את השפכטל ?והאם אין הדבר יצור בעיה מבחינת הצביעה ?

            • · איטום קירות בשכבת הרבצה

              (גבי)

              שלום דודו,

              מספר תשובות..

              בשכבת ההרבצה תוכל להשתמש עם 20 אחוז דבק מכמות (משקל) המלט של התערובת. לאחר הבצוע פשוט חספס מעט עם מלג משונן כמו שתואר קודם.

              לשכבת היישור : 4 טיט ל 1 מלט (בנפח). מעט מאוד דבק יספיק (5-10 אחוז). לא יותר.

              לגבי ריצוף על חול : אם אין לך נסיון בעבודה זו- עדיף שלא תתחיל אותה כלל. ריצוף מסוג זה דורש מיומנות ונסיון מעשי בשטח. אין אפשרות להסביר על כך באמצעות הפורום וממש אין טעם לנסות ולעבוד לבד ללא נסיון קודם, כאמור.

              לאחר הבצוע של שפכטל אמריקאי מורחים בונדרול על כל הקיר, ולא דבק.

              בברכה,

              גבי

              • · אופן יישום שכבת הרבצה.

                (דודו)

                בעניין יישום שכבת ההרבצה , קראתי כאן שניתן ליישם אותה ע`י מכונת שפריץ , ולאחר מכן יישום שכבת היישור , מה עדיף לדעתך ?שפריץ או עם מלא`ג ולשנן מעט ?(הגיון אומר שמכונת השפריץ תגרום חספוס רציני , השאלה האם יש צורך בכך) אגב - לאחר יישום שכבת ההרבצה , שכבת היישור צריכה להתבע יומיים מרגע שכבת ההרבצה , נכון ?כמו כן , אשפרה 3 פעמים ביום במשך 4 ימים (יומיים להרבצה , ויומיים לטיח מיישר) , לאחר כמה שעות מרגע יישום הטיח ?

                • · קירות מקלחת

                  (גבי)

                  שלום דודו,

                  שכבת הרבצה אינה מתבצעת עם מכונת שפריץ אלא בהטחה / "הרבצה" של התערובת על הקיר. (מכונת שפריץ משמשת ליצירת שכבת חיספוס בלבד ואין קשר בין הדברים).

                  לאחר התקשות שכבת ההרבצה (לאחר יום יומיים וכולל אשפרה) ניתן להמשיך עם הטיח המיישר. אשפרה של שכבת הטיח מתבצעת מהרגע שהחומר התקשה, כך שלא יהרס ממי האשפרה. ניתן גם להתיז לפני כן ריסוס "ערפל" עדין ולהמנע מהתזה ישירה של מים על הטיח שלא התקשה לגמרי, אך בד"כ אין בכך צורך בחדרים פנימיים. פשוט המתן להתקשות מלאה של החומר.

                  גבי

                  • · יישום שכבת יסוד לפני הטיח .

                    (דודו)

                    גבי , תודה .בעניין שכבת יסוד לפני הטיח , צריך או לא צריך ליישם אותה ?אני מתכוון לפני מריחת הטיח 12 שעות לפני , לבצע אשפרה על הקיר , ולאחר מכן לבצע את שכבת ההרבצה .השאלה האם כדאי לעבוד בשיטת `רטוב על רטוב` , (בלי קשר לאשפרה 12 שעות קודם) , לבצע מריחה דלילה של מים + מלט + דבק על הקיר , ולאחר מכן למרוח .. ?או אולי אפשר פשוט למרוח מים עם רולר או מברשת על גבי הקיר לפני היישום , ולבצע את שכבת ההרבצה כאשר המשטח לח ?

                    • · שכבת יסוד לפני טיח

                      (גבי)

                      שלום דוד,

                      אין צורך בשכבת יסוד מעל גבי קירות בלוקים. מבצעים את שכבת ההרבצה ולאחר ההתקשות - את שכבת הטיח.

                      שב"ש,

                      גבי

                      • · אחלה .

                        (דודו)

                        גבי , תודה רבה על כל התשובות .במידה ויהיו שאלות אני אשאל .שבת שלום .

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן