הוספת הודעה חדשה
  • · המאמר הישן על איטום מרפסות

    (ערן)

    בוקר טוב

    תודה על דבריך.הבנתי מתשובתך שיש לאטום מהיריעות עד תחתית אריחי הבית במסטיק ביטומני. ולאיטום זה משתמשים רק במסטיק, וכלל לא בסרגל האלומיניום. כך שכל השטח עד גובה תחתית האריחים, צריך להאטם במסטיק.ובלי קשר לאיטום, שמים סרגל אלומיניום להגנה על קצה האריחים (וכשיש מסילת אלומיניום, היא כבר שומרת על קצה האריחים) ואת זה מדביקים בסיקהפלקס למשל. ומכיון שהמעבר בין המרפסת לבית כבר אטום לגמרי במסטיק הביטומני, אין לסיקהפלקס מטרה איטומית, אלא רק לקבע את האלומיניום למקומו.

    אך זכור לי שבעבר קראתי במאמר על איטום מרפסות, שיש 3 דרכים לאטום בין המרפסת לבית. ואחד מהם זה בסרגל ייעודי, ודוקא זה הכי הומלץ שם כמדומני.

    וגם במאמר העדכני אתה כותב ש"האלמנט הרגיש ביותר לחדירת רטיבות הנן הויטרינות בפתחי היציאה של גגות מרוצפים או מרפסות. יש לאטום אותן עם מסטיק פוליאוריטני או מסטיק מ MS פולימר בכל מקומות החיבור סביב המשקופים, בינם לבין הקירות / הרצפה."

    ומשתמע ברור שיש פה לסיקהפלקס תפקיד איטומי. ואמנם ניתן לפרש את דבריך על מקומות שיש הברגה, שאז דרוש לאטום סביב ראשי הברגים. אך בהמשך אתה ממליץ לא להבריג כלל את המסילות ("מומלץ שלא לקדוח חורים לברגים במסילת המשקוף התחתונה אלא להשתמש בחומרי הדבקה גמישים יעודיים, על בסיס פוליאוריטן או MS פולימר."). אז למה דרוש לאטום בסיקהפלקס כשכל המעבר בין הבית למרפסת אטום כברבמסטיק הביטומני?

    וכן לא ברור עדיין,שהרי כתבת שהסיקהפלקס לא נתפס למסטיק הביטומני וליריעות. אז איך ניתן להשתמש בו אף לקיבוע הסרגל בצד שבין אריחי הבית לסרגל, שהרי אין שם לסיקהפלקס שום חומר לא ביטומני להיאחז בו? וניתן להשתמש בסיקהפלקס רק תחת המסילות (ששם יש את אריחי המרפסת) ובמשקופים (במידה ויש שם שיש. שאם לא, הרי המקום שם מכוסה ביריעות).

    • · איטום פתח מרפסת, ריצוף, ויטרינה.

      (גבי)

      שלום ערן,

      תמונה היתה עוזרת,כפי שציינתי בתקשורת הקודמת.

      על כל פנים- אתה מערבב בין שני תחומים, או בין שני "איטומים": הראשון מתבצע תחת הריצוף והוא נפרד לגמרי ועומד בפני עצמו. השני- מתבצע מעל הריצוף, וכולל את איטומי המשקופים מכל הכיוונים, את איטומי הרובה בין האירחים- ועוד. אין סתירה בין השניים אלא מדובר כביכול על שתי מערכות שונות שאין לקשר בינהן.

      סיקפלקס אינו מיושם על המסטיק הביטומני אלא רק בין האלומיניום לדפנות הצדדיות של האריח ושם לא אמור להיות מסטיק ביטומני. הסיקפלקס משמש לאיטומים.בין אלומיניום לשטחהעליון של האריח (במקום רובה), בין אלומיניום לקירות סביב הויטרינה, וכדומה. לא ניתן לראות מכאן מהו המצב ללא תמונה.

      בברכה,

      גבי

      • · עדיין אין מה לצלם

        (ערן)

        אנסה לתאר במילים ובשרטוט.

        1. ריצוף הבית גבוה מריצוף המרפסת 3 ס"מ.

        2. מהיריעות עד תחת ריצוף הביתנמצא המסטיק הביטומני, והוא "מטפס" על הטיט שתחת הריצוף.

        3. על ריצוף המרפסת מונחת מסילת האלומיניום.

        4. ממילא עולה, שאם נעמוד במרפסת,כשפנינו לעבר הבית, יהיה מאחורי המסילה המסטיק הביטומני. שהרי המסטיק מטפס עד ריצוף הבית דרך הטיט שתחת הריצוף, והמסילה גם כן צמודה בגבה לטיט שתחת ריצוף הבית ועד לריצוף, והמסטיק מפריד בין גב המסילה לריצוף הבית ולטיט שתחתיו.

        ולכן שאלתי איך תתפס המסילה למסטיק הביטומני הזה, אם סיקהפלקס לא נצמד למסטיק הביטומני.

        וכמו"כ גם במשקופים, אם הם לא יחופו שיש עד לריצוף, אז בין המסילות למשקופים יש את היריעות, והסיקהפלקס לא מתחבר להם.

        והאם נכון שבמאמר הישן היו 3 דרכים לאטום, כשאחת מהן היתה בסרגל הייעודי כשהוא אטום מסביב?

        • · אטימת מרפסת

          (גבי)

          שלום ערן,

          אתר מתאר את מה שישנו כבר או שמתוכנן להיות ? אם ישנו- צרף תמונה. אחרת- השרטוט לא משקף מה שיש כעת.

          כבר הסברתי לך בתקשורות הקודמות שסיקפלקס לא יכוללהאחז על גבי חומר ביטומני משחתי- נקודה. פשוט אין מה להוסיף בנושא. הצמד את סרגל האלומיניום כפי שהוא מופיע בשרטוטים שבתקשורות הקודמות (של חברת ביטום למשל)- עם סיקפלקס, למקומות שלא יהיה בהם מסטיק ביטומני.

          שאר השיטות שהוזכרו במאמר אינן רלוונטניות ממילא למצב הגמור שכבר ישנו אצלך.

          ללא תמונה של המצב כמות השאלות רק תלך ותגדל ללא צורך. אם יש לך ספקות הדבר הנכון הוא לקבל יעוץ בשטח.

          בברכה,

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן