הוספת הודעה חדשה
  • · טיפול בסדק עובד

    (זמיר)

    שלום,

    יש לי בעיה עם סדק עובד בין בית קיים לתוספת בניה המושפע מעונות השנה. בקיץ הסדק מגיע לכדי 12 ממ ובחורף ניסגר לסדק נימי. בחלק העליון של המבנה הסדק רחב יותר מאשר בבסיסו . מה הטיפול המומלץ - האם חומר איטום אלסטי יתאים? ומתי מומלץ ליישמו - כאשר הסדק פתוח או בתקופה שהסדק סגור.

    זמיר

    • · תיקון סדקים, תיקון תפרי התפשטות

      (גבי)

      שלום זמיר,

      כאשר ישנו סדק בין המבנה הישן לחדש מדובר על תפר התפשטות לכל דבר שהיה אמור להתבצע בהתאם כבר בשלב הבניה.

      כעת, אם הסדק ישר ואינו מתפתל יש להרחיב אותו לכדי2.5 - 2.0 ס"מ רוחב. יש לעבד את הדפנות ולתקן אותן עם חומר צימנטי המיועד לעבודות שיקום מבנים, כגון סיקה-רפ. העיבוד צריך להתבצע בעומק הקיר בכל עוביה של שכבת הטיח. לאחר מכן ניתן לאטום אותו כמתואר במאמר על איטום תפרי התפשטות עם מסטיקים פוליאוריטנים.

      את תיקון ואיטום התפר עצמו יש לבצע עם מסטיק גמישכגון סיקפלקס PROHP3

      או PROHP2, או חומרים פוליאוריטנים דומים של יצרנים אחרים ,בעלי מודול נמוך (מסומנים באותיות LM).חובה ליישםחומר יסוד בדפנות התפר.

      עדיף לבצע את האיטום כאשר התפר פתוח או פתוח לפחות כמחצית,על מנת למתן את הקיצוניות של התזוזות העתידיות.בעקרון לא ניתןלבצע תיקון של סדקים / תפרים מסוג זה ללא פתיחה משום הקיצוניות בתזוזות שהזכרת ויש לתת לחומר מספיק עובי על מנת שיוכל להמתח מבלי להקרע. עובי החומר צריך להיות כמחצית מרוחב התפר ולא יותר מכך.

      מומלץ גם לבצע בדיקה מקצועית של התפר בשטח עצמו ,באמצעות קונסטרוקטור, על מנת לבדוק אם ישנה בעיה ביסודות (מה שיצריך טיפול מקיף יותר).

      בנוסף לאיטום הנ"ל יש לשקול גםביצוע שלאטימה נוספת עליונה באמצעות כיסוי התפר בפח או ברצועת נחושת. הכיסוי יקנה אטימה נוספת וגם מראה יותר אסטתי לעבודת התיקון.

      בברכה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן