הוספת הודעה חדשה
  • · איטם חגורת ההפרדה באיטום המרפסת

    (רוני)

    בהמשך לשאלתי הקודמת:

    במאמר מבואר שחגורת ההפרדה היא בבית ולא במרפסת, ושיש לעלות עם היריעות גם על הצלע האופקית שלה. ישנה לכאורה בעיה טכנית בזה. כי את המרפסת לכאורה רצוי לרצף רק לאחר ריצוף הבית (לשם התאמת הגובה הנמוך של ריצוף המרפסת לפי גובה ריצוף הבית. וגם כי המנוף מכניס את חומרי הבנין למרפסת, ולא רצוי שכל זה ייעשה אחרי שנעשה בה הריצוף). והרי אין טעם ליישם את היריעות הרבה לפני שלב ריצוף המרפסת, כי אז הן עלולות להנזק בנתיים. וממילא לפי התוכנית הרגילה יש לרצף קודם את הבית, ואח"כ לאטום את המרפסת ולרצף אותה מיד. ואם כן, איך ניתן לעלות באיטום עלחגורת ההפרדה שבבית, שהרי הבית כבר מרוצף?

    וכןמתי נכון לעשות את פס האלומיניום, האם הסדר הנכון הוא אחרי ריצוף הבית ולפני ריצוף המרפסת (כך שהחלק החשוף בעת עשיית הפס הוא המרפסת, והאטימה היא במרפסת), או שעדיף הפוך, או שזה לא משנה?

    • · סרגל אלומיניום, סף מרפסת

      (גבי)

      שלום רוני,

      את הסרגל עדיף לקבע לאחר סיום הריצוף הפנימי או לחילופין כשמגיעים לנקודת המפגש בין המפלסים. יש לאטום משני צידיו , בינו לבין האריחים, עם מסטיק פוליאוריטני(או מסטיק מפולימר MS). הבצוע יהיה יותר נוח כאשר צד אחד של הסרגל כבר מודבק (ויבש).

      הגנת שכבת האיטום מפגיעות מכניות נחוצה ברוב המקרים, מהסיבות שאותן ציינת.

      רצוי כמובן לתזמן זאת כך שרוב עבודות הריצוף הפנימי תסתיימנה קודם או לגמרי.

      את החלק העליון של החגורה ניתן להשאיר חשוף ולאטום אותו רק לקראת הסיום של הריצוף הפנימי. ניתן גם לאטום את החלק העליון (האפקי) עם מסטיק ביטומני ולטפס עם היריעות רק על גבי הצלע האנכית, אך הפתרון הקודם טוב יותר ונותן גישה חופשית לאיטום. לאחריה- ממשיכים עם סיום הריצוף הפנימי -ועוברים לחיצוני.

      בברכה,

      גבי

      • · הבעיה בהשארת אריחים אלו לסוף

        (רוני)

        תודה

        הבעיה שאם מרצפים את האריחים שמעל לחגורה (הסמוכים למרפסת) בסוף הריצוף, הטיט שלהם לא ידבק טוב לטיט שתחת האריחים הסמוכים להם, שכבר הספיק להתייבש. והרי הריצוף לא מודבק על בטון אלא על מילוי, וממילא עיקר ההדבקה שלו זה שהטיט שתחת כל האריחים מחבר את כולם יחד. ופה שהאריחים האחרונים לא ידבקו לאריחים שלידם, הם יהיו רופפים לכאורה.

        ובכלל מדוע יש לאטום מעל לצלע האופקית של החגורה. שהרילא תהיה כניסת מים לשם, שזה יאטםעם פס האלומיניום. ואם כבר נחשוש שכן יחדרו מים באיזושהי דרך, הרי לזה כבר לא יעזור האיטום מעל לצלע האופקית של החגורה. כי המים ימשיכו הלאה ויחלחלו במקום שמסתיים האיטום שמעל לחגורה?

        • · איטום סף מרפסת

          (גבי)

          שלום רוני,

          לא אמורה להיות בעיה עם הריצוף. ממילא הרצף לא מבצע ריצוף בכל הבית בבת אחת כך שהפסקות מסוג זה הנן צפויות.

          לגבי סף ההפרדה היצוק ופס האלומיניום :

          כפי שציינתי בתקשורת התחתונה, התרשימים במאמר הם כלליים / עקרוניים. נראה לי שחל בלבול בהקשר של השרטוט התחתון. פס האלומיניום יכול להיות נפרד לגמרי מחגורת ההפרדה ואין הכרח לחבר בינהם. הענין העקרוני שהמאמר מדגיש הואשעל הויטרינה לשבת בצד החיצוני של חגורת ההפרדה, ולא מעבר לה- פנימה.

          האם השרטוט הבא מבהיר את המצב ?

          שים לב שלסף האלומיניום בתרשים זה אין כל תפקיד איטום אלא תפקידו להגנה בלבד על שפת הריצוף, בחיבור בין הריצוף החיצוני לפנימי.

          להערתך : אכן אין כל תפקיד לאטימת החלק העליון של החגורה, במקרה שכזה.

          גבי

          • · אז מתי כן יש משמעות לאיטום מעל החגורה?

            (רוני)

            תודה

            ראשית לעיקר: כתבת שבמקרה שתיארת אין משמעות לאיטום שמעל לחגורה. ופה לא הבנתי, שהרי תמיד אוטמים בין החגורה למרפסת (עם מסטיק או פס אלומיניום ייעודי וכדו`), אז מתי כן יש משמעות לאיטום מעל לחגורה? ומההאיטום הזהעושה בכלל, אם המים יכולים לחדור במקום שהאיטום הזה מסתיים?

            ביחס להפסקות בריצוף - כך אמרו לי רצפים, שטיט לא נדבק טוב לטיט יבש, ושאפשר להמתין רק מקסימום 1 ימים בין ריצוף שטח לריצוף ההמשך, ובפרט באריחים בודדים. ואמנם גם כשמדביקים אריח צמוד לקיר, הטיט לא נדבק טוב כ"כ לקיר, אבל לפחות בצדדים האחרים של האריח הטיט נדבק טוב לטיט שתחת האריחים הסמוכים, וכך הוא תפוס עםהאריחים הסמוכים. אך אם למשל נוציאאריח בודד מתוך אריחים (שהודבקו לפני זמן רב), ונדביק אותו חזרה על החול, אז מכיון שהטיט החדש לא ידבק טוב לטיט הישן שתחת האריחים שמסביב, האריח לא ידבק טוב (שהרי אין משמעות להדבקה על החול, שאם נדביק סתם אריח על חול, נוכל להרים אותו בקלות עם הטיט הדבוק בו). והעיקרון שכשזה הרבה אריחים שנהפכים לכאילו מקשה אחת כשהטיט שתחת כולם נעשה בזמן סמוך, אז קשה להם להתנתק. שאי אפשר להזיז את כולם יחד מחמת כובדם.

            וממילא גם כאן, שמדובר בשורת אריחים אחת בלבד שמעל לחגורה, אם הטיט שתחתיה לא ידבק טוב לאריחים הסמוכים, על מה השורה תתפס?

            • · איטום חגורת הפרדה של מרפסת

              (גבי)

              שלום רוני,

              בוודאי שחובה לאטום מעל לחגורה, בינה לבין האריחים. כוונתי היתה לחלק העליון האפקי של החגורה- שעליו שאלת בשאלה הקודמת. חובה לאטום מעל לחגורה, בינה לבין הריצוף.

              לא תהייה בעיה עם הריצוף כאשרהאריחים יושבים על תשתית יציבה. אך תוכל לתזמן את העבודה כך שהאיטום של האזור יתבצע קודם ואחר כך הריצוף כולו. לחילופין תוכל גם לבצע כמו בשרטוט האחרון כאשר לאחר התקשות הטיט של הריצוף אוטמים עם היריעות את הצלע האנכית של החגורה ועם מסטיק תחת האריח, בינו לבין החגורה. את הכל צריך לתאם בשטח על פי הקיים.

              ראה גם תרשים דומה בקשור המצורף של סף הפרדה (אתר חברת ביטום).

              בהצלחה,

              גבי

              • · גם שאלתי התייחסה לצלע האופקית של החגורה

                (רוני)

                תודה.

                במאמר על איטום מרפסות, כתוב שיש לאטום גם את הצלע האופקית של החגורה (וזאת מחוץ לאיטום שבקצה החגורה למעלה, בינה לבין האריחים). וכלומר שהיריעה צריכה להמשיך לתוך הבית על חגורת ההפרדה. והרי תמיד אוטמים עם אלומיניום או מסטיק וכדו` בין חגורת ההפרדה למרפסת, וכמו שכתוב במאמר.. אז לשם מה לאטום את הצלע האופקית הממשיכה לתוך הבית?

                • · חגורת הפרדה, מרפסת

                  (גבי)

                  שלום רוני,

                  הטיפוס עם היריעה על גבי הצלע העליונה האפקית נועד ליצור הלחמה והיצמדות טובה יותר של היריעה והימנעות מ"חיתוך" היריעה בצלע האנכית. (אותו חיתוך עלול ליצור נקודת תרפה).

                  ניתן ליישם חומר ביטומני משחתי מעל היריעה, בינה לבין האריחים. כמו כן ניתן להלחים את היריעה רק על הקיר האנכי ובמקרה זה אפשר להשתמש במסטיק פוליאוריטני בין הבטון העליון לבין האריחים. (אין להשתמש במסטיק פוליאוריטני על גבי היריעה הביטומנית או על גבי חומר ביטומני אחר/ משחתי, ולכן יותר פשוט מבחינת הקבלן המבצע, להשתמש בחומר ביטומני משחתי מעל היריעה ועד לאריחים).

                  גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן