הוספת הודעה חדשה
  • · רטיבות (בהמשך לתגובה)

    (רון)

    שלום גבי,

    1. תודה על תגובתך, מלפני מספר ימים, בעניין הרטיבות שנוצרה בדירתי (במסתור הכביסה ובמטבח הסמוך לו) בעקבות נזילה מהקומה מעלי.

    2. להלן מספר שאלות בהמשך לתגובתך.

    בתגובתך אתה כותב:

    א. הרטיבות מאחורי ארונות המטבח תגרום לעובש ונזק לעץ בהמשך. כך שבוודאי שעדיף לפרק ולייבש. אם ניתן לייבש ללא פרוק- מה טוב, אך קיים ספק סביר שלא יהיה ניתן לייבשהיטב ו/או שלא ניתן יהיה לדעת אם פעולת הייבושהצליחה.

    ב. ניתן גם לתקן את הגבס בתעלות המיזוג אך אם המים חדרו אל מאחורי הלוחות הרטיבות תשוב ותתרחש זמן קצר לאחר מכן. יש לבדוק בשטח אם ניתן להמתין לייבוש או שיש להחליף את הגבס במקומות הפגומים.

    ג. סצנריו אחר שיש לתת עליו את הדעת הנו - נוכחות של מים מתחת לריצוף הדירה של השכן. מהתאור שלך משתמע שכביכול עברו מים אל מתחת לריצוף שלו וחלקם המשיך לזלוג מטה סביב צינור הניקוז שבקיר שלך. יש לבדוק מה בוצע אצל השכן ואם הוחלף אצלו מצע החול שנרטב מתחת לריצוף. אם לא הוחלף החול הרטוב אצל השכן - הבעיה העיקרית תהיה כנראה בדירה שלו (אם / כאשר אותההרטיבות תנדוד אל מתחת לריצוף של אזורים אחרים בדירתו), אך היא יכולה לגרום להמשך סימני הרטיבות גם אצלך. אם הרטיבות מראה סימני ייבוש- כנראה שאין סיבה לדאגה מיותרת בנושא זה, מבחינתך (אצל השכן תיתכן בעיה).

    שאלותי:

    בעקבות תיקוןמקור הדליפה אצל השכן, ניכרים בדירתי כבר סימני ייבוש, במגע יד, גם במטבח, באזורים בהם הקיר גלוי (ללא ארונות) וגם במסתור הכביסה.

    תעלת המיזוג העשויה גבס לא מראה סימני התנפחות או התפרקות, עם זאת,נותרו עליה כתמי רטיבות כהים גדולים.

    מצדו האחד של הקיר שנרטבנמצאים ארונות המטבח, אך מצדו האחר הקיר חשוף לאויר הפתוח. אני מניח שעובדה זו מחישה את תהליךהייבוש.

    1. האם לאור זאת, אכן "אין סיבה לדאגה", כפי שכתבת בסוף מכתבך?

    2. מנהל חברת האינסטלציה שגרמה לדליפה, הגיע לדירה, ראה את הסימנים ואמר שבעוד שבועיים, כשהרטיבות תיבש לגמרי,ישלח מישהו לשייף את כתמי הרטיבות ולצבוע את הקיר ותעלת המיזוג. לדבריו אין צורך בפירוק הארונות או בהחלפת הגבס בתעלת המיזוג.

    האם להסכים לכך? איך יודעים שהרטיבות יבשה לגמרי?

    3. לאור הנ"ל, האם עדיין יש צורך לדווח לקבלן? האם עדיין יש חשש לנזק עתידי?

    בתודה ובברכה

    רון

    • · נזקי רטיבות

      (גבי)

      שלום רון,

      החשש היחידי שנותר הוא באשר לרטיבות שנותרה כלואה מאחורי ארון המטבח, אם נותרה. בכל שאר המקומות המצב כנראה תקין ולאחר שבועיים ימים יהיה ניתן לתקן.

      אם נותרה רטיבות כלואה מאחורי ארון המטבח יש לבדוק זאת בשטח וכמובן שלא ניתן לדעת מכאן. יתכן שהמצב תקין. תוכל גם לנסות ולזרז את תהליך הייבוש מאחורי ארון המטבח, באמצעות מאוורר. לא יזיק גם לרשום מכתב לקבלן שישמש כעדות בהמשך, במקרה שיגרם נזק לארון. לשיקולך.

      שב"ש,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן