הוספת הודעה חדשה
  • · איטום סדק בצינור אסבסט

    (צביקה)

    שלום,

    יש לי בעיית נזילה מצינור ביוב אסבסט שנמצא בשירותים. הצינור משותף ועובר דרך כל הבניין מהקומה העליונה (תשיעית) עד לראשונה. נעשו כמה ניסיונות לסתום את הסדק (אני ניסיתי מרק אפוקסי מהיר ואינסטלטור ניסה עם חומר שאיני יודע מה הוא) אך ללא הועיל. שאלתי היא מה החומר הטוב ביותר לאיטום סדק בצינור אסבסט?

    תודה.

    • · צינור אסבסט

      (גבי)

      שלום צביקה,

      הצלחת האיטום תלויה בהכנה נכונה של התשתית. החומר המתאים לבצוע הוא חומר פוליאוריטני גמיש (סיליקוני) מסוג סיקפלקס 11FC. לחומר יש פריימר (חומר יסוד) שיש למרוח אותו על דפנות הסדק, על האסבסט.

      יש לנקות היטב את הצינור מכל שיירי חומרים ישנים, עובש, ירוקת, צבע וכדומה. לאחר מכן יש להמתין לייבוש מלא. אפשר גם לייבש את האזור היטב עם מפזר חום או פן חשמלי לשיער, אך יש להשאיר את האזור ללא שימוש מספר שעות רב ככל האפשר, לאחר סיום האיטום.

      מנסיוני- תיקון שכזה יחזיק הרבה מאוד שנים- בלי שום בעיה.

      לחילופין , אפשר להשתמש בחומר אפוקסי משחתי- מהיר ייבוש. לדוגמא- מגהפוקסי או סיקדור 31. אך הסיקפלקס טוב יותר משום שהוא שומר על גמישות.

      בהצלחה,

      גבי

      • · סדק בצינור אסבסט

        (רמי שמילה)

        ראיתי בתשובה הקודמת שלך ,שאתה ממליץ על סיקפלקס 11FCלסתימה סדק בצינור אסבסט.

        בנוסף ציינת שיש גם איזה פריימר שצריך להוסיף קודם.

        מאיפה אני משיג את הפריימר הזה? ואיך הוא נקרא בדיוק?

        • · תיקון סדק , צינור אסבסט

          (גבי)

          שלום רמי,

          שים לב שעל פי הוראות המשרד להגנת הסביבה, ישנה סכנה של אבק אסבסט ורצוי להחליף את הצינור. על כל פנים, אם מדובר על צינור איוורור ניתן לאטום את הסדק עם חומר מסוג סיקפלקס11FC או עם חומר מסוג MS פולימר, כגון "סופר 8" או "סופר 7" , ואחרים.

          חומר יסוד לסיקפלקס 11FC נקרא "פריימר WASP". הבעיה היא שהחומר נמכר בכמות מינימלית של רבע ליטר ומחירו יקר יחסית, עבור יישום חד פעמי. ניתן להשיג את החומר בחנויות המובחרות לחומרי בנין או ישירות אצל היבואן "גילאר".

          לא ברור מהי מטרת אותו תיקון שברצונך לבצע : יתכן שניתן לבצע ללא פריימר או שניתן למרוח צבע יסוד בדפנות הסדק ולאחר הייבוש- לאטום עם הסיקפלקס (או עם ה MS פולימר). בכל מקרה, זכור שאסור לבוא במגע ישיר עם אבק אסבסט כל שאין לגעתבחומר ביד / אצבע חשופה ו/או לגרום לפזור אבק שחודר דרך דרכי הנשימה.

          בברכה,

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן