הוספת הודעה חדשה
  • · יישור משטח בטון 2X2

    (מעין)

    יש לנו משטח בטון רחב מחוספס ומשופע (משטח ישן שכבר קיים) אותו אנחנו רוצים להלחיק וליישר בגודל 2 מטר על 2 מטר למחסן של כתר שמגיע עם רצפה.1. מהי הדרך הטובה ביותר להחליק וליישר ? 2. האם כדאי לעשות עליו משטח בטון חדש?

    3. מישהו זרק לי על חומרים מוכנים כדוגמאת סיקה גראוט 214 או אשקלית-כמיפרוד בשם רדיגראוט 420?4. במה זה כרוך?5. מה כמות החומרים הנדרשת?6. מה עלות החומרים?7. אם ניקח אדם אחר / מקצועי לעשות - כמה אמור לעלות העבודה?8. יש לנו לבנים אדומות - האם יכולים לשמש כמסגרת לבטון במקום ברזל?המון תודה,מעין.

    • · משטח בטון

      (גבי)

      שלום מעין,

      לא ניתן לדעת מהי הכמות שתידרש ללא נתונים על העובי הדרוש לשם פילוס השטח / השיפוע.

      ניתן לבצע את העבודה עם תערובת בטון כאשר יש לצקת אותה על גבי שכבת קישור צימנטית. אך חסרים נתונים באשר לעובי הדרוש ובמקרה שידרש עובי רב יהיה צורך להניח רשת ברזל ביציקה.

      לענין סיקה גראוט 214 (סיקה) או רדיגראוט של כמיפרוד : אלו מיותרים וייקרו את העבודה שלא לצורך. החומרים מצויינים אך פשוט טובים מדי למטרה שציינת. אם בכל זאת תרצה להשתמש בהם - מחיר שק נע סביב ה 130 ש"ח.

      אופן יציקת הבטון:

      לאחר נקיון יסודי של השטח מרטיבים אותו היטב עד לספיגה מלאה (אך ללא שלוליות). לאחר מכן מורחים על השטח שכבת יסוד צימנטית נוזלית המרכבת ממלט (ללא חול) המעורבב עם מים + דבק לטקס SBR ביחס של כ 40 אחוז מכמות המים בתערובת. מורחים את התערובת הנוזלית על השטח ומייד לאחר מכן יוצקים מעליה את תערובת הבטון עצמה, בשיטת רטוב-על-רטוב. יחסי התערובת של הבטון עצמו תלויים בעובי הנחוץ. לעובי דק (2-3 ס"מ) ניתן להשתמש בחול+מלט ביחס 2.5 חול ל 1 מלט. לעובי רב יותר יש להוסיף חול ואף אגרגט (חצץ או שומשום) או רשת ברזל, כאמור לעיל.

      לא ברורה שאלתך לגבי הלבנים. מסביב למשטח יש לבנות תבנית מיושרת לגמרי כך שיהיה נוח לפלס ולהחליק את השטח העליון של התערובת בעזרת קרש או סרגל אלומיניום אשר "מריצים" אותו על גבי המסגרת.

      הערה חשובה נוספת : יש לבצע את כל העבודות בשעות הלא-חמות של היממה ולדאוג לאשפרה קפדנית של השטח.

      ראה גם מאמר על עבודה נכונה עם חומרי מליטה - יסודות איטום| שיקום מבנים.

      בהצלחה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן