הוספת הודעה חדשה
  • · איטום

    (איזי)

    אני נימצא כרגע בשלב חפירה מתחת לאדמה של חדר,כאשר שלושה צדדים שלו נימצאים מתחת לאדמה. הפרט של המהנדס לקירות אומר : בניית בלוק 4 עליו בידוד [זפת ] ואז יציקת בטון מזויין. משהו עם האיטום לא ניראה לי, אני משוכנע שיש דרך יעילה יותר, למשל תוסף לבטון שמונע חדירת מים, או איטום שלילי שלא ברור לי אך עושים את זה. בעבר היה ”תותח ” בשם גבי או אבי שכתב על הנושא ,לא הצלחתי למצוא בשרשורים קודמים. אשמח לשמוע חוות דעת או רעיונות חדשים תודה ויום שקט עד כמה שאפשר בימים אלה איזי

    • · דאגתך מוצדקת.

      (גבי)

      קיימים כשלים רבים באיטום בעבודות מסוג זה, אך עיקרן בביצוע לקוי. כפי שציין ירמי- איטום שלילי הנו ברירת מחדל שעושים בו שימוש כאשר לא ניתן לבצע איטום חיצוני או כאשר התגלה כשל באיטום החיצוני של קומות תת קרקעיות (במיוחד כאשר הכשל הנו מתחת לרצפה או כאשר לא ניתן לבצע חפירה ולתקן את האיטום החיצוני). לענין הפרט שקיבלת: יש לאטום עם יריעות ביטומניות ולא עם זפת. כשלים בביצוע: רוב הכשלים במקרים אלו נובעים כתוצאה מבניית קירות פנימיים עם בלוקים. במקרה של יציקת הקירות מבטון הסיכוי לכשל פוחת בהרבה והנו בהחלט הדבר הנכון לבצוע. בקירות אשר בנויים מבלוקים לא ניתן לקבל מצב בו היריעות מהודקות אל הקיר הפנימי ותזוזות קרקע שונות גורמות להתנתקות היריעות זו מזו- ולכשל באיטום. במקרה של יציקת קיר מבטון נוצרת הצמדות מלאה בין היציקה ליריעות והסיכוי לכשל פוחת. יחד עם זאת יש להקפיד על כך שהיריעות תשבנה על גבי משטח חזק ויציב ללא כיסי אויר או מקומות בהם אין ליריעות תשתית חזקה מספיק להישען עליה. תשתית חלשה מדי תגרום שוב לנתק בין היריעות עצמן כתוצאה מהלחץ (הכובד) של הבטון בעת היציקה. היריעות צריכות להיות מיושמות על גבי בטון רזה (מתחת ליציקת הרצפה) ויש לצקת רולקות בחיבורים עם הקירות החיצוניים (אלו עם הבלוק 4 ). בנוסף- יש לוודא עלייה עם היריעות עד מעל לגובה הקרקע- על גבי תשתית יציבה כאמור לעיל וללא חללים מאחורי היריעה. לגבי מוספים ליציקה: פלסטיסייזר - כפי שצויין ורצוי גם חומר אטימה מסוג סיקה - 1”צימנט”. פנה אל חברת סיקה / גילאר להדרכה.

      בהצלחה.

      • · הערה נוספת..

        (גבי)

        בלוק 4 נשמע קצת ”חלש” מדי. הקיר צריך להיות יציב וחזק כי אם יחליט להתמוטט לאחור מתישהו בעתיד -הוא עלול למשוך אתו את היריעות. בקש מהמתכנן שלך שיבדוק את הנושא בשטח ויוודא את חוזקו של הקיר.

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן