הוספת הודעה חדשה
  • · בעיות גובה וכיסי אויר ביריעות ביטומניות – כיצד לתקן?

    (אייל רוזנברג)

    אחד ממפלסי הגג בבית המשותף שלי (אני ועד הבית וגם גר בקומה עליונה...) מכוסה יריעות ביטומניות, כנראה שכבה אחת, ללא הלבנה. במפלס זה יש בעיות של חוסר-אחידות בגובה המשטח, וכתוצאה מכך נוצרות שלוליות למשך ימים רבים. כמו-כן ישנם `כיסי` אוויר מתחת לחלק מן היריעות.כיצד ראוי לטפל במצב כזה? האם יש להלחים מחדש את היריעות הקיימות? האם יש להוסיף שכבת יסוד כלשהיא מתחת ליריעות? האם יש להחליף חלק מן היריעות? הן לא נראות פגומות לעיני הבלתי-מקצועית.אגב, סה"כ השטח הוא כ-60 מ"ר, לא משהו גדול מאוד.

    • · תיקון גג עם יריעות ביטומניות

      (גבי)

      שלום אייל,

      תחילה יש לבדוק את בעיית השיפועים / שלוליות. אם ישנן שלוליות גדולות שנשארות על אותו גג לאורך זמן , לא יהיה מנוס מבצוע תיקון של שכבת השיפועים, במקומות הנחוצים. במקרה זה תידרש עבודה יסודית / יקרה.

      אם אותן שלוליות נוצרו בגלל ההתנפחות של היריעות הסיפור שונה וקל יותר לבצוע.

      לשאלתך:

      בועות אויר ביריעות מתקנים במידת הצורך , כאשר הן גדולות. בועות קטנטנות אין טעם לתקן. תיקון בועות אויר מתבצע באמצעות חיתוך X במרכז הבועה, קיפול הדפנות והשארה לייבוש קצר (אם ישנם אדילחות או רטיבות תחת היריעה). לאחר מכן מלחימים מחדש את היריעה למקומה ומרתכים מעליה פיסה נוספת של יריעה ביטומנית. חומר יסוד מיישמים על גבי היריעה הישנה לפני הלחמה של אותו טלאי. תחת היריעה הישנה ממילא יש בד"כ פריימר (חומר יסוד) או שכבת זפת ישנה.

      שים לב שתיקון מסוג זה אינו מחוייב המציאות במקרה של בועות קטנות (10 -20 ס"מ) ושבכל מקומות התיקון תיווצר הגבהה קטנטנה ביריעה משום עוביה של פיסת היריעה בטלאי העליון.

      מומלץ לבצע בדיקה בשטח ולהחליט בהתאם לחומרת המצב. אם יש צורך בהרבה תיקונים ברוב המקרים כבר יהיה עדיף לאטום מחדש את כל שטח הגג.

      בברכה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן